Страница 1 от 2
Timing belt
Публикувано на: 13 Сеп 2006 02:36
от hyankov
Здравейте.
Как да разбера дали timing belt-а ми е за смяна? Нямам идея кога последно е бил сменян.
Колата ми е на около 89,000 мили, 6 годишна.
Сори ако въпроса е тъп. First time buyer...
Публикувано на: 13 Сеп 2006 05:15
от svetal
ne mislja che tvoita kola ima belt, mislja che e s chain, a koga i dali trjabva da se smenja ne znam...moja ne mislja da go smenjam nikoga,osven ako ne se naloji
Re: Timing belt
Публикувано на: 13 Сеп 2006 06:05
от Japanese_fever
Ako e s belt se smenq na 60K miles.
Nqma kak da razbere6 dali e za smqna dokato ne se skusa, no tova ne e preporu4itelno. To4no za tova se smenq za da ne se stigne do kusane.
Re: Timing belt
Публикувано на: 13 Сеп 2006 07:36
от jury
hyankov написа:Здравейте.
Как да разбера дали timing belt-а ми е за смяна? Нямам идея кога последно е бил сменян.
Колата ми е на около 89,000 мили, 6 годишна.
Сори ако въпроса е тъп. First time buyer...
Ако си с ангренажен ремък, за което не съм сигурен, просто го смени по-скоро, за да си нямаш проблеми. Това е принцип при покупка на непозната кола.
Съжалявам за

, ама що не пишете на български. Не, че не знаем що е timing belt и First time buyer, ама като сме в Щатите вече не сме ли българи

Re: Timing belt
Публикувано на: 13 Сеп 2006 10:29
от ALTEZZA
jury написа:
Съжалявам за

, ама що не пишете на български. Не, че не знаем що е timing belt и First time buyer, ама като сме в Щатите вече не сме ли българи

az kola v BG nikoga ne sam raral, a i nishto ne sam znael za koli izobshto. ima mnogo imena na chasti det izobshto ne gi znam kak se kazvat na BG, a tezi koito gi znam sa nai veche ot izpolzvaneto im tuk vav foruma. ne bih se uchudil ako i
hyankov e na sashtoto deredje, imaiki v predvid che tova mu e parvata kola.
po vaprosa dali sme Balgari, po dobre ne zahvashtai temata, opredeleno ne sam patriot i mi e prez onaia rabota...
Публикувано на: 13 Сеп 2006 19:04
от hyankov
Ами, извинявам се искренно...
Но в БГ никога не съм имал кола. Притежавам такава от 5 дена и по стечения на обстоятелствата съм в САЩ. Не се опитвам по никакъв начин да парадирам с това, просто наистина не знам на български как се превежда timing belt. Друг пример - не знам как се превежда 'shock' на български, като технически термин от колите. Както и да е, извинявам се ако съм засегнал някого.
А по въпроса - значи трябва да намеря какво е - ремък ли, верига ли, какво е... и да го сменя без да чакам да ми гръмне двигателя? До колкото знам смяната му тука струва 700$

Аз току що дадох 900$ и вече съм на заем
Абе като взема пари май ще го сменям...
Публикувано на: 13 Сеп 2006 19:28
от hyankov
Сега прочетох че наистина нямам timing belt.
"For the 2000 model year, Toyota made two improvements to the Corolla that brought it over the top in my book. The first change was to take the high maintenance timing belt and throw it out in favor of a timing chain with chromed roller pins that does the same job but requires no maintenance."
http://www.familycar.com/RoadTests/Toyo ... orolla.htm
Пише че не се поддържало (maintain)...
Какво означава това? Че не е нужно да го сменям никога?
Публикувано на: 13 Сеп 2006 19:30
от Xeku
Ако си с верига и тя все още не издава кофти звуци, смяната й не е спешна. Обикновено ангрнажният ремък (timing belt) на новозакупена кола е сменя без да се мисли, за да се засече пробега и да се карa спокойно, останалите при очевидно износване, или дори скъсване. Не знам къде ги намираш тези сервизи, ама $700 за смяна на верига, или ремък си е доста, ама АLTEZZA-та ще каже най-добре!
П.П. Shock (absorber) на български е амортисьор, затова ни е доста странно как се е извадил и задрал в гумата, да не ни разказваш за някоя друга част от окачването?
Публикувано на: 13 Сеп 2006 19:33
от hyankov
За shock-а виж тук:
http://toyotabg.eu/viewtopic.php?p=21508#21508
Може и да бъркам термините. Но не знам точно на това нещо как му се вика biggrin.gif
Публикувано на: 13 Сеп 2006 19:45
от Xeku
Да видях го, става дума за чинийката на пружината, която е част (поначало неделима) от макферсона, самият амортисьор (пълнител) е пъхнат в тръбата и е стегнат отгоре с голяма гайка, от която се подава само стъблото на амортисьора. Освен от корозия, не знам от какво тази чинийка може да се счупи, или изкриви, поначало е доста здрава, нали се явява контра на пружината, странна работа!

Публикувано на: 13 Сеп 2006 20:27
от slowtraveler
Ба мааму - и аз сефте чувам там да се счупи....
Сигурен ли си, че това легло на пружината е било изкривено???.
То си е малко асиметрично за да легне в него последната витка на пружината....
Дори и да си попаднал в голяма дупка основното натоварване (удара) понася амортисьора и неговите тампони.
Вярно, че пружината ще се посвие, но няма да понесе самия удар....
Освен макферсона да е бил ударен преди това (в инцидент) и да е скъсал някоя заварка....
Публикувано на: 13 Сеп 2006 20:31
от hyankov
Не знам... нямам идея как е станало. Аз все още почти нищо не разбирам. Това което ми каза майстора - голяма дупка си ударил.
Факта е че тази 'чинийка' беше под ъгъл 45 градуса и беше влязла 0.5 см в гумата. Добре че не се пръсна въпросната гума докато карах...
Публикувано на: 13 Сеп 2006 20:52
от jamie
Това с дефекта на "шока" е много странно - никога не съм чувал да се случва.
Хеки, не съм сигурен че всички "стрътс" са разглобяеми - може някои да са без гайка която да държи пълнителя

Публикувано на: 13 Сеп 2006 22:44
от ALTEZZA
sas sigurnost si s adrenajna veriga(timing chain) za koiato ne bih se pritesniaval, pone ne predi da si stignal 200K mili
Публикувано на: 13 Сеп 2006 22:47
от ALTEZZA
jamie написа:
Хеки, не съм сигурен че всички "стрътс" са разглобяеми - може някои да са без гайка която да държи пълнителя

za Toyota specialno, pochti niama modeli det da imat razglobiaemi mcphersons.