Air intake

Аватар
hyankov
Мнения: 1417
Регистриран на: 11 Сеп 2006 22:05
Местоположение: София
Обратна връзка:

Air intake

Мнение от hyankov » 22 Сеп 2006 06:26

Здравейте.

Значи питах един приятел какво мога да направя по Королката - хем да не е скъпо, хем да има ефект от него. Той ме посъветва да си купя air intake. Щяло да подобри следните неща:

* По-рядко ще сменям въздушен филтър
* Ще подобри икономията на гориво
* Щяло да скъси 'лага' при натискане на газта - т.е. по-бързо щяла да ускорява колата един вид
* Щяло да качи между 2 и 4 коня

И добрата новина - струвало само 80$ и било лесно за инсталиране.

Та сега въпроса ми е: кое от изброените неща са легенди и кое е реалност? Заслужава ли си?

Мерси!

Edit:
Не съм спец по колите, но в момента се уча до колкото мога. Разбрах че Cold Air intake != Air intake. AEM нямат нищо за Корола 2000, а ми бяха препоръчали само тях...

Ако може някой да даде линк към това което ми трябва... и извинете пълния НУУБ, в процес на обучение е :help:
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD

Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

Re: Air intake

Мнение от LordDigital » 22 Сеп 2006 07:13

hyankov написа:Здравейте.

Значи питах един приятел какво мога да направя по Королката - хем да не е скъпо, хем да има ефект от него. Той ме посъветва да си купя air intake. Щяло да подобри следните неща:

* По-рядко ще сменям въздушен филтър
* Ще подобри икономията на гориво
* Щяло да скъси 'лага' при натискане на газта - т.е. по-бързо щяла да ускорява колата един вид

Кажи му на тоя ,че Лорда е казал - да си яде ушите.

Рядко ша сменяш филтара ,тва не е никъв келепир. Тва значи ,че фитлрира по-зле ,нали са сещаш къде отиват боклуците дето тез едри ПръцФормъс филтри пускат.

За 80 кинта вероятно говори за цял Intake ,тва значи че ша елиминираш въздушните резонатори. От там автоматично разхода на гориво ти се качва и то със доста ,лага се увеличава също неимоверно.

Секви такива филтри за малолитражни Натурални колички имат само един ефект - психолоческия от променения звук ,Хъсс ,Мъсссссссс:)

P.S. Имах един мноогооооо добър Link za "Intake Resonators" ,vsicko beshe obqsneno ot teoriq (fluid Mechanics) do praktika samo che ne moga da go namerq mamka mu i prase...
Изображение

Аватар
hyankov
Мнения: 1417
Регистриран на: 11 Сеп 2006 22:05
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от hyankov » 22 Сеп 2006 07:24

Мерси mellow.gif
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Air intake

Мнение от Japanese_fever » 22 Сеп 2006 07:28

Zna4i Lorda re4e i otse4e, i kakto vinagi s negovata jelqzna logika! :thumbsup:
I za da go podkrepq, za6toto e prav.
Slojihme na edin priqtel CAI(cold air intake). Mahnahme vsi4ki 4erni murku4i i kutiqta na stariq filtur. I kakto kaza Lorda zvuka na dvigatelq se usili malko. NO ...
na vsi4ki takiva filturi i itake4eta na ebay pi6e, 4e Hem vdigat okolo 5 konq, nqkoi se izhvurlqt i za po 10, no ne e vuzmojno da ka4i6 10 spored normalni razum, HEM ti pada razhoda. Zna4i gain-va6 kone, no su6tevremenno ti pada razhoda na gorivo?!? wacko.gif
A tozi moi priqtel sega mi kazva, 4e kolata mu gori pove4e!

Az misleh da si slagam CAI i o6te ne sum se razubedil, no za moq model ima samo normalen t.e. NE Cold, 6toto ne sliza dolu do koleloto da smu4e studen vuzduh, kojto minava pod kolata. I trqbva da se vnimava kak se slaga, 4e da ne se namokri pri dujd.

Izvoda e edin:
Tova si e zaigravka za na4inae6ti tuneri, tip ratzeri na niska cena s minimalen(klonq6t kum zero, nada) efect za performance-a.

