Страница 1 от 2
Моторно масло за Тойота Ярис 1.0 VVTi
Публикувано на: 30 Авг 2011 16:36
от kalamov
Здравейте, колеги. От двайсетина дни съм собственик на Ярис 1.0 2001г. Купих я от човек, който твърдеше , че е сменил маслото преди 50 км. Направих около 900 км и ми прави впечатление , че маслото доста потъмня. Мисля да го сменя, колата е на 190 000 км. Може ли някой да ме посъветва какво масло да сложа и колко литра събира мотора. Благодаря Ви!
Публикувано на: 30 Авг 2011 21:46
от zi_zi_top
Синтетично 5W40.
Най-добре отвори Ръководството на потребителя и се информирай и за другите експлоатационни норми, течности и процедури.

Публикувано на: 30 Авг 2011 23:23
от Nixter
Последния еднолитров мотор на Тойота (1KR-FE) събира около 3,6-3,7 литра. При всички случаи 4 литра ще те оправят. То и няма как да купиш по-малка разфасовка.
Публикувано на: 31 Авг 2011 08:07
от nowyaris
Nixter написа:Последния еднолитров мотор на Тойота (1KR-FE) събира около 3,6-3,7 литра. При всички случаи 4 литра ще те оправят. То и няма как да купиш по-малка разфасовка.
Този двигател,който си описал 1KR-FE събира точно 2,9 л без филтър и 3,1 л. с филтъра-гаранция.Двигателя на колегата събира 3,2 л. с филтъра-гаранция.Три еднолитрови шишета ще му свършат перфектна работа,ако мотора не бута много масло.
Публикувано на: 31 Авг 2011 08:34
от Japanese_fever
zi_zi_top написа:
Най-добре отвори Ръководството на потребителя и се информирай и за другите експлоатационни норми, течности и процедури.

+1
Публикувано на: 31 Авг 2011 09:03
от kalamov
Аз нямам никакви документи или ръководсто за колата. С ровене из нета намерих, че трябва да сложа 5w30. Един близък обаче ми каза, че на кола на 200 000км ( а може и да е на повече

) да не слагам синтетика защото ще ми го гори. И затова се колебая какво да сложа.
Публикувано на: 31 Авг 2011 09:22
от Japanese_fever
Моята кола е на 225 310 км и карам с 5W30, но минерално.
Знам, обаче че в БГ го няма.
Ако зимата темп. не пада под -7°С, сипвай 10W30.
Ако ти гори - доливай.
Аз доливам около 1л на 5000 км.,
но аз не я жала и яко карам над 3000 оборота.
5W30 e прекрасно всесезонно масло, едно от най-добрите (независимо синтетика или минерално, вискозитета е един и същ)!
Публикувано на: 31 Авг 2011 10:14
от Владислав
Japanese_fever написа:Моята кола е на 225 310 км и карам с 5W30, но минерално.
Знам, обаче че в БГ го няма.
Ако зимата темп. не пада под -7°С, сипвай 10W30.
Ако ти гори - доливай.
Аз доливам около 1л на 5000 км.,
но аз не я жала и яко карам над 3000 оборота.
5W30 e прекрасно всесезонно масло, едно от най-добрите (независимо синтетика или минерално, вискозитета е един и същ)!
Джапи,в друга тема беше писал:
....гася си колата, докато си купувам кафе
- карам със затворени прозорци
- карам по възможност на 2000 оборота
- не возя повече от един човек в колата
- сутрин си сгъвам антената на радиото ....
Кое е вярното?
По темата-аз бих пробвал със синтетика,предписана от производителя.Това че е на 190 000 не трябва да те плаши.Имах близък със същия Yaris на 410 000 и автомобила имаше среден разход от 4.1 на 100 км.А маслото от смяна до смяна гореше 200-300 милилитра.Ако твоят автомобил го харчи-пробвай друго.За количеството масло-в интернет пише всичко....
Публикувано на: 31 Авг 2011 10:16
от Japanese_fever
Ами зависи дали съм на трасето или на улицата.

Публикувано на: 31 Авг 2011 19:14
от nowyaris
kalamov написа:Аз нямам никакви документи или ръководсто за колата. С ровене из нета намерих, че трябва да сложа 5w30. Един близък обаче ми каза, че на кола на 200 000км ( а може и да е на повече

) да не слагам синтетика защото ще ми го гори. И затова се колебая какво да сложа.
Този дето ти го е казал въобще не ти е близък.5W30 или 5W40,нужните литри съм ти ги написал,марката на маслото не е от голямо значение,стига да не е кръщавано,за предпочитане бутилирано.Задължително маслен филтър,който е препоръчан за този двигател,и гарнитурка/метална/за пробката на картера-това е.Ако нещо друго не ти е ясно,питай.

Публикувано на: 31 Авг 2011 23:13
от Nixter
Задължително салагаш синтетика и, ако евентуално се появи завишен разход на масло, чак тогава мислиш за полусинтетика

Публикувано на: 31 Авг 2011 23:57
от Vesko
Nixter написа:Задължително салагаш синтетика и, ако евентуално се появи завишен разход на масло, чак тогава мислиш за полусинтетика

Полусинтетиката по-малко ли гори?
Публикувано на: 01 Сеп 2011 22:18
от nowyaris
Vesko написа:Nixter написа:Задължително салагаш синтетика и, ако евентуално се появи завишен разход на масло, чак тогава мислиш за полусинтетика

Полусинтетиката по-малко ли гори?
По-малко се губи.
Публикувано на: 01 Сеп 2011 23:12
от Japanese_fever
nowyaris написа:Vesko написа:Nixter написа:Задължително салагаш синтетика и, ако евентуално се появи завишен разход на масло, чак тогава мислиш за полусинтетика

Полусинтетиката по-малко ли гори?
По-малко се губи.
От къде се губи по-малко, ако и двете са един и същи вискозитет?
Публикувано на: 01 Сеп 2011 23:22
от Nixter
Полусинтетиката запушва пукнатини
