Страница 1 от 2
Зареждане на акумулатор без разкачане ?В
Публикувано на: 19 Ное 2011 21:45
от dobatadobrev
1. Редно ли е да се зарежда акумулатора без да се разкача от инсталацията на автомобила с 2-3 А и 13-15 V . Зарядното вързано паралелно на клеймите на акумулатора. Автомобила Корола Д4-Д 90 и е загасен.
Публикувано на: 19 Ное 2011 22:03
от mafiota
Според мен няма никакъв проблем, стига да се спази поляритета, и напрежението да не превишава 14....14,5В. Тока си е ток, дали от динамото, дали от зарядното - се влиза в акумулатора.
И е желателно при дълго зареждане по този начин, след изключване на зарядното да не се бърза да се стартира двигателя, тъй като при зареждане се отделя водород, и не са малко случайте на гръмнали акумулатори!
Публикувано на: 19 Ное 2011 22:40
от slowtraveler
mafiota написа:Според мен няма никакъв проблем, стига да се спази поляритета, и напрежението да не превишава 14....14,5В. Тока си е ток, дали от динамото, дали от зарядното - се влиза в акумулатора.
И е желателно при дълго зареждане по този начин, след изключване на зарядното да не се бърза да се стартира двигателя, тъй като при зареждане се отделя водород, и не са малко случайте на гръмнали акумулатори!
Също така не е добре да се проверява дали кипят клетките като си светиш с запалка
Може съвета да ви се струва глупав, но един познат - корабен механик направи точно това laugh.gif
За щастие нямаше поражения по очите/лицето, а само по дрехите

Публикувано на: 20 Ное 2011 09:17
от saho
За да не мениш компютър и да не те боли главата винаги разкачай клемите от акумулатора. Това е задължително при зареждане. Поне -.
Иначе напрежението бавно се вдига и няма какво да го ограничи и ...
Публикувано на: 20 Ное 2011 09:35
от mafiota
saho написа:За да не мениш компютър и да не те боли главата винаги разкачай клемите от акумулатора. Това е задължително при зареждане. Поне -.
Иначе напрежението бавно се вдига и няма какво да го ограничи и ...
на зарядно за 12V, да речем за 12 часа заряд, до колко може да се вдигне напрежението под товар, според теб?
Публикувано на: 20 Ное 2011 10:09
от saho
Моя на королката отиде на 17волта за 1 час, при 3 ампера заряден ток. Хвърлих акумулатора и не експериментирам. Колкото и да го зареждаш нов няма да стане.
Публикувано на: 20 Ное 2011 10:29
от mafiota
saho написа:Моя на королката отиде на 17волта за 1 час, при 3 ампера заряден ток. Хвърлих акумулатора и не експериментирам. Колкото и да го зареждаш нов няма да стане.
Най-вероятно зарядното не ти е било оразмерено за необходимите изходни параметри, няма как един стабилен траф изчислен да речем за 14В вторично да вдигне 17 !
А иначе за зареждането , особенно зимата , и ако колата се кара предимно в градски условия е добре от време на време да се дозарежда. Не е въпроса акумулатора да стане нов, а колкото може по-дълго да се експлоатира. Един от най-големите врагове на оловният акумулатор е студа, и при чести паления на къси разстояния генератора не може да насмогне да дозареди акумулатора.
Публикувано на: 20 Ное 2011 12:45
от dobatadobrev
mafiota написа:saho написа:Моя на королката отиде на 17волта за 1 час, при 3 ампера заряден ток. Хвърлих акумулатора и не експериментирам. Колкото и да го зареждаш нов няма да стане.
Най-вероятно зарядното не ти е било оразмерено за необходимите изходни параметри, няма как един стабилен траф изчислен да речем за 14В вторично да вдигне 17 !
А иначе за зареждането , особенно зимата , и ако колата се кара предимно в градски условия е добре от време на време да се дозарежда. Не е въпроса акумулатора да стане нов, а колкото може по-дълго да се експлоатира. Един от най-големите врагове на оловният акумулатор е студа, и при чести паления на къси разстояния генератора не може да насмогне да дозареди акумулатора.
Умисъла да повдигна тази тема бе именно това:1Употребявам автомобила почти само градско 2.Зимата при температура -15 и престоял навън цяла нощ акумулатора е намалил доста пусковия си ток и капацитет (реакцията е химична и зависи от температурата). Маслото в двигателя се сгъстило от студа. Разполагам и с зарядно Дубна М на което има два извода: 2кW стартер и друг извод заряд с възможност за регулиране на тока 0-10 А. В упътването пише че за кратко време може да се включи на извод стартер и да се помогне на акумулатора при палене. Да ама когато това зарядно е измислено и произведено колите са нямали компютри. Колата си ми пали добре акумулатора е на година а аз искам да се вкарам във някакви филми дето не се знае какъв ще го яда.Не съм пробвал и не смея.Не е логично преди компа на колата да няма стабилизатор на напрежение. Но на доста места ще стигне и ток до 17-18 V(така предполагам не съм сигурен) Благодарен съм на всякакви идеи и мнения.
Публикувано на: 20 Ное 2011 12:47
от nowyaris
Не мисля,че е добре да се дозарежда както е с клемите-голям панаир може да стане.То си е за две минути да го разкачиш и после пак да го закачиш.А и не е верно,че малкото каране в града през зимата е вредно за акумулатора.Аз съм така вече 4 години-19 хиляди основно градско и акумулатора си е още заводския-следователно градско на къси разстояния не му пречи.Поне на новозакупена кола.За мен всички проблеми с елинсталации и акумулатори идват от допълнителни интервенции на големи специалисти.Затова сваляйте акумулатора от колата при дозареждане или си купете нов.Зимата без акумулатор си е трагедия.
Публикувано на: 20 Ное 2011 13:50
от mafiota
Как си знаете така го правете!
Не виждам смисъл да се свалят клеми, ако повтарям зарядното е кадърно. До сега съм имал 3 коли, и на баща ми 4-та, и акумулаторите само така се го дозареждали през зимата, и никога не са ставали панаири.
Публикувано на: 20 Ное 2011 15:56
от zi_zi_top
mafiota написа:... ако повтарям зарядното е кадърно...
Да, ама аз досега съм виждал само 2 такива: едното - много старо със селенов изправител и много хилав трансформатор, който повече от 15 В не може да вдигне и другото, което ми направи един приятел - то следи напрежението на самият акумулатор и работи в импулсен режим.
Всички останали са дори опасни за самият акумулатор, защото цепят до 17-18 В.
Публикувано на: 20 Ное 2011 17:43
от mafiota
zi_zi_top написа:mafiota написа:... ако повтарям зарядното е кадърно...
....
Всички останали са дори опасни за самият акумулатор, защото цепят до 17-18 В.
Вече всеки решава каква техника ще ползва ....
а и това е сигурно напрежение на ПХ, като се включи към акумулатора си пада.
Публикувано на: 20 Ное 2011 17:52
от nikdel
Аз откачам само едната клема и зареждам на място.Само покривам акумулатора с парцал за да обира пръските киселина.
Публикувано на: 20 Ное 2011 19:48
от zi_zi_top
nikdel написа:Аз откачам само едната клема и зареждам на място.Само покривам акумулатора с парцал за да обира пръските киселина.
Препоръчително е да е откачена минусовата клема.

Публикувано на: 20 Ное 2011 20:01
от saho
Аз съм си патил с един мотор. Развалено зарядно реле не ограничаваше тока и ми струваше маса пари за електроника и много нерви.
Така, че зареждайте с каквото искате само да не превишава 14,6 в. на полюсите на акумулатора. Новите необслужваеми акумулатори са направени кадърно и не се нуждаят от нищо. Достатъчно е мотора да достигне работна температура за да се зареди напълно.