Страница 1 от 3
Има ли Тойота удобен ван - баничарка?
Публикувано на: 02 Окт 2011 14:46
от slowtraveler
Тъй-като ми се наложи да търся за служебна кола с такива параметри (малка, 5 местна, с място за много багаж - товаропътническа) се оказа, че избора не е чак толкова голям.
И най-странното - на нашия пазар не знам да има въобще такъв японец ....
Или се лъжа?
Та какви биха били вашите предложения да такъв тип машинка...
П.С. цената и експлоатационните разходи също са фактор
Re: Има ли Тойота удобен ван - баничарка?
Публикувано на: 02 Окт 2011 15:18
от Scott
slowtraveler написа:Тъй-като ми се наложи да търся за служебна кола с такива параметри (малка, 5 местна, с място за много багаж - товаропътническа) ...
Слоу, ти ми обърка разбирането за понятието 'баничарка'. Аз мислех, че е 2-3 местен фургон. Както и да е, виж Liteace и Daihatsu HiJet ... ако държиш да е Тойота де
Иначе Мазда Бонго, Нисан Ванет, Митсубиши L300 и т.н.
Публикувано на: 02 Окт 2011 15:33
от slowtraveler
И двете не се предлагат в БГ. Дайхацуто и доколкото виждам - и Тойотата не са удобни за товарене на пратки - вратите им се отварят нагоре.
Става въпрос за нов автомобил.
Разглеждах Дачията МСВ, Пежо партнер, Фиат Добло, Берлинго, Рено някакво си.
Публикувано на: 02 Окт 2011 15:41
от Scott
slowtraveler написа:Става въпрос за нов автомобил.
Може и да си прав че няма ... и в склада.

Освен Нисан/Рено де:
NV200, което май пак не се предлага в БГ.
Бих ти препоръчал Опел Комбо 1.3CDTi
Публикувано на: 02 Окт 2011 16:51
от nowyaris
Като изявен специалист по въпроса-японско няма.За ново-Дачия пикап-дизела никак не е лош.За втора употреба-Рено Канго-за мен най-здравата баничарка.И не само за мен-Еконт,Спиди,Либра,Леоекспрес и много други.Купили са нови Добло,но старите Канго си ги държат за зор-заман,докато новите са по сервизите.Обикновения дизел 65 коня е вечен.Лично мнение.
Публикувано на: 02 Окт 2011 17:02
от cokata
И аз съм за Комбото

Тия от Загорка бая ги карат.. и не само те

Публикувано на: 02 Окт 2011 17:48
от miLen4o
Аз съм в Загорка и ми дадоха такова Комбо.На 170к км. е и само едни амортисьори са му сменяни.Масло 5W30 му се сипва и не го пипа.
Публикувано на: 02 Окт 2011 18:07
от cokata
miLen4o написа:Аз съм в Загорка и ми дадоха такова Комбо.На 170к км. е и само едни амортисьори са му сменяни.Масло 5W30 му се сипва и не го пипа.
Ти па къде си в Загорка biggrin.gif
Иначе Комбото е добре само да не се претоварва, щото частите са му на Корса

Публикувано на: 02 Окт 2011 18:09
от slowtraveler
Комбото и Доблото са почти близнаци.
Двигателите са абсолютно еднакви (доблото сега се предлага с по-мощния 1.3Multijet - 90кс., докато стария бе 75). Що годе - много тестван и поне доколкото се чува - здрав двигател.
Обслужването на фиата е на 30х.км (всички филтри и масла). На Опела сигурно е същото. Двигателчето е с верига, така, че освен масла и филтри друго не му трябва.
Комбото е с по-голяма база и мааалко по-дълго (с около 1-2см), но странно товарния му обем е по-малък... Товароносимостта на Комбото също е доста по-ниска от Доблото.
Комбото май няма задна лява врата...
Вратата му се отваря нагоре...
Цената - Доблото е на по-добра цена.
Така, че при избор между двата, печелившия няма как да е Опела.
Относно опита с двата автомобила - Комбо не съм карал.
Старото Добло 75к.с. го бе взел един колега за служебно преди 2г.
Засега - НИЩО пипнато по колата. Колата все още стои като ново - стегнато и нищо разтракано. На новото добло окачването е променено и вече отзад не е греда, а многозвенно отзад.
Проблема повече е в малката мощност, но все пак новите са с 15к.с. повече (статистически казано - с 20% повишена мощност, защото така звучи по-добре)
Правих тест-драйв - турбото надува чак на около 2400-2500об/мин (това са камъни в градината на 'нискооборотните дизелисти'). До тогава сигурно можете да си представите колко би 'дърпала' 1.3 атмосферен дизел laugh.gif
Публикувано на: 02 Окт 2011 18:37
от Scott
slowtraveler написа:...(доблото сега се предлага с по-мощния 1.3Multijet - 90кс., докато стария бе 75)....Правих тест-драйв - турбото надува чак на около 2400-2500об/мин (това са камъни в градината на 'нискооборотните дизелисти'). До тогава сигурно можете да си представите колко би 'дърпала' 1.3 атмосферен дизел
Новото Добло не се предлага с 1.3, а с 1.6 MultiJet (105к.с.). Както и да е, най-вероятно нещо не и е наред на тая кола дето сте тествали. Максималния въртящ момент на 1.3 е още от 1500об/мин, т.е. турбото е надуло дотогава.
П.П. Сега проверих в българския сайт - предлага се и 1.3, но пак въртящия момент е 200Nm от 1500об/мин
Публикувано на: 02 Окт 2011 18:49
от slowtraveler
Scott, тук се предлагат четири двигателя - бензинка 1.4 (с възможност за Метан), и три дизелака 1.3 Multijet 90к.с. и 1.6 - 105к.с. и 2.0 - 135к.с.. Двулитровия се предлага само за варианта МАКСИ (дълга база)...
Пробвах 1.3/90к.с. . Чисто нова Макси, нерегистрирана (3км). Може още да се напасва компютъра и затова да е реагирала тегаво, но специално гледах кога 'ще се обади' турбото и ме учуди, че реагира при доста високи обороти в сравнение с други дизели, които съм пробвал (например Шевролет Круз 2.0 започва уверено ускорение от под 1800).
Публикувано на: 03 Окт 2011 16:38
от slowtraveler
Решението е взето - Добло товаропътническо къса база , 1.3 - 90к.с....
Като цена е мааалко по-скъпо от Дачията, но като параметри я превъзхожда в пъти...
Другите конкуренти са по-скъпи, като повечето от тях отстъпват като практичност.
Публикувано на: 03 Окт 2011 17:06
от mitoko
еее дизел ли взе, трябваше на метанче

Публикувано на: 03 Окт 2011 18:16
от slowtraveler
Мислих варианта, но ме възпря следното:
1. Метана е с ограничен пробег.
2. Ограничава товарната маса/пространство...
Ето го 'изделието' (работно име - 'хладилника' или 'фризера' заради специфичната форма и цвят laugh.gif ) ...
Утре - регистрация...

Публикувано на: 03 Окт 2011 18:50
от nowyaris
slowtraveler написа:Решението е взето - Добло товаропътническо къса база , 1.3 - 90к.с....
Като цена е мааалко по-скъпо от Дачията, но като параметри я превъзхожда в пъти...
Другите конкуренти са по-скъпи, като повечето от тях отстъпват като практичност.
Слоу,моля те,недей Добло.Много ще те е яд после.Ако ще е ново от Дачията няма нищо по-идиотоустойчиво.И нищо по-евтино като поддръжка.Доблото не е за нашите условия.Остави параметрите,гледай условията на експлоатация.Чуй ме.