Страница 1 от 1

проблем с баланс

Публикувано на: 21 Окт 2011 21:13
от dimpex_01
Здравете колеги, имам едно питане към собствениците на авенсис като моя. Много трудно ми балансират гумите, все тресе около 100-120. Като въртя комплектите ходя по три пъти докато ги нагласят. Някой с подобен приблем или аз попадам само на "експерт" гумаджии. Лошото е че дори и минимално тресене ме дразни. Джантите са алуминиеви, петица оригинални тойота. Гумите ДЕБИЦА 195/60/15, летните BFGoodrich.

Публикувано на: 21 Окт 2011 21:42
от BIS
Аз не съм имал проблеми с баланса. Даже гумаджиите се кефят , че почти няма нужда от баланс( като се има в предвид по какви пътища караме във Варна).

Публикувано на: 21 Окт 2011 22:16
от TATI
А ти на едно място ли ходиш все. Ако отговора е ДА, значи машините им не стават и е време да смениш гумаджийницата. Аз също никога до сега на нито една от колите си съм нямал никакви проблеми при каквито и да било скорости. А иначе си ходя само на едно и също място, защото си познавам хората и им имам пълно доверие

Публикувано на: 21 Окт 2011 23:00
от Petar
Да и аз го имах същия проблем смених сумата и гумаджии докато ги балансират и пак наса на 100 % идеални

Публикувано на: 22 Окт 2011 00:15
от misho09
Аз също имам този проблем. След последното балансиране преди 1 месец не тресе а направо подскача. Оставам с впечатление, че проблема е в недоброто центриране на джантата на вала на машината. Има голямо значение дали конуса, с който я центрират към вала на машината е отвътре или отвън, както и размера на конуса (не знам от коя страна трябва да бъде). Явно 17-ките на фейслифта са по чувствителни. Ти с какви джанти си?

проблем с баланс

Публикувано на: 22 Окт 2011 06:34
от dobatadobrev
Баланс машините са си в ред. Просто имат опция да се зададе до колко грама дебаланс да отчете.Колкото по голяма стойност толкова по-малко работа за гумаджията и ......за тебе. Провери дали имаш редукциращи втулки на джантата и дали съответствуват да не виним майсторите . Ако баланса се прави на място без да се свалят от автомобила проличават и проблеми с окачването . Дерзай.....:))))

Публикувано на: 22 Окт 2011 12:47
от slowtraveler
Имал съм същия проблем. Проблема почти изчезна при смяна на центриращите втулки на джантите (бяха неоригинални).
Иначе гумите на различни машини/фирми показваха добре балансирана гума (чисто нов комплект), и липса на геометрични деформации.
Но си спомням, че Авенсиса и като съвсем нов бе направил за първи път този номер. И най-накрая променяха сходимостта в някакъв сервиз в Германия, и биенето изчезна..

Публикувано на: 22 Окт 2011 12:57
от Vesko
Май е добре да се ходи на баланс с измити дйанти от кал.... Че ако ти ги балансират добре с калта и после тя вземе че падне smile.gif

Публикувано на: 22 Окт 2011 14:58
от dimpex_01
До колегата "slowtraveler" имаш предвид чче са ти правили геометрия? Щото иначе не ходи на никъде, върви си направо?
Джантите са оригинални ТОЙОТА без втулки.

Публикувано на: 22 Окт 2011 17:44
от slowtraveler
Да - сходимостта, без автомобила да бяга на никъде...
За съжаление аз не съм бил там - колегата бе в Германия.
Тук колегата се оплакваше постоянно от вибрации. В сервиза му бяха казали, че колата много време е стояла в склада и затова гумите се били деформирали. Баланс не помагаше. Колата не дърпаше на никъде, имаше само вибрации.
По информация на колегата в немския сервиз пипали сходимостта...
И е факт, че след това с оригиналните джанти нямаше никакъв проблем.
За мен обяснението е, че има някои еластични тампони или детайли, които когато не са напрегнати (под постоянен натиск - променена сходимост) поддават достатъчно за да се генерират вибрации при определена честота..

Публикувано на: 25 Окт 2011 19:35
от dimpex_01
Та решението на проблема:
Днес бях записал час за геометрия и докато я гласеше майстора пита защо геометрия. Казах му причината и той взе че вдигна колата и запали на пета. при това се завъртяха предните гуми и явно пролича че предна дясна е крива (шари на ляво на дясно). Посъветва ме да отида да ми я изправят. След това отидох и вече го няма гадното тресене на волана.

Публикувано на: 25 Окт 2011 19:57
от slowtraveler
Колега, не мога да повярвам, че има толкова некадърни гумаджии, че да не забележат проблема при първото завъртане....
Поне ще си изградиш навик при развъртане на гумата на машината да гледаш протектора... Виждат се и малки проблеми...

Публикувано на: 25 Окт 2011 20:01
от dimpex_01
А бе то човек гледа, ама като се скрият някъде си вътре....