Air intake
Air intake
Здравейте.
Значи питах един приятел какво мога да направя по Королката - хем да не е скъпо, хем да има ефект от него. Той ме посъветва да си купя air intake. Щяло да подобри следните неща:
* По-рядко ще сменям въздушен филтър
* Ще подобри икономията на гориво
* Щяло да скъси 'лага' при натискане на газта - т.е. по-бързо щяла да ускорява колата един вид
* Щяло да качи между 2 и 4 коня
И добрата новина - струвало само 80$ и било лесно за инсталиране.
Та сега въпроса ми е: кое от изброените неща са легенди и кое е реалност? Заслужава ли си?
Мерси!
Edit:
Не съм спец по колите, но в момента се уча до колкото мога. Разбрах че Cold Air intake != Air intake. AEM нямат нищо за Корола 2000, а ми бяха препоръчали само тях...
Ако може някой да даде линк към това което ми трябва... и извинете пълния НУУБ, в процес на обучение е
Значи питах един приятел какво мога да направя по Королката - хем да не е скъпо, хем да има ефект от него. Той ме посъветва да си купя air intake. Щяло да подобри следните неща:
* По-рядко ще сменям въздушен филтър
* Ще подобри икономията на гориво
* Щяло да скъси 'лага' при натискане на газта - т.е. по-бързо щяла да ускорява колата един вид
* Щяло да качи между 2 и 4 коня
И добрата новина - струвало само 80$ и било лесно за инсталиране.
Та сега въпроса ми е: кое от изброените неща са легенди и кое е реалност? Заслужава ли си?
Мерси!
Edit:
Не съм спец по колите, но в момента се уча до колкото мога. Разбрах че Cold Air intake != Air intake. AEM нямат нищо за Корола 2000, а ми бяха препоръчали само тях...
Ако може някой да даде линк към това което ми трябва... и извинете пълния НУУБ, в процес на обучение е
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
- LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
Re: Air intake
Кажи му на тоя ,че Лорда е казал - да си яде ушите.hyankov написа:Здравейте.
Значи питах един приятел какво мога да направя по Королката - хем да не е скъпо, хем да има ефект от него. Той ме посъветва да си купя air intake. Щяло да подобри следните неща:
* По-рядко ще сменям въздушен филтър
* Ще подобри икономията на гориво
* Щяло да скъси 'лага' при натискане на газта - т.е. по-бързо щяла да ускорява колата един вид
Рядко ша сменяш филтара ,тва не е никъв келепир. Тва значи ,че фитлрира по-зле ,нали са сещаш къде отиват боклуците дето тез едри ПръцФормъс филтри пускат.
За 80 кинта вероятно говори за цял Intake ,тва значи че ша елиминираш въздушните резонатори. От там автоматично разхода на гориво ти се качва и то със доста ,лага се увеличава също неимоверно.
Секви такива филтри за малолитражни Натурални колички имат само един ефект - психолоческия от променения звук ,Хъсс ,Мъсссссссс:)
P.S. Имах един мноогооооо добър Link za "Intake Resonators" ,vsicko beshe obqsneno ot teoriq (fluid Mechanics) do praktika samo che ne moga da go namerq mamka mu i prase...
Мерси
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Air intake
Zna4i Lorda re4e i otse4e, i kakto vinagi s negovata jelqzna logika!
I za da go podkrepq, za6toto e prav.
Slojihme na edin priqtel CAI(cold air intake). Mahnahme vsi4ki 4erni murku4i i kutiqta na stariq filtur. I kakto kaza Lorda zvuka na dvigatelq se usili malko. NO ...
na vsi4ki takiva filturi i itake4eta na ebay pi6e, 4e Hem vdigat okolo 5 konq, nqkoi se izhvurlqt i za po 10, no ne e vuzmojno da ka4i6 10 spored normalni razum, HEM ti pada razhoda. Zna4i gain-va6 kone, no su6tevremenno ti pada razhoda na gorivo?!?
A tozi moi priqtel sega mi kazva, 4e kolata mu gori pove4e!
Az misleh da si slagam CAI i o6te ne sum se razubedil, no za moq model ima samo normalen t.e. NE Cold, 6toto ne sliza dolu do koleloto da smu4e studen vuzduh, kojto minava pod kolata. I trqbva da se vnimava kak se slaga, 4e da ne se namokri pri dujd.
Izvoda e edin:
Tova si e zaigravka za na4inae6ti tuneri, tip ratzeri na niska cena s minimalen(klonq6t kum zero, nada) efect za performance-a.
Moje da ka4i6, oba4e okolo 10-15 konq, ako sloji6 tozi filltut + catback + high flow cat(catalisator).No tova ve4e idva okolo $350! A ako iska6 da smeni6 i headers( 4 in 1) i malko pove4e daje.
I za da go podkrepq, za6toto e prav.
