Страница 1 от 1
Резонансно гърне - смяна
Публикувано на: 25 Ное 2011 09:11
от CuMo
Трябва ми съвет за обезшумяването на изпускателната система.
Колата е Карина 1.6 4A-FE.
Преди време ми махнаха катализатора защото пълнежът се беше разтрошил и бръмчеше и го замениха с резонансно гърне.
Само че сега и резонансното гърне взе да набръмчава повече от колкото мога да търпя, особено в диапазона 2300-3000 оборота.
Бихте ли ме посъветвали какви са алтернативите, за да стане колата отново тиха? Мога да отделя до 200-250лв?
И къде могат да го направят качествено и здраво в Пловдивска, Хасковска или Старозагорска област?
Събирам мнения

Публикувано на: 25 Ное 2011 19:45
от Vokil
Аз бих ти препоръчал да си сложиш не резонансно или газоускорител а просто едно средно гърне което да ти се събере в нишата от катализатора .
Re: Резонансно гърне - смяна
Публикувано на: 26 Ное 2011 06:41
от Japanese_fever
Ами ти трябва да имаш 2 резонаторни гърнета (бих ги нарекъл уширечни, защото не са баш като задното гърне). Щом са ти сложили едно на мястото на катализатора, би трябвало да имаш още едно тоно посредата м/у първото и задното гърне.
Пробвай да сложиш средно гърне натъпкано със стъклена вата или там, както се казва на български, на английски е glass pack resonator, но предполагам, че ще е с скъпичко. Проучи преди да слагаш нещо!
А може и това реаонаторното, дето са ти го сложили да е било ефтинджос ламарина и да се е пробило някъде.
Публикувано на: 26 Ное 2011 09:38
от mafiota
този човек може да има идея за решение на проблема ти колега
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=16421
Публикувано на: 26 Ное 2011 17:19
от Japanese_fever
х2

Публикувано на: 26 Ное 2011 17:19
от CuMo
Писах му ЛС, дано да го види.
За съжаление ми е на 250км и не мога да отида лично при него.

Публикувано на: 26 Ное 2011 19:09
от Uncle Dido
Здрасти, Симо.
Извинявай за забавянето, но ме е хванал страшен грип и почти не влизам в нета.
Значи такова нещо като ускорително гърне не съществува. Трябва ти резонатор, но с камера и бленда на филтъра задължително. Жалко, че нямам снимки да ти изпратя...
Ще се опитам да ти го обясня - филтъра е разделен на две, като едната част е "щипната" в края като кръстата отвертка. По средата са разделени филтрите от камера - празен обем.
Това засега е най-добрата система, аз съм с такова и нямам резонанс...Т.е. имам, но ми е от меката връзка, само я чакам да пръцне и я режа със страшна сила...
Съвет - избягвай резонатори под формата на гърне - овали и подобни, които са от скопчана ламарина.
Ако можеш да си намериш резонатор от "АСПО", ше е най-добре, защото като работих все още там, бях разработил резонатори от пресовата на конус тръба с голям обем. Така стават най-здрави.
На вид резонатора е като пура, със заварени втулки към него. Трябва да има табелка от ламарина, заварена на четири точки и пише "АСПО".
Търси дължина 350 мм. и ф50 вход/изход. Монтажът е лесен, два среза с флекса и две заварки, тук би ти излязъл около 25 лв.
Ако не можеш да намериш, не слушай разни майстори, дето ще се опитат да ти продадат какво ли не, пиши ми пак, ще ти намеря един с отстъпка и ще ти го пратя с "Еконт".
Успех!
Публикувано на: 27 Ное 2011 13:56
от CuMo
Uncle Dido, благодаря много за съвета!
Ще отида направо тук на място:
http://www.aspo-bg.com/index.php?lang=b ... nt=haskovo
веднага щом спра работа за няколко дни и ще ги питам за това, което препоръчваш. Ако нямат, ще ти пиша да ми пратиш едно!
Публикувано на: 27 Ное 2011 14:35
от mafiota
а колата тръгна ли по-добре като махна катализатора?
Публикувано на: 27 Ное 2011 15:11
от CuMo
Мисля, че нямаше особена разлика, дори като че ли малко по-трудно й стана...

Публикувано на: 30 Ное 2011 17:16
от CuMo
Днес проверих в Хасково.
Може да се поръча резонансно гърне ASPO с филтър и бленда /това със сигурност/, но:
Размерите, които ми казаха, че имат са: 400mm/Ф50 и 300mm/Ф50
Тъпото е, че не се сетих да ги питам тия размери от къде до къде ги мерят.
Текущото ми гърне изглежда така:
Ако 400mm ги мерят с накрайници, които могат да се изрежат, то може и да стане, ама иначе не виждам как...
На всичкото отгоре не съм 100% убеден от къде ръмжи толкова. Днес хванах един на канала да дава газ и се наврях отдолу, ама пусно не моа му фана спатиите...
Може ли да е и от средното гърне?
Публикувано на: 06 Дек 2011 10:28
от CuMo
Намерих едно гърне в Пловдив уж ASPO /поне такава табелка имаше/ и ми го сложиха.
Резонансът понамаля и колата се поотпуши в ниските обороти осезаемо.
Пак имам вибрация, ама явно не е проблемът само в това гърне.
Но за сега ще си карам така. Та за момента приключих по тоя въпрос.
Благодаря на всички помогнали!

Публикувано на: 06 Дек 2011 10:38
от max-2
А този резонанс усилва ли се когато дадеш яката газ и се напече генерацията или след пътуване по магистрала? Защото при мен тогава започва да го прави по-силно и продължително, а иначе при кротко градско се чува чат-пат за кратко.
Публикувано на: 06 Дек 2011 11:13
от CuMo
Поведението е горе долу такова:
Напълно студена /за кратко след като запаля/ - вибрацията е по-слабо осезаема.
Докато загрява - най-силно осезаема - около 2600 оборота сега с новото гърне.
След повечко настъпване - да кажем карам междуградско и изпреварвам често извън Lean Burn режима - генерацията е позагряла доста и вибрацията е по-слабо осезаема....
Абе де да знам и аз вече, за тая стара кола няма да се впрягам чак толкова....