Страница 1 от 6

Първа предавка на ръчна скоростна кутия ,по надолнище ?!

Публикувано на: 10 Сеп 2011 12:35
от jingo
Тия дни се замислих и реших да обсъдим следното: Когато тръгваме ,обикновено на първа ,се ускоряваме ,кой както е свикнал ...дотук всичко е ясно .Въпросът ми е когато се спускаме по надолнище,примерно във Велико Търново,Созопол новият град,или нещо от сорта,тоест работи двигателната спирачка ...има ли някакъв проблем с това ,естествено и маалко спирачка удрям,за да не прекалявам .На втора се ускорява много,над 40,а по указаните места ,това би било опасно,особенно когато има много хора.Същото е когато се спускам по извънпътен склон,достатъчно равен
п.п. Сън не ме хваща вече ,шегувам се biggrin.gif
Спамът не се толерира :whistle:

Публикувано на: 10 Сеп 2011 12:38
от newmiro
аз си удрям и по малко спирачка на първа, на наклон, ако има нужда:)

Публикувано на: 10 Сеп 2011 12:51
от didak
Да развия малко въпроса - при ползване на двигателна спирачка на хлъзгава настилка,
например от 2-ра на 1-ва, и двете предни гуми ли ще приплъзнат или само едната? /кола с предно предаване/

Публикувано на: 10 Сеп 2011 14:38
от jim_beam
в повечето случаи при стръмен наклон особено при много хлъзгав път движението на първа с лека спирачка е неизбежно.всяка друга предавка може да е фатална,така че имайте го в предвид на сняг,заледено,дори и само при дъжд!при необходимост дори може да се използват и преспи от изринат сняг отстрани като спирачка,макар че в бг надали почистват подобни трасета. tongue.gif
факт е,че при определени условия първата е незаменима!

Публикувано на: 10 Сеп 2011 16:32
от slowtraveler
didak написа:Да развия малко въпроса - при ползване на двигателна спирачка на хлъзгава настилка,
например от 2-ра на 1-ва, и двете предни гуми ли ще приплъзнат или само едната? /кола с предно предаване/
В зависимост от това каква е спирателната сила на двигателя и качеството на гумите....
По принцип би трябвало едната гума като приплъзне, да загуби много рязко сцепление и заради диференциала другата да остане в контакт с пътя (но да загуби спирателната си сила).
Но в практиката ми се е случвало на дизелак само при отпускане на газта колата да тръгва накъдето си иска - и двете се плъзгат.
И на конкретната кола зимата много внимавах с двигателната спирачка - по-безопасно бе да спирам със спирачките с АБС отколкото с двигателна спирачка....

Иначе конкретно по въпроса - няма никакъв проблем да се движиш на която и да е подходяща (удобна) предавка, дори и на 1-ва, но при условие, че не се товари много двигателя (прекалено високи обороти и т.н.).

Публикувано на: 10 Сеп 2011 17:23
от Raya
slowtraveler написа:... при условие, че не се товари много двигателя (прекалено високи обороти и т.н.).
Колко високи?
az postoqnno polzvam dvigatelnata spiracka i mnogo mi haresva kogato zapochva da ramji vav visokite oboroti rolleyes.gif

Публикувано на: 10 Сеп 2011 17:36
от slowtraveler
Имах предвид извън червената зона :thumbsup:

Публикувано на: 10 Сеп 2011 18:06
от gena_bs
Винаги си натискам спирачката поне 2 пъти, макар и леко! Независимо дали е лед, сняг или плажно време. При намалена видимост даже понякога и аварийни включвам, ако преценя, че са прекалено близо до задната броня!
Никога не се знае колегата от колата след теб кога ще разбере, че намаляваш, че и да предприеме съответните действия. За да не ти дойде на гости. laugh.gif
Като светнат стоповете дори дамите, които едновременно пушат, гримират се, говорят по телефона и "шофират" усещат, че трябва да намалят.

Публикувано на: 11 Сеп 2011 09:11
от jingo
До тук разбирам,че не е проблем ,това за което говоря ! :thumbsup:
Относно спирането на хлъзгав участък използвам и двигателната спирачка и спирачките,като второто само помага на първото ,аз го разбирам така-при натискане на спирачката,задействам в случая усилието и на задните дискове/барабани ,като по този начин изравнявам спирачното усилие и то става примерно 60/40 в полза на задните,като в този случай вероятността от поднасяне намаля . rolleyes.gif

Публикувано на: 11 Сеп 2011 11:15
от cokata
slowtraveler написа:Имах предвид извън червената зона :thumbsup:
Колко пъти докато си използвал двигателна спирачка си влизал в червената зона? tongue.gif

Иначе ако спускам по-голяма "спуснатинъ" и аз включвам първа да не тормозя излишно дисковете и накладките :thumbsup:
Добрия шофьор не се ли познава по това- колко по-малко спирачки използва? :thumbsup:

Публикувано на: 11 Сеп 2011 11:36
от slowtraveler
cokata написа:....
Колко пъти докато си използвал двигателна спирачка си влизал в червената зона? tongue.gif
Никога... Но е имало доста случаи когато независимо от ниската предавка колата да ускорява така, че да може да влезе в червената зона ако не натиснеш в допълнение и спирачката...

Публикувано на: 11 Сеп 2011 11:54
от cokata
В условието е спомната и маалко спирачка, за да не се прекалява tongue.gif

Някой беше казал: "На която предавка катериш баир, на същата го и спускай" :thumbsup: Та и аз така

Публикувано на: 12 Сеп 2011 15:07
от digitalpr
Живея на черен път с огромен наклон. Спускам го винаги на 1ва с малко спирачка, независимо дали е лято или зима.

Публикувано на: 12 Сеп 2011 15:31
от nowyaris
digitalpr написа:Живея на черен път с огромен наклон. Спускам го винаги на 1ва с малко спирачка, независимо дали е лято или зима.
Ами зимата как се качваш?

Публикувано на: 12 Сеп 2011 15:43
от zi_zi_top
Сигурно на 1-ва без спирачка, а с много газ. tongue.gif