Slojihme na edin priqtel CAI(cold air intake). Mahnahme vsi4ki 4erni murku4i i kutiqta na stariq filtur. I kakto kaza Lorda zvuka na dvigatelq se usili malko. NO ...
na vsi4ki takiva filturi i itake4eta na ebay pi6e, 4e Hem vdigat okolo 5 konq, nqkoi se izhvurlqt i za po 10, no ne e vuzmojno da ka4i6 10 spored normalni razum, HEM ti pada razhoda. Zna4i gain-va6 kone, no su6tevremenno ti pada razhoda na gorivo?!?
A tozi moi priqtel sega mi kazva, 4e kolata mu gori pove4e!
Az misleh da si slagam CAI i o6te ne sum se razubedil, no za moq model ima samo normalen t.e. NE Cold, 6toto ne sliza dolu do koleloto da smu4e studen vuzduh, kojto minava pod kolata. I trqbva da se vnimava kak se slaga, 4e da ne se namokri pri dujd.
Izvoda e edin:
Tova si e zaigravka za na4inae6ti tuneri, tip ratzeri na niska cena s minimalen(klonq6t kum zero, nada) efect za performance-a.
Moje da ka4i6, oba4e okolo 10-15 konq, ako sloji6 tozi filltut + catback + high flow cat(catalisator).No tova ve4e idva okolo $350! A ako iska6 da smeni6 i headers( 4 in 1) i malko pove4e daje.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Re: Air intake
Следващия ми въпрос щеше да бъде - добре де, какво мога да направя в рамките на 300-400$ по тази кола което да не изисква голямо разглабяне и да има ефект?Japanese_fever написа:Moje da ka4i6, oba4e okolo 10-15 konq, ako sloji6 tozi filltut + catback + high flow cat(catalisator).No tova ve4e idva okolo $350! A ako iska6 da smeni6 i headers( 4 in 1) i malko pove4e daje.
Значи... ще гледам да проуча това което казваш, защото в момента имам само бегла представа какво е. Други идеи за евтин пръц-формънс тунинг на Корола 2000?
Мерси.
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Re: Air intake
Окачване, спирачки и гуми. Това ще направи колата по-бърза отколко някакви 10 коня.hyankov написа:Следващия ми въпрос щеше да бъде - добре де, какво мога да направя в рамките на 300-400$ по тази кола което да не изисква голямо разглабяне и да има ефект?Japanese_fever написа:Moje da ka4i6, oba4e okolo 10-15 konq, ako sloji6 tozi filltut + catback + high flow cat(catalisator).No tova ve4e idva okolo $350! A ako iska6 da smeni6 i headers( 4 in 1) i malko pove4e daje.
Значи... ще гледам да проуча това което казваш, защото в момента имам само бегла представа какво е. Други идеи за евтин пръц-формънс тунинг на Корола 2000?
Мерси.
Re: Air intake
nishto, osven ako efekta da si oleknal s $300-400 te ustroiva.hyankov написа:какво мога да направя в рамките на 300-400$ по тази кола което да не изисква голямо разглабяне и да има ефект
da slojish high flow air filter moje i da ti dokara niakoe konche, no tova shte e vav visokite oboroti, za smetka na tova she izgubish torque v niskite. za normalno vsekidnevno karane, ne go smeniai. verno e che tezi filtri ne se smeniat, no pak se chistiat i smazvat, tova sashto struva pari, a i dosta poveche vreme ot kolkoto prosto da si smenish normalnia filtar.
nedostataci:
gubish torque na niski oboroti
stava shumno
zacapva ti MAF sensora
struva pari
predimstva:
ima s kvo da se zanimavash
kolkoto do dilemata vazmojno li e da kachish poveche kone i v sashtoto vreme da ti se podobri razhoda na benzin- da, vazmojno e, no i e po opasno za dvigatelia. tochno tova se pravi s APEXi SAFC
->
Re: Air intake
za tova ne se setih, no si prav. problema e che za okachvane, edva li she se vmesti v tezi pari, moje bi za sway bar-ove, koeto ne e losha ideia. spirachki, po dobre da si stoi s originalni ot Toyota, che inache shte ima oplakvane che sa mnogo shumni. gumi, toi tochno gi smeni, edva li drugi shte vzima sega.bad_dog написа:
Окачване, спирачки и гуми. Това ще направи колата по-бърза отколко някакви 10 коня.
ta az galsuvam za sway barove, te triabva da se vmestat v parite, pak i sa lesni za instalacia.
->
Ами гуми - да имам 4 чисто нови Goodyear.
Спирачките - няма да ги пипам, според последния съвет.
Окачване - смених предното на KYB... трябва да разуча sway bar-овете за които казвате.
Или що не си седя кротко на дупето, да си събирам паричките и да си карам stock Corolla-та (ама пък с алой-уйилс - дават 3 коня всяко, шегувам се...) и след години да си купя нещо от чиито перформънс даже stock да съм доволен... biggrin.gif
Много ми се искаше ей такова да си взема: http://en.wikipedia.org/wiki/VW_Corrado ама трябваше да търся кола с 4 врати
Спирачките - няма да ги пипам, според последния съвет.
Окачване - смених предното на KYB... трябва да разуча sway bar-овете за които казвате.
