Страница 1 от 2
въпрос за налягането на гумите ?
Публикувано на: 06 Ное 2011 17:21
от cooyote
абе на королата(2005 hatchback) нещо й става с гумите:? помпя ги до 2,5 даже и пак ми изглеждата спаднали...дават го в 1 сайт че за предни е 2,4 а задни 2.2 ама дори и като ги направч така пак изглеждат меки, а вътре друса много ? ще ходя да слагам зимните гуми след 2-3 дена, а за тях дадох доста пари и искам някои да каже ако има идеи какво да правя че да не ги окипазя ?

Публикувано на: 06 Ное 2011 17:25
от slowtraveler
Провери ги с друг манометър.
И спазвай налягането, препоръчано от производителя.
Не се осланяй на това как изглежда гумата - съвременните гуми са доста 'меки' и наистина изглеждат като спукани...
Публикувано на: 06 Ное 2011 18:05
от zi_zi_top
Купи си от електронните манометри. Много точно мерят.
И не карай с прекалено твърди гуми, защото си съсипваш окачването.
Публикувано на: 06 Ное 2011 19:52
от mafiota
С манометрите работата е табу, до сега не съм виждал нито бензиностанция нито гумаджийница с манометри минали метрологична проверка (да имат стикер за проверка). Масово се набляга на китайските пиштовчета за помпане на гуми, на които часовниците им показват какво си сакат.
Просто няма ориентир, за съжаление!
Публикувано на: 07 Ное 2011 00:09
от HooLigaN
налягането в гумите се мери когато те са студени тогава манометара показва най-точно
Публикувано на: 07 Ное 2011 06:50
от mafiota
HooLigaN написа:............. тогава манометара показва най-точно
Да, а като е топло манометъра ни лъжи, така ли laugh.gif
Публикувано на: 07 Ное 2011 08:23
от dap
mafiota написа:HooLigaN написа:............. тогава манометара показва най-точно
Да, а като е топло манометъра ни лъжи, така ли laugh.gif
Лъжи, лъжи! Естествено , че показва налягане, но вероятно то е повишено. Колегата е прав, че измерването на налягането и донапомпването е препоръчително да е когато гумата е студена.
Публикувано на: 07 Ное 2011 09:18
от cooyote
ами като цяло и гумите може да са проблема :/ аз колата я взех юни тая година ама гумите са с дот 1305 и мисля че не са сменяни откакто е купена колата от магазина

, ама сега като сложа зимните ще ги направя на 2.4 и 2.2 както пише че трябва да са и се надявам да нямам проблеми

Публикувано на: 07 Ное 2011 09:22
от t k d4d
На корола комби д4д в джапката пише до 160км. с2,7 а над 160 с 2,4 атмосвери, не е ли много?
Публикувано на: 07 Ное 2011 10:15
от CuMo
Налягането в гумата се определя според товара който носи и според размера й.
За моята кола съм преценил че за отпред повече от 2,2 и отзад повече от 2,0 не са ми необходими. Повечето време я карам празна и ако вдигна налягането почва да друса, та дори спада и сцеплението.
Повишеното налягане води по-твърда возия, но пък сваля разхода.
Според мен търсете баланса по усет. Някои може да искат да разбиват камъни в бъбреците, други не. Важното е леви/десни да са с еднакво налягане, за да няма неравномерно износване.
Публикувано на: 08 Ное 2011 14:59
от mafiota
dap написа:mafiota написа:HooLigaN написа:............. тогава манометара показва най-точно
Да, а като е топло манометъра ни лъжи, така ли laugh.gif
Лъжи, лъжи! Естествено ,
че показва налягане, но вероятно то е повишено. Колегата е прав, че измерването на налягането и донапомпването е препоръчително да е когато гумата е студена.
няма логика, манометъра мери и на топло и на студено
Публикувано на: 09 Ное 2011 01:03
от HooLigaN
mafiota написа:dap написа:mafiota написа:
Да, а като е топло манометъра ни лъжи, така ли laugh.gif
Лъжи, лъжи! Естествено ,
че показва налягане, но вероятно то е повишено. Колегата е прав, че измерването на налягането и донапомпването е препоръчително да е когато гумата е студена.
няма логика, манометъра мери и на топло и на студено
нестава на вапрос дали лятото или зимата имам предвид че когато гумите се загреят и въздуха в тях се разширява затова някои доста по умен е измислил да ги помпят с азот при него разширението е многоо по малко и азота щади гумите от вътре докато въздуха ги разяждал повече нали сте виждали когато запалят големите горелки и загреят въздуха в балона обема му се увеличава и балона се издига и като ги спрат се свива и балона пада само че при въздуха в гумите границите са многоо по малки

Публикувано на: 09 Ное 2011 07:35
от Japanese_fever
Слушайте HooLigaN, прав е човека!
Има си даже и сътношение на всеки 10°F в зависимост дали темп. се качва или пада, съответно налягането в гумата респективно се повишава или понижава с 1 psi (това са американски мерки, сметнете си го в °С и атмосвери)
За колегата който е пуснал темата, помпи си гумите както ти пише по спецификации и както каза HooLigaN, сутрин, когато са студени, защото после имс е повичава налягането!
Това как изглеждат гумите няма никакво значение, важното е какво показва манометъра!
От горното, ако разбрахте при всяко рязко понижаване на темп. налягането ви пада. Т.е. през септември, ако сте ги напомпали еди колко си, през декември и януари като паднате темп. под нулата налягането вече е съвсем друго и трябва да се донапомпят!
Каране с гуми под 25 psi, за мен е опасно и НЕ препоръчително,
а също има вероятност да си пукнеш джантата на някоя дупка, ако са алуминиеви!
Публикувано на: 09 Ное 2011 10:30
от HooLigaN
biggrin.gif biggrin.gif

Публикувано на: 09 Ное 2011 10:48
от DMDimitrov
Прав е колегата, че налягането се мени. Аз почти всеки път, когато зареждам проверявам и гумите. Веднъж бях пропуснал сутринта да измеря налягането (което винаги коригирам на 2.2), тръгвайки на море и спрях след 200км на една бензиностанция - налягането беше 2.6