Страница 1 от 1

Авенсис 2004 D-4D, напречно тресене при ускоряване

Публикувано на: 21 Сеп 2011 10:19
от pdontcheff
Преди около месец се сдобих с въпросния автомобил. Проблема се проявява като странично (напречно) тресене при ускоряване, и се усеща повече при 2-ра и 3-та скорост и 1700-1900 оборота на двигателя. Понеже съм от Лом и наблизо няма оторизиран сервиз, накрах познатите автомонтьори да прегледат ходовата част. Нищо не се открива, тампоните на двигателя изглеждат наред. Ако може някаква насока къде да се търси причината, при отпускане на газта, тресенето изчезва, както и при движение по инерция.

P.S.
Колата определено е имала авария, защото предната лява джанта беше много силно изкривена, и биалетките отляво не бяха за този модел. Тези части са подменени с нови, колелета са балансирани, сходимостта е оправена.

Re: Авенсис 2004 D-4D, напречно тресене при ускоряване

Публикувано на: 21 Сеп 2011 10:37
от Scott
pdontcheff написа:Колата определено е имала авария, защото предната лява джанта беше много силно изкривена, и биалетките отляво не бяха за този модел. Тези части са подменени с нови, колелета са балансирани, сходимостта е оправена...
Вътрешно каре или полуоска.

Публикувано на: 21 Сеп 2011 11:20
от pdontcheff
Благодаря за отговора. И един от тукашните монтьори е на същото мнение. Има ли начин да се разбере дали е от лявата страна, да не се окаже дясната?

Публикувано на: 21 Сеп 2011 12:04
от мехаННика
Провери първо страната откъм удара.

Публикувано на: 22 Сеп 2011 15:47
от The_Teacher
Ако е каре не трябва ли да са други "симтомите"?

Публикувано на: 22 Сеп 2011 18:27
от slowtraveler
Виж и дали няма нещо сгрешено по геометрията заради удара.
Имахме проблем с една шкодичка, дето чукаше на метал около скоростната кутия, а се оказа, че заради предишен удар е огънала носач съвсем малко, но достатъчно за да премести полуоската с около 1см (и полуоската се удряше в ограничителя/шлицовата част в диференциала).

Публикувано на: 22 Сеп 2011 20:06
от saho
Най-вече джанти и гуми. Колкото и да балансираш крива джанта или гума не става. Имах същия проблем и се наложи да си купя една джанта нова + моята резервна също нова и проблема е решен.

Публикувано на: 22 Сеп 2011 21:14
от sacho7803
ако наистина въпросните вибрации се появяват точно в диапазона на макс.въртящ момент и АКО изчезват към 3 000об.и нагоре то проблема ти е демпферния маховик wink.gif тежко ти--2000 и си ти tongue.gif

Публикувано на: 23 Сеп 2011 09:51
от pdontcheff
Явно ще се ходи в оторизиран сервиз за точна локализация на проблема.

Публикувано на: 23 Сеп 2011 12:04
от mafiota
pdontcheff написа:Явно ще се ходи в оторизиран сервиз за точна локализация на проблема.
За съжаление е така, в дивия северозапад много трудно се намират кадърни майстори sad.gif

Публикувано на: 23 Сеп 2011 16:50
от pdontcheff
За съжаление е така, в дивия северозапад много трудно се намират кадърни майстори sad.gif
Дяволски си прав!

Публикувано на: 23 Сеп 2011 16:56
от pdontcheff
saho написа:Най-вече джанти и гуми. Колкото и да балансираш крива джанта или гума не става. Имах същия проблем и се наложи да си купя една джанта нова + моята резервна също нова и проблема е решен.
Писал съм, че джантата е сменена, а и проблема е само при ускоряване.

Ново пет

Публикувано на: 30 Сеп 2011 09:08
от pdontcheff
Сагата продължава. Ходих вчера до PitStop. Не ми казаха откъде е проблема, но пък установиха, че колата няма правилна геометрия. Удара е бил по силен отколкото смятах. Има изкривяване на предния мост, може би носач, полуоска... Казаха че ще има нужда да се качи на стенд и дозер, да се оправи геометрията и тогава да се търси причината за моя проблем. Лошото е, че момчетата не се ангажираха да ме пратят конкретно в някой сервиз с нужното оборудване. Моля за вашите съвети и насока към добър сервиз.

Публикувано на: 30 Сеп 2011 16:26
от The_Teacher
Как без съответните уреди разбраха, че има проблем с геометрията? Явно са големи специалисти.