Страница 1 от 2
каква е продължителността на живота на свещите?
Публикувано на: 21 Ное 2011 20:47
от sheha
здравейте колеги,
каква е периода на употреба на свещите според вас ,заключавайки не само от "писанията" на производителите ,но и от вашия опит?
употребата на газ за гориво до колко влиае на работата на свещите?
ако според производителите иридиевите свещи при 7а-фе мотор каран на бензин издържат 100 000км , колко биха издържали на газ?
http://www.globaldenso.com/en/products/ ... index.html
Публикувано на: 21 Ное 2011 20:52
от TATI
4A-FE, на 150к км още не съм ги сменял. Имам нови, ама колата няма признаци за смяна и хич даже не съм ги поглеждал в какво състояние са. Кара се само градско на бянзин. Королата от подписа.
Публикувано на: 21 Ное 2011 21:52
от desotodorov
Ами, аз съм на метан...като качих инжекциона не ми смениха свещите и си карах така една година след което ги смених...не знам, колко бяха карани старите свещи - с тях купих колата, но като сложих новите отидох с едно 10к.с. нагоре, свещите бяха Бош - модел като за 3S-FE...след смяната карах една година, и пак ги смених с японски NGK, пак като за моя двигател и пак се усети ралика към по-добре ввъв вървенето, т.е. - за 1година и навъртяни около 35к км предишните свещи бяха "мръднали"....и вече ще ги сменям редовно - много по-добре върви, пък и е добре за бобината...а и не са скъпи при мен - около 7лв/бр.
Публикувано на: 21 Ное 2011 22:29
от Petar
И аз съм с 4а-фе сменямги на колкото им дават макар че въобще нямат симптони чеса заминали като ги сменям ги вадя напълно чисти като нови са
Публикувано на: 21 Ное 2011 22:44
от dobatadobrev
TATI написа:4A-FE, на 150к км още не съм ги сменял. Имам нови, ама колата няма признаци за смяна и хич даже не съм ги поглеждал в какво състояние са. Кара се само градско на бянзин. Королата от подписа.
Свещите са си консуматив спазвай предписанието на производителя за точния вид и срок за експлоатация.
Публикувано на: 21 Ное 2011 22:57
от TATI
Знам, че са консуматив, ама пусти мързел, пък и колата като не казва нищо и така. Новите ги взех преди 6 месеца, сигурно вече са ръждясали, ама а днес, а утре и все не им идва времето да ги сменя

Публикувано на: 23 Ное 2011 19:06
от ribasom
Колега Petar, какви свещи използваш за 4A FE ? В смисъл не като марка а като полюси т.е. еднополюсни, двуполюсни и т. н.?
Публикувано на: 23 Ное 2011 20:41
от nikdel
За 4E-FE дават да са двуполюсни,но газмайстора каза задължително еднополюсни при каране на газ(що ли?).Ама аз още не съм проверил с какви съм(сигурно с оригиналните 150 хил.)
Публикувано на: 24 Ное 2011 09:25
от Petar
Каквото препоръчва завода производител а то е еднополюсни
Публикувано на: 24 Ное 2011 09:56
от desotodorov
nikdel написа:За 4E-FE дават да са двуполюсни,но газмайстора каза задължително еднополюсни при каране на газ(що ли?).Ама аз още не съм проверил с какви съм(сигурно с оригиналните 150 хил.)
Защото метана и пропан бутана в сравнение с бензиновите пари са по-трудно запалими...т.е. искат силна искра за да няма проблем с работата на ДВГ, то затова и като качат газ, собствениците започват да отстраняват проблеми по запалителната си система, които преди това не са били забележими. А като сложиш свещ с повече от един полюс от една мощна искра правиш няколко по-слаби, което за бензиновтие пари е хубаво, но за газообразните горива е противопоказно

Публикувано на: 24 Ное 2011 21:08
от JapCar
desotodorov написа: А като сложиш свещ с повече от един полюс от една мощна искра
правиш няколко по-слаби, което за бензиновтие пари е хубаво, но за газообразните горива е противопоказно

