Страница 1 от 2
Ярис 1,4 Д4Д 2004г прекъсва и мени обороти
Публикувано на: 10 Окт 2011 18:44
от emiche
Отначало започна да го прави само на студен двг и то само за няколко секунди, но вече го прави по 1 час след като я запаля, като се покара колата около 1 час се оправя, а и днес отворих капака докато го правеше и видях, че колата буквално сама си дава и си пуска газта - все едно има някой вътре и натиска педала - виждам как дросела се движи напред-назад сам самичък. Ходих на диагностика и нищо не показа, но тогава колата беше карана цял ден и не правеше проблем. На какво може да се дължи това според вас? biggrin.gif А и забелязах, че като пусна парното на топло докрай оборотите се увеличават до 1200 и си стоят така, спра ли парното или завъртя ли на студено се нормализират. Не знам дали двата проблема са свързани, но все пак реших да споделя.
Публикувано на: 10 Окт 2011 19:37
от KiLLeR
Да, сама си подава газ, когато има повече консуматори си вдига оборотите. Не разбрах за какво прекъсване говориш, но това с повишаването на оборотите е съвсем нормално, моята също го прави, когато включа парното на макс вдига, за да загрее по-бързо. Ако се притесняваш, че повече време поддържа високи обороти, сигурно е защото температурите паднаха.
Обясни за прекъсването, че лично аз не разбрах за какво става въпрос.

Публикувано на: 10 Окт 2011 21:26
от Me4oKyX
Колата си вдига обороти като врътнеш на МАХ топло и пуснеш вентилатор. АБсолютно нормално си е, това е, за да загрее по-бързо или да поддържа топла колата и всичко

Зимно време също вдига обороти, както и лятото вдига обороти при пуснат климатик..... Логиката е една и съща, така че ако е само това промяната си е нормално. Прекъсването нещо не е ясно.... А кой дросел си видял при 1.4 Д4д !?!????

Публикувано на: 10 Окт 2011 22:05
от zi_zi_top
Me4oKyX написа:.... А кой дросел си видял при 1.4 Д4д !?!????

А бе, мърдало там нещо, не изпадай в подробности!
Описаните "симптоми" съвпадат със състоянието "клинично здрав"!
Re: Ярис 1,4 Д4Д 2004г прекъсва и мени обороти
Публикувано на: 11 Окт 2011 09:14
от Yuli
emiche написа:...А и забелязах, че като пусна парното на топло докрай оборотите се увеличават до 1200 и си стоят така, спра ли парното или завъртя ли на студено се нормализират.
1.4 Д4Д в ЕКУ-то е заложено да вдига оборотите на празен ход когато е включено парното. При мен от около 800 отиват на 950. Когато колата стане достатъчно топла, загрее на средата, този режим изключва и оборотите стават 800. На 800 отиват веднага и ако изключа парното. Ако по някаква причина пак падне температурата, например дълго стоене на празен ход, пак сработва този режим. Не търси връзка между двете неща. Четох, че това е с цел все пак някога да стопли, щото тия икономични дизели почти не произвеждат паразитна топлина ако не поизгорят малко повече нафта.
Публикувано на: 11 Окт 2011 18:41
от emiche
Мерси колеги за въпроса с парното, но той не ми беше основния проблем. Колата прекъсва все едно не работи някой цилиндър. А "дроселът", за който говоря( аре стига с философски изказвания - това ми е първата дизелова кола, бе хора) е отпред точно пред кулера и има някакво вакумче пред него, та точно това вакумче май правеше проблем според мен.
Публикувано на: 11 Окт 2011 18:54
от TATI
Кога пък направиха дизел с дросел?
Нещо друго гледаш. Я вземи един фотоапарт и щракни някоя и друга снимка.
Публикувано на: 11 Окт 2011 21:40
от Me4oKyX
Не се плюнчи бре колега, просто снимай какво има, защото ти кулера както го виждаш, това там НЕ Е ДРОСЕЛ. Опитваме се да те разберем, въпреки факта, че информацията което даваш е оскъдна и все пак да помогнем. Няма срамно, човек да каже, че не знае. Дизел дросел няма, но този маркуч е някой вакуум най-вероятно и от там ти прекъсва, защото явно бърка работата на турбото - налягане, надув - кога и как ..... Такива работи.. Но направи снимка, за да може да се каже какво е това, което гледаш и евентуално да се намери решение на проблема ти, който явно е малък и лесно решим. Но определено направи снимки, за да видим проблема, който си фиксирал

След това вече, може да уточним от там ли е, друго нещо ли ще се гони по пътя на въздуха

Публикувано на: 11 Окт 2011 21:44
от Scott
TATI написа:Кога пък направиха дизел с дросел?
Нещо друго гледаш. Я вземи един фотоапарт и щракни някоя и друга снимка.
Ех дизелджии, дизелджии ...
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2008_T ... _2606.html

Публикувано на: 11 Окт 2011 22:45
от Me4oKyX
Scott - чети малко бре .... питах кой е видял, щото той НЕ СЕ вижда..... ех, всезнаещи, всезнаещи.....
Публикувано на: 11 Окт 2011 22:59
от Scott
Me4oKyX написа:Scott - чети малко бре ....
Тъй де, нали чета - дизел дросел нямал ...

Публикувано на: 12 Окт 2011 17:26
от emiche
Довечера ще кача снимка и ще продължим дискусията! И по-споко

Ето една диаграмка, очертания вакуум си прави каквото си иска понякога

Публикувано на: 13 Окт 2011 22:27
от jim_beam
моя със сигурност има дроселова клапа,дори преди време и монтираха отопление да не замръзвала през зимата. biggrin.gif
Публикувано на: 14 Окт 2011 18:03
от emiche
Само

, колега! Опитай се да бъдеш полезен, ако можеш! Не всички сме разбирачи в тоя форум
Публикувано на: 14 Окт 2011 19:16
от ivo_g
Koлеги, този двигател има DPF, нали?
Ако има е възможно и заради него да се получава така.