Страница 1 от 1

Задачка от кръжока

Публикувано на: 19 Сеп 2006 22:06
от El Camino
За любителите на математиката biggrin.gif

Дадено:

Bore/Stroke = 81/77
Степен на сгъстяване = 10
Дебелина на гарнитурата = 1mm

Търси се:

Степен на компресия при дебелина на гарнитурата

а) 0.8мм
б) 0.6мм
с) 0.4мм

:thumbsup:

Публикувано на: 19 Сеп 2006 22:36
от jamie
a)10.20
b)10.42
c)10.66

Публикувано на: 19 Сеп 2006 22:52
от El Camino
jamie написа:a)10.20
b)10.42
c)10.66
Jameiko, ти си намерил пак някой линк biggrin.gif. Я за теб задачка с повишена трудност tongue.gif.

При положение, че със 10 степен на сгъстяване се кара с 91 без проблеми, до къде ще го бъде 95 и до къде 98?

Публикувано на: 20 Сеп 2006 00:17
от LordDigital
El Camino написа:
jamie написа:a)10.20
b)10.42
c)10.66
Jameiko, ти си намерил пак някой линк biggrin.gif. Я за теб задачка с повишена трудност tongue.gif.

При положение, че със 10 степен на сгъстяване се кара с 91 без проблеми, до къде ще го бъде 95 и до къде 98?
God KnowZ:)

Публикувано на: 20 Сеп 2006 04:34
от duco
az puk ne shvanah kakvo ob6to ima stepenta na sgustqvane s kompresiqta
primerno edin dvigatel s stepen na sgustqvane 10/ 1 ne moje li da ima primerno 8 bar kompresiq kakto stava pri slaganeto na sportni valove primerno
az ne razbiram noo samo pitam biggrin.gif

Публикувано на: 20 Сеп 2006 09:56
от jamie
El Camino, за 10-тката точния октан е 93 (ако трябва да сме точни - 93.61) - в случай че говорим за сток 4АГЕ. За 95 става и с 10.5 CR, 98 - 11.6 CR (смятам няма нужда на теб да обяснявам за RON,MON etc.).

Re: Задачка от кръжока

Публикувано на: 20 Сеп 2006 20:58
от Drifter
El Camino написа:За любителите на математиката biggrin.gif

Дадено:

Bore/Stroke = 81/77
Степен на сгъстяване = 10
Дебелина на гарнитурата = 1mm

Търси се:

Степен на компресия при дебелина на гарнитурата

а) 0.8мм
б) 0.6мм
с) 0.4мм
Знае ли някой дали се намират гарнитури с такива дебелини в БГ ,ако да каква марка и добре ще е и цена.Такмо ми се налага да сменям моята защо да не е по-тънка rolleyes.gif

Публикувано на: 20 Сеп 2006 22:52
от El Camino
jamie написа:El Camino, за 10-тката точния октан е 93 (ако трябва да сме точни - 93.61) - в случай че говорим за сток 4АГЕ. За 95 става и с 10.5 CR, 98 - 11.6 CR (смятам няма нужда на теб да обяснявам за RON,MON etc.).
Taка го виждам и аз мероприятието - 98 наистина може да вкара злоба в двигателя. Обаче понеже аз я карам с 95 една 0,8 гарнитура със по 0,1 заглаждане на блок и глава ще има смисъл.

Бтв. карал съм я и със 91, да не говорим, че Пънки примерно май 95 не и е слагал. Няма ядове, дори честно казано и разлика не съм намерил между вървенето.

Я кажете като се сваля глава, какво е хубаво се смени профилактично по нея? Ориентировъчни цени?

Публикувано на: 21 Сеп 2006 00:35
от agent dust
duco написа:az puk ne shvanah kakvo ob6to ima stepenta na sgustqvane s kompresiqta
primerno edin dvigatel s stepen na sgustqvane 10/ 1 ne moje li da ima primerno 8 bar kompresiq kakto stava pri slaganeto na sportni valove primerno
az ne razbiram noo samo pitam biggrin.gif
и аз точно това се зачудих - спортните валове вкарват повече горивна смес и компресията би трябвало да се повиши

Публикувано на: 21 Сеп 2006 09:39
от jamie
El Camino написа:
jamie написа:El Camino, за 10-тката точния октан е 93 (ако трябва да сме точни - 93.61) - в случай че говорим за сток 4АГЕ. За 95 става и с 10.5 CR, 98 - 11.6 CR (смятам няма нужда на теб да обяснявам за RON,MON etc.).
Taка го виждам и аз мероприятието - 98 наистина може да вкара злоба в двигателя. Обаче понеже аз я карам с 95 една 0,8 гарнитура със по 0,1 заглаждане на блок и глава ще има смисъл.