Ако има някъде писано по въпроса по-научно, дай линк, да видим, защото това твърдение напълно противоречи на законите на електротехниката/физиката. И 100 електрода да има, искрата пробива само на 1 място, което е с най-ниско съпротивлвние, т.е. най-близо.Този пробив прокарва ток и съпротивлението става още по-ниско, та е невъзможно да възникне искра на друго място...
Това което казвам е така, не съм сигурен обаче при определени условия, при едно изключително бързо нарастване на напрежението от бобината, дали не би прескочила искра едновременно, т.е. докато възниква едната искра (още не е протекъл максималния ток), напрежението продължава да расте и пробива и на второ/трето място, макар и на по-високо съпротивление.
Още от Войната на самолетните двигатели свещите са с по 4 електрода, но мисля, че е за по-висока надеждност, т.е. ако се износи единия електрод, продължава следващия и т.н.
Горното са само мои разсъждения, не съм 100% сигурен...
Публикувано на: 24 Ное 2011 22:31
от iceman1234
Като се почна спора за броя електроди, какво ще кажете за на бриск разработките:

и
Като първите ги сочат - особено препоръчителни за коли, карани на газ.
Публикувано на: 25 Ное 2011 09:37
от PESHO OT MARS
Имам приятел който има магазинче за авточасти, той предлага Бриск.
На неговата кола беше сложил от тези първите показани от теб. Колата е 1.4mi Корса с "жокери" (пипан вал и т.н.). Като ефект каза че на бензин/газ колата се осеща една идея по-жива на високите обороти, обаче също така каза и че за около 25-30 к.км се е "разпаднала/изяла" изолацията и катода. Сиреч оказват се нетрайни.
А цената им също не е ниска. Тези от втората снимка ги препоръчват за бензин с жокери и май за мотори. За тях нямам информация.
Публикувано на: 25 Ное 2011 10:48
от desotodorov
JapCar написа:desotodorov написа: А като сложиш свещ с повече от един полюс от една мощна искра
правиш няколко по-слаби, което за бензиновтие пари е хубаво, но за газообразните горива е противопоказно

Ако има някъде писано по въпроса по-научно, дай линк, да видим, защото това твърдение напълно противоречи на законите на електротехниката/физиката. И 100 електрода да има, искрата пробива само на 1 място, което е с най-ниско съпротивлвние, т.е. най-близо.Този пробив прокарва ток и съпротивлението става още по-ниско, та е невъзможно да възникне искра на друго място...
Това което казвам е така, не съм сигурен обаче при определени условия, при едно изключително бързо нарастване на напрежението от бобината, дали не би прескочила искра едновременно, т.е. докато възниква едната искра (още не е протекъл максималния ток), напрежението продължава да расте и пробива и на второ/трето място, макар и на по-високо съпротивление.
Още от Войната на самолетните двигатели свещите са с по 4 електрода, но мисля, че е за по-висока надеждност, т.е. ако се износи единия електрод, продължава следващия и т.н.
Горното са само мои разсъждения, не съм 100% сигурен...
Прав си колега, и аз не съм 100% сигурен - ако решим да спретнем опитна установка или да изкараме такава свещ при работещ ДВГ ще се види най-добре, но ми се струва че идеята на многополюЗните при колите не е надеждност х2, х3 или х4, а по-голям брой на искрите/повече точки на запалване и оттам по-бързо и пълно изгаряне на горивовъздушната смес...съответно ако гоним няколко искри едновременно, и това което си писал, че за получаването им трябва запалителната система да работи по точно определн начин - тогава поставянето на многополюсна свещ в ДВГ за който са предписани нормални еднополюсни свещи си е чисто разхищение на средства без ясен резултат. С две думи - най-добре да ползваме свещите предписани от производителя

...
Метанджиите имат гадната практика да "причукват" свещите до междуполюсно разст. 0.7мм. според тях това било добре при работа на ДВГ на метан...аз смятам обаче че това е пълна глупост. Свешите за моя ДВГ са с 1.1мм разстояние, по моята логика - ако го намалим до 0.7мм демек с около 60% то искрата ще преодолява много по-малка въздушна междина при по-ниско напрежение--> ще е по-слаба...т.е. според мен това ще има негативен ефект върху запалването на сместа и работата на ДВГ. Прав ли съм ?
Публикувано на: 25 Ное 2011 12:21
от iceman1234
Всеки производител си е дал с какви свещи да се кара и тези свещи си имат определени параметри. Японците са казали - Денсо, НЖК и растоянието е 1.1мм. Европейците пък си искат Бош на 0.7мм. При размяна и японките и европейките ще работят не-оптимално. Вече при изменение в моторите (компресии, турбо и т.н.) си се налагат и промени - по-топли, по-студени свещи и т.н.