Страница 1 от 1
Как се сменя течност на съединителя на Е11
Публикувано на: 01 Ное 2011 10:23
от dil
Привет,
Искам да попитам как се сменя течноста на хидравликата на съединителя?
До колкото знам е DOT3, но освен от капачакта нямам идея от къде може да се направи.
Питам за да знам дали мога сам да се справя, и ако не мога поне да знам майстора какво прави и дали го прави правилно.
А... и ако знаете колко течност ще ми трябва за там, както и за смяна на спирачната колко ще е необходимо като количестово
Публикувано на: 01 Ное 2011 11:21
от xtreme
Някъде по системата има пробка за обезвъздушаване.Слагаш и един маркуч с една чаша и я отваряш. Оставяш да изтече, може да напомпиш малко в началото докато понамалее нивото в казанчето. После спираш щото уплътненията на помпата вече не се мажат достатъчно и може да ги повредиш.Като спре да тече от пробката вече не би трябвало да има нищо в системата, или почти нищо(това може да отнеме часове).Разбира се не е задължително да смениш цялата течност и да останат 10% не е проблем.Сменяш чашата и почваш да наливаш в казанчето и чакаш би трябвало да почне да намалява в казанчето и да тръгне по системата, ако не иска натисни бавно и леко педала до положението в което почне да намалява. В един момент ще почне да тече в маркуча на пробката изчакваш да поизтече 40-50 милилитра и затваряш пробката. Ако имаш късмет няма да е останал въздух и си готов , ако нямаш( както почти винаги се случва) ще трябва да обезвъздушиш. За целта трябва да сте 2-ма. Единия напомпва педала и задържа а другия отваря пробата. Важно е пробата да се затвори преди другия да е върнал педала , щото иначе влиза още повече въздух и става още по-зле.Та правите я тая операция 2-3 пъти и пак тествате съединителя, ако пак потъва, пак 2-3 пъти и така докато стане, или установите, че имате помпа, или нещо друго за смяна

Публикувано на: 01 Ное 2011 18:02
от mafiota
колегата добре го е обяснил, само да потвърдя че съм чувал че е добре за маслото да се остане на DOT3 - специално за съединител. Не мога да си го обясня, но така съм чувал. Дори казват, че е малко по-плътно от DOT4.
Иначе за обезвъздушаването може и сам, но трябва една дъска с която като напомпиш и да подпреш педала в седалката, така че да остане натиснат.
Публикувано на: 02 Ное 2011 09:58
от dil
Мерси за съветите колеги!

Публикувано на: 02 Ное 2011 12:25
от max-2
Колега, няма смисъл да източваш цялата течност и тогава да сипваш новата, цяло приключение е да тръгне новата течност и да излезе през пробката и т.н.. Моят съвет е да източиш с голяма спринцовка казанчето, ако трябва да го почистиш с чист парцал, който не оставя власинки, да напълниш с нова течност. Да си намериш помощник, който да натиска педала, да сложиш прозрачно маркуче на пробката за обезвъздушаване и когато той натисне и задържи ти да отвиваш и източваш. Без помпене, само натискане и източване, докато видиш новата течност в маркуча. Може да продължиш да точиш ако имаш повече течност излишна, да излезе колкото може повече от старата чрез новата. И не забравяй да доливаш в казанчето. По този начин няма нужда от обезвъздъшаване.