Бтв. карал съм я и със 91, да не говорим, че Пънки примерно май 95 не и е слагал. Няма ядове, дори честно казано и разлика не съм намерил между вървенето.

Я кажете като се сваля глава, какво е хубаво се смени профилактично по нея? Ориентировъчни цени?
Ти изхождаш от презумпцията че си 10:1, но аз все още си мисля че всички блутоп-и са максимум 9.4:1. Отделно стандартния статичен аванс на запалване е 6 градуса, тунинг-стойността е 10 градуса (малко наизуст) - това също има значение дали ще чуеш причукване от детонации или не.
Сменят се гумички на клапаните, престъргват се клапанни легла и фаски, притриват се клапани, зачиства се нагара от портовете и камерата. На 16 клапанна глава цени от 80 лева нагоре труд, гумичките ги има и в комплектите с гарнитури за целия двигател РИКЕН на цена около 60-65 лева (цена на целия комплект).

Публикувано на: 21 Сеп 2006 09:42
от jamie
maggkrabar написа:
duco написа:az puk ne shvanah kakvo ob6to ima stepenta na sgustqvane s kompresiqta
primerno edin dvigatel s stepen na sgustqvane 10/ 1 ne moje li da ima primerno 8 bar kompresiq kakto stava pri slaganeto na sportni valove primerno
az ne razbiram noo samo pitam biggrin.gif
и аз точно това се зачудих - спортните валове вкарват повече горивна смес и компресията би трябвало да се повиши
Това е така при определени режими (примерно малко натоварване и високи обороти). В тези режими обаче така или иначе детонации няма - най-често можеш да ги чуеш при голямо натоварване и ниски обороти. Тогава пък спортните валове са по-неефективни и ефективната степен на компресия е по-ниска.

Публикувано на: 21 Сеп 2006 20:40
от El Camino
jamie написа:
El Camino написа:
jamie написа:El Camino, за 10-тката точния октан е 93 (ако трябва да сме точни - 93.61) - в случай че говорим за сток 4АГЕ. За 95 става и с 10.5 CR, 98 - 11.6 CR (смятам няма нужда на теб да обяснявам за RON,MON etc.).
Taка го виждам и аз мероприятието - 98 наистина може да вкара злоба в двигателя. Обаче понеже аз я карам с 95 една 0,8 гарнитура със по 0,1 заглаждане на блок и глава ще има смисъл.

Бтв. карал съм я и със 91, да не говорим, че Пънки примерно май 95 не и е слагал. Няма ядове, дори честно казано и разлика не съм намерил между вървенето.

Я кажете като се сваля глава, какво е хубаво се смени профилактично по нея? Ориентировъчни цени?
Ти изхождаш от презумпцията че си 10:1, но аз все още си мисля че всички блутоп-и са максимум 9.4:1. Отделно стандартния статичен аванс на запалване е 6 градуса, тунинг-стойността е 10 градуса (малко наизуст) - това също има значение дали ще чуеш причукване от детонации или не.
Сменят се гумички на клапаните, престъргват се клапанни легла и фаски, притриват се клапани, зачиства се нагара от портовете и камерата. На 16 клапанна глава цени от 80 лева нагоре труд, гумичките ги има и в комплектите с гарнитури за целия двигател РИКЕН на цена около 60-65 лева (цена на целия комплект).
10x Jamie :thumbsup:

Публикувано на: 21 Сеп 2006 21:28
от agent dust
Ти изхождаш от презумпцията че си 10:1, но аз все още си мисля че всички блутоп-и са максимум 9.4:1
нали на блутопите степента на сгъстяване беше 10:1, а при редтопите 9.4:1?
предваренето беше 10 градуса(16 при окъсен чек конектор) - поне такива спомени имам

Публикувано на: 22 Сеп 2006 10:33
от b_d
maggkrabar написа:
Ти изхождаш от презумпцията че си 10:1, но аз все още си мисля че всички блутоп-и са максимум 9.4:1
нали на блутопите степента на сгъстяване беше 10:1, а при редтопите 9.4:1?
предваренето беше 10 градуса(16 при окъсен чек конектор) - поне такива спомени имам
10 при окъсен конектор - иначе16 за празен ход е аванса.

Иначе има два red-top-а:

bigport (с bluetop глава и Cr 9.4:1)
smallport - CR 10.3:1

Според изследване на Ел Камино и блутопите са два:
с CR 10:1
с CR 9.4:1

Трабва да напълним един блуетоп с масло и да го премерим - или някой, който има отворен да премери с капкомера :thumbsup: