Страница 1 от 2
Обороти - празен ход
Публикувано на: 20 Сеп 2006 08:31
от jury
Оборотите ми на празен ход са 600. Това нормално ли е ?
А иначе двигателя си работи много стабилно в тези обороти, без да мръдва стрелкта, няма дразнещи вибрации или претрисане.
Става дума за 4E-FE.
Публикувано на: 20 Сеп 2006 08:45
от b_d
мисля, че леко ниски и ми е странно че не претриса. Около 800 би трябвало да са, но ако бачка добре кво ти пука.
Публикувано на: 20 Сеп 2006 08:56
от jury
bad_dog написа:мисля, че леко ниски и ми е странно че не претриса. Около 800 би трябвало да са, но ако бачка добре кво ти пука.
Ами и аз зная, че трябва да са по-високи и за това се притеснявам. От какво може да са толкова ниски?
Публикувано на: 20 Сеп 2006 09:10
от b_d
направи една снимка на дросела да видя дали си с винт или стъпков мотор и ще ти кажа

Публикувано на: 20 Сеп 2006 10:04
от jury
bad_dog написа:направи една снимка на дросела да видя дали си с винт или стъпков мотор и ще ти кажа

ОК

Публикувано на: 20 Сеп 2006 11:05
от jury
Трябва да е нещо такова - на лявата снимка. Просто сега няма как да направя снимка и за това пращам схемата.
Публикувано на: 20 Сеп 2006 12:11
от b_d
там, където пише 4 отторе гледано има едно винтче (в легло) - с него става. Ако приемем, че това което си дал на картинката е като твоята.
Публикувано на: 20 Сеп 2006 12:43
от jury
bad_dog написа:там, където пише 4 отторе гледано има едно винтче (в легло) - с него става. Ако приемем, че това което си дал на картинката е като твоята.
Ще опитам. Благодаря предварително.
Публикувано на: 20 Сеп 2006 15:48
от sluchaen_fen
Оборотите на празен ход при този мотор са около 600-650.
Има винт до дроселовата клапа, който регулира връщането на дроселовата клапа при отпускане на педала. Ако се повишат оборотите от този винт, компютъра отново ще ги свали на 600-650 след като изминеш десетина км. Затова няма смисъл да ги пипаш.
Публикувано на: 20 Сеп 2006 19:48
от b_d
sluchaen_fen написа:Оборотите на празен ход при този мотор са около 600-650.
Има винт до дроселовата клапа, който регулира връщането на дроселовата клапа при отпускане на педала. Ако се повишат оборотите от този винт, компютъра отново ще ги свали на 600-650 след като изминеш десетина км. Затова няма смисъл да ги пипаш.
За оборотите може и да си прав, макар че има поне един вариант на 4афе с празен ход на 800 оборота. За останалато обаче не си.
Този винт НЯМА нищо общо с дросела. Той отваря и затваря отвора за празен ход, който ЗАОБИКАЛЯ дросела. Подобен отвор има и за клапата за празен ход при студен двигател (или както там се нарича на български), която пък се отваря/затваря според температурата на охладителната течност.
Много ми е интересно как така компютъра, ще свали оборотите "след десетина км" при положение, че влиза ПО-ГОЛЯМО количество въздух и същото това количество въздух се регулира с винт, а не със стъпков мотор?
Публикувано на: 20 Сеп 2006 20:46
от agent dust
sluchaen_fen говори за trottle stoper-a - когато пуснеш газта пружината връща тротъла докато опре в стопера. точно този винт не трябва да се пипа за повишаване на оборотите! ако се разбъзика, ECU-то може да изпадне в един тестови режим и да почне да реже горивото при леко подадена газ и 1500-2500 оборота - става дума за режима за тест на fuel cut-a. на TPS-a има сензор отворен/затворен дросел и стопера се използва точно за регулиране на празния ход на тротъла - след този празен ход сензора подава сигнал "отворен тротъл". при определени условия и разместен стопер празния ход на тротъла става по-голям от максималния и ECU-то прави въпросния fuel cut. на мойта кола някой беше бъзикал точно стопера за да вдигне оборотите(беше разбъзикана центровката на двигателя) и доста време ми отне да открия причината.
Публикувано на: 20 Сеп 2006 21:00
от sluchaen_fen
bad_dog написа:За оборотите може и да си прав, макар че има поне един вариант на 4афе с празен ход на 800 оборота. За останалато обаче не си.
В момента едната ми Корола е със същия мотор и оборотите на празен ход са 600-650.
bad_dog написа:Този винт НЯМА нищо общо с дросела. Той отваря и затваря отвора за празен ход, който ЗАОБИКАЛЯ дросела. Подобен отвор има и за клапата за празен ход при студен двигател (или както там се нарича на български), която пък се отваря/затваря според температурата на охладителната течност.
Като се натиска педала на газта, се издърпва жилото. Същото жило върти точно оста на дроселовата клапа. Като се отпусне докрай педала на газта, въпросният винт ограничава докъде да се върне оста на дроселовата клапа. Други подобни винтове НЯМА.
bad_dog написа:Много ми е интересно как така компютъра, ще свали оборотите "след десетина км" при положение, че влиза ПО-ГОЛЯМО количество въздух и същото това количество въздух се регулира с винт, а не със стъпков мотор?
Първия път вдигнах оборотите от този винт. На следващия ден оборотите отново паднаха на 650. Втори път вдигнах оборотите от същия винт. На следващия ден отново нямаше ефект. След това за трети път вдигнах оборотите от този винт. На следващия ден отново оборотите паднаха на 650. После отидох в ТМ-ауто, където ми казаха, че компютъра прави корекция. Много се смях. Освен това този двигател няма дебитомер. Компютъра изчислява въздуха по информация от два датчика - температура на въздуха в кутията на въздушния филтър и налягане във смукателния колектор (отрицателно налягане - разреден въздух).
Публикувано на: 20 Сеп 2006 22:56
от El Camino
Без да се намесвам в спора за болтовете - на Карината празния и е там някъде също. Да не говорим, че на 1ва и втора тракторчето има склонност да върви със 400 оборота честичко в задръстванията biggrin.gif.
Публикувано на: 20 Сеп 2006 22:57
от sluchaen_fen
maggkrabar написа:... има сензор отворен/затворен дросел ...
Този двигател (4Е-FE) няма външно видим такъв сензор като при други мотори.
Публикувано на: 21 Сеп 2006 00:32
от agent dust
sluchaen_fen написа:maggkrabar написа:... има сензор отворен/затворен дросел ...
Този двигател (4Е-FE) няма външно видим такъв сензор като при други мотори.
те и другите мотори нямат такъв видим сензор - той е вътре в схемата на TPS-a. почти всички TPS-и имат такъв ключ, но не при всички ECU-то има този тестови режим - проблемът с fuel cut-a не го знаят много от майсторите, дори опитните, аз го открих в менюъла на тойотата, там го пише.