Страница 1 от 2

Корола - даде късо, изгърмя акумулатор, фарове мигат на хаос

Публикувано на: 29 Окт 2011 21:13
от under_grounda
Здравейте,
Карам корола 2003, бензин 1.6 в 100%-ва изправност, досега. Днес влизам пусна се радиото, светва таблото, въртя ключа да запаля и всичко изгасва. Отначало като врътнях на контакт светеха само няколко лампи слабо, но без да върти. Дадаха ми ток с кабели запали си от рас, но радиото и лампите в купето не работеха. След това минах няколко километра с цел да се прибера и забелязах че докато си карам фаровете стоповете започват да мигат и си се включваха авариини на хаос, даже светна лампата за АБС-а и волана на моменти почна да се втвърдява и след 50м колата както си се движеше на скорост просто спря и изгасна всичко. От акумулатора се носи страшна миризма на серен диоксид или нещо подобно. В момента колата е спряна и няма как да я закарам даже на сервиз. Някакви идеи за електричар или някой който може да ми дойде на място за да я провери, че просто няма мърдане?

Публикувано на: 29 Окт 2011 21:38
от zi_zi_top
Акумулаторът ти е умрял и е било грешка да я палиш с кабели, защото най-вероятно имаш прекъснала клетка и акумулатора не може да буферира тока от алтернатора. В резултат на това си имал много високи пикове и съответно спадове на напрежението, което е довело до "ошашавянето" на електрониката.

Търси нов акумулатор и се моли на Бог да не са се получили хардуеърни или трайни софтуеърни повреди по електрониката. :thumbsup:

Публикувано на: 29 Окт 2011 22:56
от Espace&Yaris
Прескочи акумулатора и направо се насочи към алтернатора. Той е съсипал акумулатора -презарежда го.

Публикувано на: 29 Окт 2011 23:31
от stivi
Espace&Yaris написа:Прескочи акумулатора и направо се насочи към алтернатора. Той е съсипал акумулатора -презарежда го.
Това е много категорично мнение дадено от разстояние,как точно разбра че така е станало ???

Публикувано на: 29 Окт 2011 23:32
от zi_zi_top
Според мен си му е дошло време на акумулатора и му е пробила клетка. "Цветомузиката", която си е устроил колегата може да е довела и до проблеми с изправителния блок на алтернатора, но това предстои да бъде установено след поставянето на новия акумулатор.

Публикувано на: 29 Окт 2011 23:35
от Espace&Yaris
stivi написа:
Espace&Yaris написа:Прескочи акумулатора и направо се насочи към алтернатора. Той е съсипал акумулатора -презарежда го.
Това е много категорично мнение дадено от разстояние,как точно разбра че така е станало ???
Да кажем по преки улики. Да изчакаме какво ще каже и човека пуснал темата.

Публикувано на: 30 Окт 2011 06:30
от t k d4d
Проблема според мен е бил първо в акумолатора,правят вътрешно късо,а от там се товари гетератора и направо пали ремаци и посира електрониката. В никакъв случай моноват. Препоръчвам ти ГИГАВАТ.

Публикувано на: 31 Окт 2011 09:32
от under_grounda
Днеска ще сложа нов акумулатор и ще видя какъв е резултата. Иначе с акумулатор на запалена кола напрежението между клемите беше 13.9V.

Публикувано на: 01 Ное 2011 12:50
от ejko
Като сложиш нов акумулатор, дори привидно всичко да е 6, я заведи на доктор да ти прегледат алтернатора, дали всичко е наред, защото ако презарежда или не зарежда достатъчно, може да скапеш и новия акумулатор.

Публикувано на: 01 Ное 2011 13:53
от under_grounda
Здравейте,
сложих новия акумулатор занесах я при сервиза от където го взех, колата зарежда ок, няма излишни консумации. Но въпреки това всички проблеми не изчезнаха. Следните проблеми са налице:
1. CD, вътрешно осветление, дистанционно за отваряне не работят. Интересното е че централното когато затварям отварям с ключа в ключалката работи.
2. При всяко даване на контакт преди палене стрелките на таблото се калибрират т.е. отиват най-горе после на средно положение после в нормално положение.
3. При всяко включване часовникът се рестартира и посочва наново 1:00 часа.
Външно осветление, хидравлика, абс останалите неща си работят нормално.

Публикувано на: 01 Ное 2011 15:52
от zi_zi_top
Най-вероятно изгорели предпазители на аудиосистемата, вътрешното осветление и центалното заключване. Почни от там, а не бързай да се филмираш. Провери по схемата от книжката къде са предпазителите и действай.
Все пак има вероятност и да ти е думнал процесора на аудиосистемата.

П.С. Бих дал съвет на всички. При ситуация подобна на описаната от колегата не палете ДВГ с помощен източник на ток, а пробвайте да заредите акумулатора или го заменете с друг, който работи. :thumbsup:

Публикувано на: 01 Ное 2011 16:37
от slowtraveler
Дано не съм лош пророк, но ми прилича на изгърмели модули и кондензатори заради пренапрежение....
При липса на акумулатор (или прекъснал такъв), при покачване на оборотите напрежението може да скочи от 12В на над 30-60 Волта, и съответно някои по-фини електроники започват да дават фира...

Публикувано на: 01 Ное 2011 16:40
от TATI
Имаш изгорели предпазители. Стрелки, часовник, вътрешно осветление са на един предпазител DOME - намери си го в книжката къде е. За другите работи, пак е бущон. Най-добре си прегледай всички препазители, да няма и други изненади

Публикувано на: 01 Ное 2011 17:18
от under_grounda
Колеги! Предпазител за DOME НЯМАШЕ! Не знам как да си го представя но възможно ли е така да е изгърмял предпазителя че да е изкочил?

Публикувано на: 01 Ное 2011 17:59
от zi_zi_top
Става въпрос за таблото с предпазители вътре в купето, нали? Намира се под приборното табло.