Страница 1 от 2
Губи мощност когато загрее...
Публикувано на: 02 Окт 2011 21:20
от valioval
Привет колеги...оттдавна не съм писал във форума понеже колицата (Yaris 1.0 99g. 68к.с) не ни беше ядосвала скоро...И така проблемът е следният: колата пали нормално и всичко е ОК докато не загрее, т.е. при продължително каране и тогава изведнъж губи мощност и имам чувството че започва да работи на 3 цилиндъра, оборотите падат и чека (диагностика на двигател) премигва - тогава предвижването става голяма мъка, и така до следващото стартиране,когато двигателят изтине симптомите изчезват.
Ако някои е минал през същите перипетии или има идея какво може да е ще се радвам да сподели...а иначе май скоро ще се водим на диагностика с маника

Публикувано на: 02 Окт 2011 21:23
от TATI
Една диагностика и всичко ще си каже. Иначе можем да гадаем цяла година. Тоз Ярис не е ли с 3 цилиндъра по принцип?
Публикувано на: 02 Окт 2011 21:24
от valioval
не- това е първият ярис (японският) който е с 4
Публикувано на: 02 Окт 2011 21:33
от TATI
Аха, ясно. И въпреки това, що чек-а примигва, светва или каквото там прави, явно има някаква грешка. Закарай я на една диагностика да си каже грешката и от там насетне ще имаш насока какво може да е. Така казано може да са много неща - електрически (кабели,бубини, свещи), филтри (въздушен, горивен), ламда сонда/и и пр.
А на диагностиката ще си искаш номера на грешката и после си гледаш разрешаването и готово.
За диагностика бих ползвал ТМ - поне имат нужната апаратура и софтуер за тест.
Ако някой знае друг читав сервиз, в който да не се налага да се учат, ок
Успех и пиши ако има развитие!
Публикувано на: 02 Окт 2011 22:45
от kiril_kirilow
Тези симптоми ми напомнят много силно на запушен филтър за твърди частици.
Ако е това, доколкото знам се лекува сравнително лесно ( макар и не много безболезнено) - струва около 400 лв.Но масовото мнение е че колата върви повече и харчи по малко след интервенцията.Тя се прави еднократно.
П.П
Друг признак е покачване на разхода на гориво.
Публикувано на: 03 Окт 2011 14:57
от xtreme
kiril_kirilow написа:Тези симптоми ми напомнят много силно на запушен филтър за твърди частици.
Ако е това, доколкото знам се лекува сравнително лесно ( макар и не много безболезнено) - струва около 400 лв.Но масовото мнение е че колата върви повече и харчи по малко след интервенцията.Тя се прави еднократно.
П.П
Друг признак е покачване на разхода на гориво.
Колата е бензин ;)
Публикувано на: 03 Окт 2011 17:38
от zi_zi_top
Брал съм същите ядове с 1,6 бензинова Астра. Скоро след като сложих нови свещи Бош започна да прави същите магарии. Оказа се дефектирала свещ, която докато е студена работи, а като загрее прекъсва. Това го хванах като на топъл ДВГ започнах да свалям един по един кабелите за ВН. На 3 от тях колата почти загасваше, а на 4-тия не промени оборотите. Сложих една от старите свещи и ДВГ се оправи.
От тогава не си купувам свещи Бош. laugh.gif
После от Бояна ауто си купих един комплект свещи Опел и забравих за проблема.
Публикувано на: 03 Окт 2011 18:57
от Georgepetrov137
zi_zi_top написа:
От тогава не си купувам свещи Бош. laugh.gif

Публикувано на: 03 Окт 2011 21:34
от ALTEZZA
ako CEL(check engine light) premigva do kat karash, nachi imash mnogo neizgorial benzin i e opasno da za katalizatora, za tova miga, che da gi kaje che triabva da si opravish problema. triabva parvo da vidish kakav CEL imash, veroiatno shte e P030x, missfire na niakoi cilindar, ta ot tam triabva da pochnesh. ako sveshtite sa Bosch, znachi tova e parvoto neshto koeto triabva da otide v bokluka i da badat zameneni s Denso ili NGK
Публикувано на: 04 Окт 2011 22:28
от valioval
Днес след работа смених свещите(старите BOSCH четириполюстни) не бяха сменяни 5 години или около 50-60 хил.км., едната свещ на 2-ри цилиндър беше пробила(почерняла отгоре) ,а и ми направи впечетление че резбата на самата свещ е мазна (предполагам неизгорял бензин когато цилиндърат отказва) иначе там където трябва да хвърля искра няма и следа от мазнотия...сложих новите NJK и тръгнах да пробвам.Като запалих колата заработи перфектно, покарах малко и огасих колата. След като запалих отново колата отново заработи на три цилиндъра

и чека започна да премигва отново -така около 200-300 метра, лампата спря да мига и светна постоянно,а колата започна да върви нормално
На диагностика още нямам възможност да отида но май само това ми остава да направя... недуомявам защо гаси цилиндъра когато си иска

Публикувано на: 04 Окт 2011 22:38
от ALTEZZA
1.0 na Yaris ne sam zapoznat, no sledvashtata stapka bi bila kabeli, bobini. vij parvo koi cilindar ti pravi nomera i pochni da razmeniash chasti ot precakania cilindar s niakoi det vse oshte raboti(kabeli, bubini), da vidish dali missfire-a shte se premesti na drug cilindar
Публикувано на: 04 Окт 2011 22:38
от Japanese_fever
Смени си кабелите на свещите и си почисти делкото, ако имаш такова.
Публикувано на: 04 Окт 2011 22:44
от valioval
на това Ярисче не му се сменят кабелите (идват на сноп до лулата и са 4 тънки кабелчета), ако проблемът е в бобината може ли да дава ядове само един от цилиндрите...явно нещо по електониката ще да е...
Публикувано на: 04 Окт 2011 23:12
от ALTEZZA
kakto kazah, 1.0L nikoga ne sam vijdal, no predpolagam niamash distributor. nai-veroiatno si s bobini. bobinite sa ili postaveni niakade otstrani i s kabeli vodiat iskrata do sveshtite ili samite bobini sa zakacheni direktno kam sveshtite(nai-veroiatno na tozi dvigatel sa taka), t.e. che da izvadish svesht, triabva parvo da izvadish bobinata. kam vsiaka bobina veroiatno imash zakachen konektor s 4 tanki jichki. ako e taka pri teb, prosto do kat pravi nomera, razkachai i zakachai obratno vaprosnite konektori do kat dvigatelia raboti(s izgubena moshnost). ako izdarpash konektor na dobre rabotesht cilindar, dvigatelia shte pochne da raboti oshte po-zle(imaiki v predvid che sa samo 3 cilindara, napravo shte si izgasne). ako izdarpash konektor na bobina det cilindara ne raboti, dvigatelia shte prodalji da si raboti kakto do sega. sled kat razberesh ot koi cilindar idva problema, razmeni bobinata na tozi cilindar s edin ot tezi det veche znaesh che rabotiat i pochni otnachalo, da vidish dali cilindara det ne raboti sthe se promeni
Публикувано на: 04 Окт 2011 23:30
от valioval
Колега най вероятно си прав...аз пък се чудех какви са тези странни лули на свещите biggrin.gif , но сега като се разрових в нета се убедих че странните лули са именно бобини и то на "хубава" цена (намерих ги за 160 лв. бройката)... а да пробвам да разменям бобините докато колата работи ще е доста трудно понеже кутията на въздушният филтър е точно върху свещите, а не знам няма ли да огасне колата ако я сваля т.е. да махна филтъра... но наистина най- логично да е бобина която работи когато си иска.