Страница 1 от 1

Колебая се между Корола и Авенсис

Публикувано на: 22 Сеп 2011 21:51
от Иван Кючуков
Уважаеми колеги:време е да сменя автопарка и съм се насочил към Тойота.За тази марка чувам и съм прочел само хубави неща.Решил съм да си купя Тойота с бензинов двигател произведена около 2000-2001г 16 клапана VVT-i,на която мисля да монтирам газов инжекцион на пропан бутан.Колебая се между Корола и Авенсис. Корола с двигател 1,4 и 16 хечбек.Малко ми е грозна задницата.Двигателят 1,4 не е ли слаб в ниските обороти,а данъкът му е в ниският клас.Предполагам,че 1,6 ще върви по добре,но данъкът сигурно ще бъде 150-200лв.

Интериора и екстериора на Авенсиса-седан ми допада по вече,но се търгува на по висока цена.Резервните части на Авенсис по скъпи ли са от Корола?Слаб ли е мотора 1,6-110 к.с за купето на Авенсис?Може би 1,8 е за предпочитане пред 1,6.Можля за вашето мнение,за което предварително ВИ благодаря.Поздрави!

Публикувано на: 22 Сеп 2011 22:46
от Uncle Dido

Публикувано на: 22 Сеп 2011 22:50
от Иван Кючуков
Благодаря за линка.

Публикувано на: 23 Сеп 2011 01:11
от fan
авенсиса е много по-комфортен, но на двигателя 1,6 трудно се слага газ. с палстмасови колектори е.

Re: Колебая се между Корола и Авенсис

Публикувано на: 23 Сеп 2011 02:50
от JapCar
Иван Кючуков написа:Колебая се между Корола и Авенсис. Корола с двигател 1,4 и 16 хечбек.Малко ми е грозна задницата
Въпреки, че имам Тойота и Нисан от тези години, бих казал,че японските коли около 2000г са си грозни не само отзад.Вероятно японския критерии за дизайн се различава от европейския. В последните години май взеха да влизат в час...Иначе останалото освен дизайна е върха.
А VVTi не се ли монтират на Авенсиса след 2001г, или беше след 2000?

Публикувано на: 23 Сеп 2011 10:29
от Иван Кючуков
Королата и Авенсиса са моделите на които съм се спрял.И двата двигателя са с пластмасови колектори,но имам познат майстор,който монтира АГУ и кара Селика с такъв двигател 1,8 и е наистина голям специалист,та ми каза,че нямям грижа за газовият инжекцион.Консумативи,като накладки сприачни дискове и др.по скъпи ли са на Авенсиса ?Жената и щерката не харесват Королата заради задната и част,а много харесаха Авенсиса.Притесняват ме цените на резервните части,толкова ли са скъпи,че някои казват на японска кола са мноооого скъпи.Благодаря на колегите,които са писали по темата и продължавам с интерес да я следя.

Публикувано на: 23 Сеп 2011 18:32
от Uncle Dido
Бяха скъпи. Ето този човек може да ти свърши страхотна работа, ако държиш на оригиналните части - http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=11597

Не знам каква кола си карал до момента, но в общи линии се приготви само за масла и филтри като поддръжка на авенсиса - защото, предполагам, точно на него ще се спрете... smile.gif

Успех.

Публикувано на: 24 Сеп 2011 12:00
от gicho
VVTi около 2000-2001 си е харакири - вЕрно масла и филтри, ама с акцент на маслото laugh.gif
Тук-там някои short block, ама няма да се стряскаш - втора употреба мотори се намират.

Сериозно - прегледай форума, с ключови думи за търсене "vvti" и "масло". Ако още ти стиска след това, търси уникално запазен екземпляр със стабилна сервизна история, в която пише кога е сменен блока.

Препоръка, която давах на себе си, но не я спазих mad.gif - насочи се към примера от тези години, p11-144, 2.0 бензин, комби или хечбек според нуждите ти ( комбито е грозновато, но хечбека е хем готин, хем с голям багажник). Ако и да са малко по-скъпи, има защо. Нищо че пак са английски, забрави тойота между 98 и 2003-2004.

Публикувано на: 26 Сеп 2011 11:51
от Petar
Е защо пък да забрави Тойота от 98 год. точно пък тях са с най-здравите двигатели и нямат проблеми с горенето на маслото

Публикувано на: 27 Сеп 2011 09:43
от gicho
98 производство са първите 1ZZ-FE ( на другите модели, на авенсис ги тургат от 10'2000). Та затова.
Вярно че е по-правилно да се каже да бяга от 1ZZ-FE, 3ZZ-FE и т.н., но за непознаващ марката е трудно да се ориентира така.

Публикувано на: 28 Сеп 2011 08:54
от Instruktor59@yahoo.com
В началото на 2006 си купих Корола седан 1,4 VVTi от 2001 - с негодните сегменти и голямото горене на масло. Беше на 120 к.
В ТМА поръчах смяна на сегменти (казаха, че другите части са здрави), притриване на клапани, смяна на едно водно съединение, масло, свещи, охлаждаща течност, мерителна линийка за масло, гарнитура на капака... Общо 1700 лв.
Към новото масло добавих Форсан... От тогава съм сменил 2 "биелетки" и 2 крушки(!). Вече минах 200 к. Масло сменям на 35 - 40 к, когато ми падне, НЕ доливам,
Понякога първа и втора предавка влизат и излизат трудно, в месеца 1-2 пъти претрисва съединителят при потегляне, ...
Въпреки, че се влияе силно от качеството на бензина, разходът на гориво е много скромен - ако иска човек да го постига.
Като цяло съм много доволен, въпреки някои дребни досадни отстъпления в качеството в сравнение с по-ранни модели.
Не ползвам АГУ, трябва ми багажно пространство...

Публикувано на: 28 Сеп 2011 09:34
от Владислав
Напълно съм съгласен с Инструктора.Ако е направен гаранционния ремонт на тези двигатели (1 ZZ , 3 ZZ и 4 ZZ) стават много приятни и безпроблемни за поддръжка. :thumbsup: