Страница 1 от 2

ПРОБЛЕМ С НАКЛАДКИ И ДИСКОВЕ

Публикувано на: 27 Окт 2011 09:08
от t k d4d
Здравейте.Смених предни накладки,някви японски за 69лв. , обаче не държат добре. След около 1000км.като все още нямаше ефект, си взех АТ оригинал за 110лв.Зачистих и дисковете на майстор стругар.Покарах 5 км. с леко натиснат педал.На връщане няколко рязки спирания за проба.Първото-много силно чукане. 2-като че ли се опитва АВС да задейства.3 . 4.и 5 спиране коренна промяна с новите накладки-АТ. Въпроса ми е -защо и при силно и нормално спирачно усилие педала заиграва? Стругаря е майстор, ама възможно ли е да е прецакал дисковете,или аз нещо накладките от многото проби-бая си замириса на феродо?И нещо друго-защо при 3,4 последователни напомпвания педала така се надърви,че нямах грам спирачки?

Публикувано на: 27 Окт 2011 10:31
от xtreme
Педала най-вероятно се е одървил щото си прегрял спирачките.5км за нови спирачки(накладки,дискове) са нищо, трябваше поне 100 да караш внимателно.Да не говорим ,че на повечето автомобили спирачките не са предвидени за системно претоварване и бързо прегряват.

Публикувано на: 27 Окт 2011 10:42
от lederman
защо престъргва дисковете ???? ако стругаря не ги е центровал добре като нищо може да ги е изкривил.
вземи им провери и дебелината.
виж и състоянието на опорите на подвижната част на спирачния апарат там има едно специфично износване. може от него да притропва.
сложи ли МАЛКО грес на упорните пружини/пластини на накладките ?
виж дали нямаш някой затлачен спирачен маркуч.
спирачната течност сменял ли си ?
добре ли е обезвъздушена системата?
добре ли дърпа вакум от двигателя ?

аз не разбрах каква ти е колата :) ако е Авенсис >2003 мога да ти пратя сервизно упътване където пише всичко.

Публикувано на: 27 Окт 2011 13:09
от slowtraveler
Другото - много важен е монтажа.
Главината и контактната повърхност на диска трябва да бъдат много добре почистени (фина шкурка върши работа)..
Всеки боклук там дори и да е няколко стотни, прави биене няколко десети на диска...

Публикувано на: 27 Окт 2011 17:49
от t k d4d
благодаря ви много,още утре разглобявам и сначале.Ще пиша кво е статало.

Публикувано на: 27 Окт 2011 21:05
от мехаННика
Вместо да разглобяваш,да белиш кожа и да пълниш сървъри направо бягай за нови дискове.Човек каквото сам си направи цяло село не може да му направи.

Публикувано на: 27 Окт 2011 21:58
от slowtraveler
Ами той и така и така трябва да ги разглоби laugh.gif
Иначе механика ти е казал сталинското (и най-правилното) решение...
И друго - нови накладки и дискове в никакъв случай не се разработват така, както си го направил....
Първоначално се галят спирачките за да не загреят - рядко и леко спиране от ниски скорости. След това (200-300км) - постепенно можеш да започнеш да увеличаваш натоварването им, като стигнеш до номинално (обичайно при нормално каране) след около 500км...

Публикувано на: 28 Окт 2011 06:48
от Japanese_fever
Аз също имам въпрос относно не спиращи спирачки.
Ходих на автомивка вчера и след това усетих, че спирачките ми не спират, както преди.
Първо педала е по-твърд или поне на мен така ми се струва и второ като го натисна колата спира по-трудно, отколкото преди това.
А вече карам колата два дена след автомивката. mellow.gif

Публикувано на: 28 Окт 2011 09:51
от kimif2008
Japanese_fever написа:Аз също имам въпрос относно не спиращи спирачки.
Ходих на автомивка вчера и след това усетих, че спирачките ми не спират, както преди.
Първо педала е по-твърд или поне на мен така ми се струва и второ като го натисна колата спира по-трудно, отколкото преди това.
А вече карам колата два дена след автомивката. mellow.gif
Това е защото веднага са започнали да пръскат с пароструйката по дисковете

Публикувано на: 28 Окт 2011 10:14
от martod
slowtraveler написа:Ами той и така и така трябва да ги разглоби laugh.gif
Иначе механика ти е казал сталинското (и най-правилното) решение...
И друго - нови накладки и дискове в никакъв случай не се разработват така, както си го направил....
Ами човека е решил да ги разработи по Спартански метод biggrin.gif ако бяха пък оцелели при изпитанието, знаеш ли какви корави спирачки щеше да има сега .. laugh.gif

Публикувано на: 28 Окт 2011 14:22
от desotodorov
slowtraveler написа:Другото - много важен е монтажа.
Главината и контактната повърхност на диска трябва да бъдат много добре почистени (фина шкурка върши работа)..
Всеки боклук там дори и да е няколко стотни, прави биене няколко десети на диска...
Мда...абсолютно вЕрно, преди когато имах тресеници на предницата, 5 пъти баланс на гуми, сменени лагери и всички кормилни накрайници, работата се оправи след като престъргах дисковете и си ги монтирах старателно сам след това...
За престъргването - според мен няма нищо опасно в него, стига да се направи от грамотен човек - трябва да се ползва приспособление за струга така че двете страни на диска да се престържат без да се сваля - т.е. пребазира...ако "майстора" го сваля и го минава поотделно - бягайте далече от него.

ПРОБЛЕМ С ДИСКОВЕ И НАКЛАДКИ

Публикувано на: 29 Окт 2011 06:47
от t k d4d
Значи колеги всичко което ми изброихте е 6. накладки като нови,с изключение на дисковете. ЗАЩО ГИ ПРЕСТЪРГАХ ??????????????????? Оказа се,че тоз мАЙСТОР е за е---е. Ходих на друг. При огледа ми каза тоз що е пипал и вътре.После взе за база външната част към джантата.Мери прави и накрая нищо не направи.Последен опит преди да купя нови,ще пробвам с познанията на брат ми,който още преди ми каза да не ги пипам.Някакво приспособление, или главина да сваля,незнам точно.Ако и тоя път не стане кажете от къде и кои са читави! Че и четиртях насрах.Това дето го направих не цяло село ами 2 села не можат да го направят. ТОЙОТА КОРОЛА Д4Д 2002Г.

Re: ПРОБЛЕМ С ДИСКОВЕ И НАКЛАДКИ

Публикувано на: 29 Окт 2011 09:49
от martod
t k d4d написа:Това дето го направих не цяло село ами 2 села не можат да го направят.
Кажи поне колко пари "спести" с ходенето при стругар, та да знаят следващите ентусиасти дали да ползват стругарски услуги, или да идат в сервиз и да им изправят дисковете на специална машина, срещу 10 лв. на диск .. smile.gif

Публикувано на: 29 Окт 2011 10:38
от t k d4d
къде има такива машини

Публикувано на: 29 Окт 2011 13:26
от martod
Във всеки един голям сервиз, където шлайфат глави, блокове и т.н...
Аз лично в Пловдив ги нося в ОТО- 100, по известен като "Чарли"
И да искат не могат да ти изкривят диска, защото си ляга на фланец както ляга на главината и машината го стърже едновременно с 2 ножа от двете страни ..
Ето нагледно ..http://media.snimka.bg/9252/024759654-big.jpg?r=0