Страница 1 от 1
Хидравлика - съвет
Публикувано на: 07 Сеп 2006 08:05
от jury
Колеги, кажете нормално ли е да се вдигат оборотите при завъртане на волана на място и до какъв диапазон
Публикувано на: 07 Сеп 2006 08:18
от ALTEZZA
predpolagam che e normalno, imaiki v predvid che power steering pompata natovarva dvigatelia pri zavartane kakto A/C kompresora. kato vkluchish A/C-to sashto ti skachat oborotite. diapazona- ne go znam kolko e, no sigurno e v poriadaka na 200-300 oborota
triabva da pogledna na moita da vidia dali go pravi tova

Публикувано на: 07 Сеп 2006 09:55
от slowtraveler
При мен при завъртане на волана не вдига оборотите, а дори леко ги сваля.
Може леко да вдигне обороти при рязко отпускане на волана (снемане на натоварването върху волана) - тогава натоварения двигател рязко се разтоварва...
Доколкото знам ECU-то няма вход/сензор за натоварване на хидравликата и затова не вдига оборотите като натовариш хидравликата, а само се старае да задържи празен ход.
А за АС си има специален вход, за да може ECU-то да вдигне оборотите преди включване на компресора, и затова с климатика оборотите по принцип са по-високи.
Публикувано на: 07 Сеп 2006 10:14
от ALTEZZA
moje i taka da e, chestno kazano ne sam se zaglejda do sega

Публикувано на: 07 Сеп 2006 11:07
от jury
Добре де, ама при мен се вдигат със 150-200 оборота. Това дали е проблем и каква е причината ?
Става дума за Корола 1.3, 98г. 4E-FE
Публикувано на: 07 Сеп 2006 12:58
от slowtraveler
Не ти е проблем:
ECU-то се бори да запази оборотите под допълнително натоварване...
Пробвай да тръгнеш без подаване на газ с плавно отпускане на съединител - ще видиш как ECU започва да дава газ, за да не паднат оборотите под 600-700 и ако изведнъж натиснеш съединителя докрай оборотите ще скочат до 1500 и нагоре (ако преди това си го натоварил достатъчно - до границата преди загасване ~500об/мин).
Същото става и с хидравликата - ти натоварваш двигателя с хидравличната помпа, а в следващия момент натоварването отпада, но компютъра вече е подал газ и му трябва време да я отнеме....
Публикувано на: 07 Сеп 2006 20:46
от Japanese_fever
jury написа:Добре де, ама при мен се вдигат със 150-200 оборота. Това дали е проблем и каква е причината ?
Става дума за Корола 1.3, 98г. 4E-FE
ne e problem.
Публикувано на: 07 Сеп 2006 22:13
от ugabuga
ne e problem ponachalo padat leko oborotite no moje tvoiata kola da ima niakakva VSV klapa koiato da gi vdiga. kato pri A/C-to kakto kaza Altezzata
Публикувано на: 07 Сеп 2006 22:51
от tntony
Аз съм същата Корола като твойта и наистина се вдигат като завъртиш волана или пуснеш фарове. Това ми го обясниха че не е проблем тъй като като включиш консуматор (електрически) то напрежението с което се зарежда акомулатора пада и като се вдигнат оборотите на двигатела то се повишава до необходимата стойност.
А зимата при -20 като я запалиш в началото е на 1200-1500 оборота след това ми се е вдигала до 2500-3000 оборота . Това е като някаква обратна връзка
Публикувано на: 08 Сеп 2006 02:28
от Japanese_fever
tntony написа:Аз съм същата Корола като твойта и наистина се вдигат като завъртиш волана или пуснеш фарове. Това ми го обясниха че не е проблем тъй като като включиш консуматор (електрически) то напрежението с което се зарежда акомулатора пада и като се вдигнат оборотите на двигатела то се повишава до необходимата стойност.
А зимата при -20 като я запалиш в началото е на 1200-1500 оборота след това ми се е вдигала до 2500-3000 оборота . Това е като някаква обратна връзка
Po princip znam, 4e kato e studen dvigatelq ka4va oborotite do kolo 2K, no vednaga sled kato oburne masloto sled nqkolko minuti zapo4vat postepenno da padat. Tova 3000 na prazen hod mi se struva nenormalno. Ti si go obqsnqva6 s tova, 4e se opitva da zaredi akumulatora, taka li?

Публикувано на: 08 Сеп 2006 08:48
от jury
Благодаря за компетентните отговори. Вече съм по-спокоен

Публикувано на: 08 Сеп 2006 17:26
от slowtraveler
Оборотите не са свързани с напрежението...
Просто като включиш консуматор ти натоварваш алтернатора, а от там двигателя (алтернатора започва да 'задържа' по силно двигателя).
Когато двигателя се натовари и оборотите му паднат под празен ход, компютъра си мисли, че в този режим не може да поддържа нормалните оборти и вдига режима (подава газ).
Първоначалното вдигане на обороти (особено при ниски температура) го прави по няколко причини:
1. Сензора на температура отчита много ниска температура на двигателя, съответно сместа трябва да е по обогатена, но и допустимите минимални обороти са по високи - иначе двигателя ще придръпва или ще угасне
2. Двигателя по принцип е по-натоварен заради по-гъстото масло
3. ламбда сондата не е подгряла, а когато тя не е подгрята, тя не подава сигнал за сместа към компютъра.
От там компютъра влиза в 'авариен' режим, при който не командва динамично сместта, а работи по предварително заложени данни, като съответно всичко е презапасено: обороти и т.н.
Затова когато ти е повредена ламбда сондата компютъра изчаква няколко минути, през които нормално трябва да загрее сондата и като не получи сигнал продължава в 'аварийния' режим, но светва лампа за проблем.
Ефекта от аварийния режим не е толкова в палене или вървенето на колата, колкото в разхода. От личен опит разхода се вдига към 2л/100км, но навярно зависи прецизността на предварително заложените данни за аварийния режим.
Публикувано на: 12 Сеп 2006 22:20
от tntony
Само зимата при -20 ми е вдигала до 2500-3000 оборота за около 15-20 секунди и след това почва да спада и след около 60-90 секунди ми сваля на 1200 оборота