Или що не си седя кротко на дупето, да си събирам паричките и да си карам stock Corolla-та (ама пък с алой-уйилс - дават 3 коня всяко, шегувам се...) и след години да си купя нещо от чиито перформънс даже stock да съм доволен... biggrin.gif
Много ми се искаше ей такова да си взема: http://en.wikipedia.org/wiki/VW_Corrado ама трябваше да търся кола с 4 врати
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Air intake
Kakva e razlikata ako sloji6 CAI na kola s MAF sensor i na kola s MAP snesor?
Altezzata be6e kazzal, 4e na kola s MAP nqma smisul da se slaga, no na kola s MAF imalo nqkakvo zbn4enie, za6toto toj izmerval obema na vuzduha(kojto preminava za edinica vreme, predpolagam) predi intake manifold-a.
Altezzata be6e kazzal, 4e na kola s MAP nqma smisul da se slaga, no na kola s MAF imalo nqkakvo zbn4enie, za6toto toj izmerval obema na vuzduha(kojto preminava za edinica vreme, predpolagam) predi intake manifold-a.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
tochno tova mislia che e nai dobria ti variant. tazi Corolla ne e kola det da slagash pari v neia, ne si zaslujava. tia e tochno kola det da ti spestiava pari. pak ako iskash performance, spestiavai pari za kola koiato si zaslujava. btw, ne si li mislil za koli det sa RWD ili AWD?hyankov написа: Или що не си седя кротко на дупето, да си събирам паричките и да си карам stock Corolla-та и след години да си купя нещо от чиито перформънс даже stock да съм доволен... biggrin.gif
->
Re: Air intake
ne sam kazal tochno tova. po skoro ako promeniash diametara na trabata v koiato se postavia MAF sensora, togava ima razlika. do kat ako si s MAP, kavto i diametar traba da slojish, niama da ima razlika za sensora, tai kato toi meri naliagane, a ne kolichestvo vazduh preminal prez edinica obem.Japanese_fever написа:Kakva e razlikata ako sloji6 CAI na kola s MAF sensor i na kola s MAP snesor?
Altezzata be6e kazzal, 4e na kola s MAP nqma smisul da se slaga, no na kola s MAF imalo nqkakvo zbn4enie, za6toto toj izmerval obema na vuzduha(kojto preminava za edinica vreme, predpolagam) predi intake manifold-a.
->
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Air intake
Yankov, edinstvenoto ne6to, koeto bi povi6ilo mo6tnostta na kolata ti e turbo kit. No e hubavo kolata da e sus zadno predavane za da moje da se izvle4e maximalnoto ot ka4estvata na povi6enata mo6tnost.
Eto edna kniga "Maximum Boost" deto trqbva da sedna da q pro4eta nqkoj den, no tova 6te stane kato "stana po-zamoje" i si kupq kola(RWD) i garage(ku6ta ne mitrqbva biggrin.gif ) i da sedq pod neq vseki weekend.
Tova bilo knigata na na4inae6tiqt Turbinator. laugh.gif
Eto edna kniga "Maximum Boost" deto trqbva da sedna da q pro4eta nqkoj den, no tova 6te stane kato "stana po-zamoje" i si kupq kola(RWD) i garage(ku6ta ne mitrqbva biggrin.gif ) i da sedq pod neq vseki weekend.
Tova bilo knigata na na4inae6tiqt Turbinator. laugh.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Абе аз си изясних стратегията.
Ще си седя на гъз@ (с извинение пред дамите) и ще си тикам паричките в касичката-прасенце. Просто тая Корола не е за ъпгрейди. Не че не може - просто не си заслужава. След 2 години ще съм събрал от закуски (един хамбургер струва 5$ !!!!) и ще си купя Supra. Тогава може би ще са и с 1000-1500$ по-евтини (а може би не) от сега. Което значи че за 14,000-15,000$ може би ще мога да си я купя. Не знам дали в прасенцето ще има достатъчно за турбо супра (баси, 100 коня разлика)... но поне базовата може би ще мога.
Ех мечти...
Поне Королата е с ръчни скорости и доставя някакво удоволствие от карането, нищо че не е мощна...
Edit:
Баси, това реално ли е:
tuk
Toyota Supra 97 Turbo, за 6800$ ?!? Ква е тая измама...
Ще си седя на гъз@ (с извинение пред дамите) и ще си тикам паричките в касичката-прасенце. Просто тая Корола не е за ъпгрейди. Не че не може - просто не си заслужава. След 2 години ще съм събрал от закуски (един хамбургер струва 5$ !!!!) и ще си купя Supra. Тогава може би ще са и с 1000-1500$ по-евтини (а може би не) от сега. Което значи че за 14,000-15,000$ може би ще мога да си я купя. Не знам дали в прасенцето ще има достатъчно за турбо супра (баси, 100 коня разлика)... но поне базовата може би ще мога.
Ех мечти...
Поне Королата е с ръчни скорости и доставя някакво удоволствие от карането, нищо че не е мощна...
Edit:
Баси, това реално ли е:
tuk
Toyota Supra 97 Turbo, за 6800$ ?!? Ква е тая измама...
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 67 госта