Страница 1 от 2

помощ !!!! Изчезна ми 5та скорост

Публикувано на: 13 Ное 2011 10:50
от Silent
Пуснах по инерция с около 140км. по магистралата вкарвам после 5та но 5та вече няма, влиза си но не зацепва чува се нещо странно между стържене и виене и само оборотите се вдигат като дам газ. Влиза си дори без съединител и в движение и на място. За selica t20 говорим

1

Публикувано на: 13 Ное 2011 12:10
от Silent
др. скорости си ги има но пак го има и шума, дори и на свободна.

Публикувано на: 13 Ное 2011 18:18
от CuMo
И без никакви признаци преди това? Просто така изведнъж?

Публикувано на: 13 Ное 2011 22:59
от Silent
единствения признак е че преди това ми се струваше че има луфт като вкарам лоста (но малък) а и до уточня колата я купих въпросната вечер и още не я познавам

Публикувано на: 13 Ное 2011 23:10
от zi_zi_top
За съжаление си изпаднал в кофти ситуация и ще трябва да платиш скъп ремонт. sad.gif

Публикувано на: 13 Ное 2011 23:10
от LEXUS
Много долно са те набутали некоректни продавачи. За това преди покупка е хубаво да я караш в Тойота за преглед,но вече ще знаеш този съвет.

Публикувано на: 13 Ное 2011 23:11
от LEXUS
zi_zi_top написа:За съжаление си изпаднал в кофти ситуация и ще трябва да платиш скъп ремонт. sad.gif
Не може да се каже още дали е скъп ремонтът.

Публикувано на: 14 Ное 2011 08:43
от ceko26
Те пък в "тойота" как щяха да включат 5-а на паркинга.

Публикувано на: 14 Ное 2011 08:47
от mafiota
само едно предложение:
ако скоростите са със жила, огледай на мястото където броните на жилата се захващат твърдо около скоростната кутия - дали тоя захват нещо не се е разместил . При мен има едни пластини, които ограничават хода на броните на жилата. Все пак е възможно ако е смъквана кутия, да са забравили нещо да наредят около лостчетата за превключване на скорости..
Дано да е нещо дребно :thumbsup:

Публикувано на: 14 Ное 2011 10:44
от xtreme
В най-лошия случай си за зъбно колело и муфа.5-та не ти ли изключваше сама преди това ?

Публикувано на: 14 Ное 2011 14:57
от desotodorov
баси, не може да е зъбно колело, то колегата щеше да го усети 100% по неистовото виене, което би се чувало. хм...колегата е забравил да напише имаше ли шум при каране на 5-та преди да "изчезне"...аз залагам на лостовата система...на предишнатам и кола 5-та влизаше някак странно меко и хода на лоста беше по-голям...добре че имам канал у нас и реших да проверя тая работа...какво да видя - на мястото където трябваше да има щифт, имаше тел...добре усукана и грижливо стегната но мека тел :). Тогава се обадих предишния собственик и го порицах...той пък съвсем разсеяно човека си я карал така...даже и не знаел....донякъде му вярвах :)... дано при колегата да е нещо подобно, да не му се помрачава радостта от покупката на колата.

Публикувано на: 14 Ное 2011 15:19
от proscrip
99 % проблемът е бил известен на стария собственик. Мога да ти кажа как е станал проблема, но дали ще се разминеш само с муфа и зъбчатка не знам. Понеже 5-а е последната на оста, там се стяга с болт или гайка- цялата композиция от търкала - гайката/болта се отхлабва, което води до мърдане на муфата на 5-а, и започва па превърта върху оста, тъй като между вътрешните шлици на муфата и външните на оста се появява луфта - от разхлабената гайка - от там - шлиците започват да се ронят, ако имаш късмет - шлизците на вала да си стоят - сменяш муфата и стягаш и законтрях - но най-вероятно и шлиците на оста са заминали - и в един момент, когято вече са се износили достатъчно - като мушнеш 5-а, оста превърта в муфата на 5-а и дотам с 5-а ск. Отварай отзаде кутия и гледай - само да не трябва нова ос, че тогава по-добре кутия втора ръка.

Обикновено преди да се прецака така, 5-а влиза с нещо като лек удар зацепва - заради луфта докато не превърти.

Публикувано на: 14 Ное 2011 15:48
от xtreme
Ако кутията не е отваряна гайката няма как да се разхлаби. Ударена е като гайка за лагер на главина. Няма как да се развие по никакъв начин. Друг е въпроса, ако са я отворили и са я сменили с такава дето не се контрира. Не че е драма те селиките 2.0 са разтоварени може и на 4-та да си кара. :P

Публикувано на: 14 Ное 2011 16:16
от proscrip
xtreme написа:Ако кутията не е отваряна гайката няма как да се разхлаби. Ударена е като гайка за лагер на главина. Няма как да се развие по никакъв начин. Друг е въпроса, ако са я отворили и са я сменили с такава дето не се контрира. Не че е драма те селиките 2.0 са разтоварени може и на 4-та да си кара. :P
Да, колега - прав си - въпреки, че съм срещал доста със забравени контри - не при тойота де и все пак не съм виждал изронени зъби на 5-а, на Селика - на субара колкото искаш, ама на селика - било то атмосферка или турбо - не.

Публикувано на: 14 Ное 2011 17:41
от xtreme
Скоростите на тойота са доста качествени по-старичките де :). Като цяло имам опит с нисански и на тойота. Разликата е от от тука до луната. Особено пък откъм лагери.Няма нисанска кутия дето да не почне да вие след 300К.Та и мен ме учуди тоя проблем. Последно на MR-а като отварях вътре беше като нова, муфите и зъбните колела бяха все едно сега съм ги купил.