Moje da ka4i6, oba4e okolo 10-15 konq, ako sloji6 tozi filltut + catback + high flow cat(catalisator).No tova ve4e idva okolo $350! A ako iska6 da smeni6 i headers( 4 in 1) i malko pove4e daje.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
hyankov
Мнения: 1417
Регистриран на: 11 Сеп 2006 22:05
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Air intake

Мнение от hyankov » 22 Сеп 2006 07:38

Japanese_fever написа:Moje da ka4i6, oba4e okolo 10-15 konq, ako sloji6 tozi filltut + catback + high flow cat(catalisator).No tova ve4e idva okolo $350! A ako iska6 da smeni6 i headers( 4 in 1) i malko pove4e daje.
Следващия ми въпрос щеше да бъде - добре де, какво мога да направя в рамките на 300-400$ по тази кола което да не изисква голямо разглабяне и да има ефект?

Значи... ще гледам да проуча това което казваш, защото в момента имам само бегла представа какво е. Други идеи за евтин пръц-формънс тунинг на Корола 2000?

Мерси.
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD

b_d

Re: Air intake

Мнение от b_d » 22 Сеп 2006 10:44

hyankov написа:
Japanese_fever написа:Moje da ka4i6, oba4e okolo 10-15 konq, ako sloji6 tozi filltut + catback + high flow cat(catalisator).No tova ve4e idva okolo $350! A ako iska6 da smeni6 i headers( 4 in 1) i malko pove4e daje.
Следващия ми въпрос щеше да бъде - добре де, какво мога да направя в рамките на 300-400$ по тази кола което да не изисква голямо разглабяне и да има ефект?

Значи... ще гледам да проуча това което казваш, защото в момента имам само бегла представа какво е. Други идеи за евтин пръц-формънс тунинг на Корола 2000?

Мерси.
Окачване, спирачки и гуми. Това ще направи колата по-бърза отколко някакви 10 коня.

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Re: Air intake

Мнение от ALTEZZA » 22 Сеп 2006 10:54

hyankov написа:какво мога да направя в рамките на 300-400$ по тази кола което да не изисква голямо разглабяне и да има ефект
nishto, osven ako efekta da si oleknal s $300-400 te ustroiva.
da slojish high flow air filter moje i da ti dokara niakoe konche, no tova shte e vav visokite oboroti, za smetka na tova she izgubish torque v niskite. za normalno vsekidnevno karane, ne go smeniai. verno e che tezi filtri ne se smeniat, no pak se chistiat i smazvat, tova sashto struva pari, a i dosta poveche vreme ot kolkoto prosto da si smenish normalnia filtar.
nedostataci:
gubish torque na niski oboroti
stava shumno
zacapva ti MAF sensora
struva pari
predimstva:
ima s kvo da se zanimavash

kolkoto do dilemata vazmojno li e da kachish poveche kone i v sashtoto vreme da ti se podobri razhoda na benzin- da, vazmojno e, no i e po opasno za dvigatelia. tochno tova se pravi s APEXi SAFC
->

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Re: Air intake

Мнение от ALTEZZA » 22 Сеп 2006 11:01

bad_dog написа:
Окачване, спирачки и гуми. Това ще направи колата по-бърза отколко някакви 10 коня.
za tova ne se setih, no si prav. problema e che za okachvane, edva li she se vmesti v tezi pari, moje bi za sway bar-ove, koeto ne e losha ideia. spirachki, po dobre da si stoi s originalni ot Toyota, che inache shte ima oplakvane che sa mnogo shumni. gumi, toi tochno gi smeni, edva li drugi shte vzima sega.
ta az galsuvam za sway barove, te triabva da se vmestat v parite, pak i sa lesni za instalacia. :thumbsup:
->

Аватар
hyankov
Мнения: 1417
Регистриран на: 11 Сеп 2006 22:05
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от hyankov » 22 Сеп 2006 11:20

Ами гуми - да имам 4 чисто нови Goodyear.
Спирачките - няма да ги пипам, според последния съвет.
Окачване - смених предното на KYB... трябва да разуча sway bar-овете за които казвате.

Или що не си седя кротко на дупето, да си събирам паричките и да си карам stock Corolla-та (ама пък с алой-уйилс - дават 3 коня всяко, шегувам се...) и след години да си купя нещо от чиито перформънс даже stock да съм доволен... biggrin.gif

Много ми се искаше ей такова да си взема: http://en.wikipedia.org/wiki/VW_Corrado ама трябваше да търся кола с 4 врати dry.gif
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 22 Сеп 2006 13:41

$400 ?
Купи си Старлет KP61 и сложи един 4AGE в нея !
Вярно - ще станат повечко парите - но ако си работиш ти няма да е скъпо (предвид автоморгите в Щатско) и накрая резултата ще те кефи максимално :whistle:

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Air intake

Мнение от Japanese_fever » 22 Сеп 2006 14:53

Kakva e razlikata ako sloji6 CAI na kola s MAF sensor i na kola s MAP snesor?
Altezzata be6e kazzal, 4e na kola s MAP nqma smisul da se slaga, no na kola s MAF imalo nqkakvo zbn4enie, za6toto toj izmerval obema na vuzduha(kojto preminava za edinica vreme, predpolagam) predi intake manifold-a. mellow.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 22 Сеп 2006 20:40

hyankov написа: Или що не си седя кротко на дупето, да си събирам паричките и да си карам stock Corolla-та и след години да си купя нещо от чиито перформънс даже stock да съм доволен... biggrin.gif
tochno tova mislia che e nai dobria ti variant. tazi Corolla ne e kola det da slagash pari v neia, ne si zaslujava. tia e tochno kola det da ti spestiava pari. pak ako iskash performance, spestiavai pari za kola koiato si zaslujava. btw, ne si li mislil za koli det sa RWD ili AWD?
->

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Re: Air intake

Мнение от ALTEZZA » 22 Сеп 2006 20:43

Japanese_fever написа:Kakva e razlikata ako sloji6 CAI na kola s MAF sensor i na kola s MAP snesor?
Altezzata be6e kazzal, 4e na kola s MAP nqma smisul da se slaga, no na kola s MAF imalo nqkakvo zbn4enie, za6toto toj izmerval obema na vuzduha(kojto preminava za edinica vreme, predpolagam) predi intake manifold-a. mellow.gif
ne sam kazal tochno tova. po skoro ako promeniash diametara na trabata v koiato se postavia MAF sensora, togava ima razlika. do kat ako si s MAP, kavto i diametar traba da slojish, niama da ima razlika za sensora, tai kato toi meri naliagane, a ne kolichestvo vazduh preminal prez edinica obem.
->

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Air intake

Мнение от Japanese_fever » 23 Сеп 2006 04:28

Yankov, edinstvenoto ne6to, koeto bi povi6ilo mo6tnostta na kolata ti e turbo kit. No e hubavo kolata da e sus zadno predavane za da moje da se izvle4e maximalnoto ot ka4estvata na povi6enata mo6tnost.

Eto edna kniga "Maximum Boost" deto trqbva da sedna da q pro4eta nqkoj den, no tova 6te stane kato "stana po-zamoje" tongue.gif i si kupq kola(RWD) i garage(ku6ta ne mitrqbva biggrin.gif ) i da sedq pod neq vseki weekend.
Tova bilo knigata na na4inae6tiqt Turbinator. laugh.gif cool.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
hyankov
Мнения: 1417
Регистриран на: 11 Сеп 2006 22:05
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от hyankov » 23 Сеп 2006 04:43

Абе аз си изясних стратегията.

Ще си седя на гъз@ (с извинение пред дамите) и ще си тикам паричките в касичката-прасенце. Просто тая Корола не е за ъпгрейди. Не че не може - просто не си заслужава. След 2 години ще съм събрал от закуски (един хамбургер струва 5$ !!!!) и ще си купя Supra. Тогава може би ще са и с 1000-1500$ по-евтини (а може би не) от сега. Което значи че за 14,000-15,000$ може би ще мога да си я купя. Не знам дали в прасенцето ще има достатъчно за турбо супра (баси, 100 коня разлика)... но поне базовата може би ще мога.

Ех мечти...
Поне Королата е с ръчни скорости и доставя някакво удоволствие от карането, нищо че не е мощна...

Edit:
Баси, това реално ли е:
tuk
Toyota Supra 97 Turbo, за 6800$ ?!? Ква е тая измама...
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 67 госта