Страница 1 от 1

смяна на горвен филтър

Публикувано на: 17 Сеп 2006 09:44
от popai
имам едно може би малко глупаво въпросче,ама кой да питам ако не братята по съдба да карат истинска кола biggrin.gif .Та въпроса ми е мога ли сам да си сменя горивния филтър или трябва да търся майстор(намира се на достъпно място в двигателя)и дали цена от 35лв е наистина за японски филтър?

Публикувано на: 17 Сеп 2006 17:03
от ugabuga
mojesh sam da si go smenish, niama problem. prosto kakto e zapalena kolata, izvadi bushona na benz pompa ili izkluchi pompata ruchno (pod zadnata sedalka).

tova se pravi za da se "de-pressurize"-ne sistemata. Posle otvurtash i slagash nov.

Публикувано на: 17 Сеп 2006 20:08
от ALTEZZA
abe otvartash i slagash nov zvuchi lesno, no na Corollata moje i da ne e taka, ako e na tukashnata, tova oznachava che e malko zavrait ne na nai-podhodiashtoto miasto. gornia bolt(17mm) e lesen, no dolnata gaika shte vidish malko zor s neia ako e rajdiasala, za neia ti triabva specialen kluch(14mm). sled tova triabva da svalish dva bolta(10mm), det darjat filtara za stenata(firewall), te sa na dosta neudobno miasto.

Публикувано на: 18 Сеп 2006 00:53
от ugabuga
sashto kato na tercela. sas line wrenches stava rabotata. edinstvenia problem e da razviesh i otgore i otdolu bez da ti se zavardi filtara.

Публикувано на: 18 Сеп 2006 08:30
от ALTEZZA
na Tercel filtara e na dosta po udobno miasto. na Corollata nai goliamata maka e da razvartish dvata bolta det darjat filtara za firewall-a

Публикувано на: 18 Сеп 2006 14:13
от ugabuga
mdam, iaponeca e imal losh den kato go e dizain-val

Публикувано на: 22 Сеп 2006 15:26
от sluchaen_fen
Преди няколко месеца ми сменяха горивен филтър на Корола ЕЕ111L (1999 год.) с двигател 4E-FE. Първия филтър, който купих от ул. Раковска, не стана. Механика предварително забеляза, че резбата не съответства (не си спомням каква трябваше да бъде - конусна или нормална). Затова преди монтаж трябва да се погледне резбата на двата щуцера и резбата на входа и изхода на горивния филтър. Трябва да съвпадат по диаметър и по конусност (не знам дали това е най-подходящата дума).
После се сравняват ушенцата на корпуса на филтъра.
После механика разви капачката на резервоара, за да провери дали има налягане на въздуха в резервоара. Каза ми, че не трябва да има налягане. Ако се чуе изпускане на въздух при развиване на капачката на резервоара, трябвало да се усъмня във филтъра за бензиновите пари (голям цилиндър до горивния филтър). Не знам дали тази процедура е необходима и правилна. Просто цитирам действията на механик от неспециализиран сервиз. Ще ми е интересно да прочета мнението на специалистите. При всяко зареждане с гориво, като развивам капачката на резервоара, винаги има налягане за изпускане. Дали е нормално при този двигател?
После имаше проблем с развиването на долния щуцер на горивния филтър, защото резбата беше заоблена от предишната смяна (на тази Корола съм втори собственик, стария филтър е DENSO и е сменян в ТМ-ауто София). Наложи се сваляне на предна лява джанта и високо повдигане с крик "крокодил".
За целия труд ми поискаха 5 лева, но платих 10 лева.

Публикувано на: 22 Сеп 2006 15:59
от ugabuga
5 leva! ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif

tuka za taia rabota shte ti vzemat nai malko $50!

Публикувано на: 22 Сеп 2006 19:11
от sluchaen_fen
Преди година ходих в квартален (измислен) сервиз за смяна на горивен филтър на Сааб. Филтъра е отдолу до задна дясна гума. Смяната беше супер лесна. Цената беше също 5 лева.
По принцип много опитен механик за труд взема не-повече от 10-15 лева за 30 минути или 20-25 лева за 60 минути. Механика работи самостоятелно или в мини сервиз (няколко механика си наемат помещение под наем). Плащането става "на ръка" без фактури (без ДДС).
В официалните сервизи на вносителите на нови автомобили вземат по 20-30 лева за сервизен час включително ДДС. При тях има един скрит момент - коефициент на сложност и "надути" нормативни времена. Така сервизния час на практика става разтегливо понятие - започва да варира от 20 до 50 лева.

Публикувано на: 24 Сеп 2006 08:20
от popai
ugabuga написа:mojesh sam da si go smenish, niama problem. prosto kakto e zapalena kolata, izvadi bushona na benz pompa ili izkluchi pompata ruchno (pod zadnata sedalka).

tova se pravi za da se "de-pressurize"-ne sistemata. Posle otvurtash i slagash nov.
Реших все пак да си сменя филтъра при майстор,че ако стане нещо пне да имам кой да :censored: ,но като питах познат майстор(при който явно няма да отида)дали изключва бензиновата помпа при смяната на филтъра той ми каза,че за първи път чува подобно нещо.Бихте ли ми обяснили какво е "de-pressurize" защо се прави и задължително ли се прави при смяна на горивен филтър? :wav:

Публикувано на: 24 Сеп 2006 09:56
от ALTEZZA
popai написа: Реших все пак да си сменя филтъра при майстор,че ако стане нещо пне да имам кой да :censored: ,но като питах познат майстор(при който явно няма да отида)дали изключва бензиновата помпа при смяната на филтъра той ми каза,че за първи път чува подобно нещо.Бихте ли ми обяснили какво е "de-pressurize" защо се прави и задължително ли се прави при смяна на горивен филтър? :wav:
de-pressurize shte reche da osvobodish naliaganeto v benzinovata sistema. ako ne osvobodish naliaganeto, kogato razvartish benzinovia filtar, she shurne benzin, tai kat sistemata vse oshe ima naiakavo naliagane. benzina she teche do kat naliaganeto spadne. tova koeto ugabuga ti kazva e da izkluchish benzinovata pompa, i togava da povartish malko dvigatelia, taka che benzina det e pod naliagane da se izhvarli, pak tai kat benzinovata pompa ne raboti, niama i da sazdade naliagane.
tova dali maistora shte go napravi taka si e negova rabota, teb tova ne te barka. az lichno nikoga ne osvobojdavam naliaganeto. ne vinagi vsichko se pravi kat po uchebnik.

Публикувано на: 24 Сеп 2006 16:24
от popai
Смених си филтъра.Като на ''майстора'' му отне точно 1час адски мъки tongue.gif ,честно да си кажа по едно време го съжалих.на всичкото отгоре изтече над литър бензин и то повечето върху него.Има само 2 болта(по 10мм) но наистина са на много :censored: място,сам и то осебено без канал е невъзможно да си го сменя.На всички изразили мнение по темата :thumbsup: