Страница 1 от 1

Въпрос относно елекрически стъкла на Авенсис

Публикувано на: 26 Сеп 2011 11:39
от ivan 03
Колеги, привет!
Въпросът е относно настройка на автоматичния режим на ел. стъклата на Авенсис Т25 (2004г.) след смяна на акумулатор. Тъй като нямам упътване за експлоатация, направих запитване към дилър на Тойота.
Обясниха ми, че следва да направя настройката така:
1. Поставя се новия акумулатор;
2. Последователно всяко едно стъкло се сваля до долу, като бутонът се задържа за 3-5 секунди и след това се вдига до горе и бутонът отново се задържа за 3-5 секунди.
Така, обаче, нещата не се получават.
Направих ново запитване, като този път ми обясниха, че в този случай следва да посетя сервиза, където да бъдат разглобени вратите на колата и двигателчетата на стъклата да се програмират!!! Това никак не ми звучи логично за такава елементарна операция.
Молбата ми е, ако някой от колегите има ръководство, да напише в две изречения препоръките на производителя, или колега, който вече е правил такава настройка, да опише как става това.
Предвателно ви благодаря!

Публикувано на: 26 Сеп 2011 12:38
от slowtraveler
Първо виж дали имаш автоматичен режи, и дали АУТО не ти е само на шофьорското стъкло....
По принцип правилно са ти казали: натискане на бутона докато стигне до упор, като задържаш бутона още няколко секунди. След което повтаряне на операцията в другото положение - до упор и още няколко секунди изчакване (обикновено 1с е напълно достатъчна - чува се как изключва защитата ако е тихо).
Не виждам какво ще ти разглобяват за настройка.

Публикувано на: 26 Сеп 2011 13:03
от ivan 03
Slowtraveler, привет!
Благодаря за отговора!
Имам автоматичен режим на стъклата. След откачане на акумулатора или смяната му режима се губи и има нужда от нова настройка. Това го потвърдиха и от сервиза на дилъра. Не поставям под съмнение компетентността им, но така, както ми го описаха като процедура, не става. Вероятно има още някаква тънкост, но нямам упътване, за да прочета как го е описал производителя. Иначе наистина се чува как изключва защитата - и в долно и в горно положение. Колкото до разглобяването на вратите ми се струва нелогично за такава рутинна операция. Между другото, преди време, в сервиза ми казаха, че акумулатора е за смяна и веднага ми предложиха нов. Тъй като нямах готовност да купувам, а и за мое успокоение, занесох акумулатора за преглед в сервиз за акумулатори. Направиха му няколко различни теста и се оказа, че батерията е в отлично състояние. Просто е имало нужда от почистване и пристягане на една от клемите. Това сащо ме кара да се съмнявам в необходилостта от оваряне на вратите. Струва ми се, че нещата трябва да са по-прости и елегантни като решение. Вероятно аз не правя нещо както трабва, но какво?

Публикувано на: 26 Сеп 2011 15:19
от zi_zi_top
Пробвай следния алгоритъм:
1. Сваляш стъклата наполовина.
2. Изключваш акумулатора за 10 минути.
3. Включваш акумулатора и запалваш ДВГ.
4. Сваляш последователно стъклата едно по едно до долу и задържаш за 5 сек. /малко след като чуеш изключването на защитата/.
5. Вдигаш последователно стъклата до горе като пак задържаш копчето за 5 сек.
:thumbsup:

Публикувано на: 26 Сеп 2011 16:23
от TATI
Мойте ги обучавах по същия начин, но само от шофьорското място. Не съм обикалял врата след врата. Натискаш, изчакваш 2, 3 сек, после вдигаш, изчакваш 2,3 сек и това е. Няма други тънкости. Ако на шофьорската врата пише: ALL AUTO, значи всички са автоматични. Ако нямаш такъв надпис, само шофьорското е автоматично.

Публикувано на: 26 Сеп 2011 22:38
от Nixter
Разбира се че не е се нуждаеш от разглобяване на вратите. Това ми намирисва на опит да ти вземат някой лев за нищо. Аз обаче имам съмнения, че операцията беше малко по-различна от описаната от колегите. Поне на моя авенсис по-спомен не беше същата комбинация. В сервиза ми показаха как става, но така и не го запомних.

PS. Колега нали си само на контакт като правиш комбинацията? Защото ако си запалил двигателя май няма да стане.

PS2. Тук се говори да се задъжи само в горно положение. Мисля че и при мен беше така:
""""To reset the function with the ignition on, hold the relevant window button up for 5 or more seconds. This will reset the window parameters and the auto function will work again""""

Публикувано на: 26 Сеп 2011 23:25
от Vesko
на 90% не ти трябва да ходиш до сервиза. И до колкото дали е само на контакт или зашалена, ЕКУ-то на прозорците няма как да рабере. А 2004 е малко вероято всички прозорци да са АУТО...

Публикувано на: 27 Сеп 2011 00:00
от zi_zi_top
Vesko написа:... А 2004 е малко вероято всички прозорци да са АУТО...
На моята всичките са AUTO и е точно 2003 г. wink.gif

Re: Въпрос относно елекрически стъкла на Авенсис

Публикувано на: 27 Сеп 2011 08:47
от stivi
ivan 03 написа:
Направих ново запитване, като този път ми обясниха, че в този случай следва да посетя сервиза, където да бъдат разглобени вратите на колата и двигателчетата на стъклата да се програмират!!!
Ееее не,на тия ако има казваш че са коректни :censored: Какво точно ще им правят на моторчетата че да трябва да са разглобени вратите,пробват да те метнат на черешата за някой лев 100% ! Аз скоро правих задно стъкло на Корола 2005 и преди да ида на майстор свалях акумулатора и после първата процедура която описваш /всяко стъкло от неговото си копче до упор долу и после горе / беше достатъчна за да се възстанови ауто функцията на всички стъкла !

Публикувано на: 27 Сеп 2011 11:37
от man0war
Nixter написа:Тук се говори да се задъжи само в горно положение. Мисля че и при мен беше така:
При мен също е достатъчно да се задържи само в горно положение. Правил съм го много пъти. Чува се леко изтркване, когато се активира.

ПП: На мен също са ми ALL AUTO - 2003, но Corolla.

Публикувано на: 27 Сеп 2011 13:28
от ivan 03
Колеги, привет!
Благодаря ви за съветите. Изпълних процедурата както сте я описали и настройките вече са възстановени.
Хубав ден и късмет на всички!

Публикувано на: 27 Сеп 2011 14:42
от Nixter
Поне кажи какъв беше проблема? Кое не беше изпълнил както трябва предния път?

Публикувано на: 27 Сеп 2011 16:53
от ivan 03
Изпълних процедурата както я е описал колегата zi_zi_top, без обаче, да изчаквам 10 мин. с откачени клеми. Трудно ми е да кажа какво точно не съм правил при предишните опити. Нямам и обяснение дали стартирането на двигателя влияе по някакъв начин. Вероятно някоя от системите не сработва когато сме само на контакт??? Малко вероятно, но моите познания не са толкова задълбочени. Може би някой от "Клубът на знаещите" ще коментира, ако, разбира се , това представлява интерес. Аз си мисля, че съм пропускал да правя нещо както трябва, но нямам обяснение кое точно.