Страница 1 от 2

удрят ли клапани при скасан ремък-тойота корола 1.6 16

Публикувано на: 27 Авг 2011 16:44
от vopsed
здравеите извинявам се ако има подобна тема,интересува ме дали двигателят е защитен при скъсване на ангренажният ремък мотора е 1.6 16 -110 к.с

Публикувано на: 27 Авг 2011 22:06
от zi_zi_top
Абсолютно защитен е, защото е с ангренажна верига. wink.gif

Публикувано на: 27 Авг 2011 22:55
от PESHO OT MARS
Искаш да кажеш че веригата никога не се разтегля например или не се къса или обтяжния механизъм не дава фира :whistle: ?

А и отделно на това не е уточнен кой е мотора, честичко и 4A-FE го пишат 110 коня предимно по обяви де.

Публикувано на: 28 Авг 2011 03:41
от cokata
Иска да каже, че си е БАШ абсолютно защитен :thumbsup:
Не, че е невъзможно веригата да се скъса и е напълно нормално да се е разтегнала ако е на повечко км. За обтяжния механизъм незнам.
А ти искаш да кажеш, че с ремък е по-добре ли? laugh.gif

ПС: Веригата на предишната ми кола(Нисан, който в момента е на над 600 000 км) последно е била видяна от японец :thumbsup:

Публикувано на: 28 Авг 2011 04:00
от vopsed
по талон е 81 кв,с ремък е ,но ми се струва доста тромава,а мотора е 4а-фе

Публикувано на: 28 Авг 2011 04:21
от cokata
Да, с ремък е и до колкото знам не удря клапани :thumbsup:

Публикувано на: 28 Авг 2011 09:45
от vopsed
благодаря много,а имате ли идея дали ускорява барзо тази кола,взвх я сажсем на барзо и ми се струва че не върви много

Публикувано на: 28 Авг 2011 21:28
от PESHO OT MARS
Както и предположих първо пишеме после питаме. Та мотора се оказа 4A-FE а не ZZ някакъв.....

Второ веригата не е никаква гаранция за нищо, справка БМВ-истите. Там редовно чувам за едни проблемчета с обтегачите (разбира се говорим за стари кенефи милионници).

Отделно на всичкото 4A-FE доколкото знам е обезопасен, т.е. на буталата има фрезовани местата на клапаните и при късане на ремък или подобна авария няма негативни последствия.

Не случайно в един руски сайт пишеше следното: " трудно ще намерите по-добре конструиран двигател от тези години"

Публикувано на: 29 Авг 2011 10:30
от Petar
Да наистина двигателя е много добре измислен моя го водих миналата седмица на диагностика и според майторите за 208 000 км. двигателят въобще нее мръднал като нов е .Относно вървежа ами ако пътуваш сам и без много багаж си върви иначе сие малко малък за това купе

Публикувано на: 29 Авг 2011 16:30
от PESHO OT MARS
Аз лично имах Карина със 115 к.с. версията на 4A-FE мотора и считам че мотора беше достатъчен за предвижването. Не можеш да гониш с нея спортни постижения но не съм имал проблеми а не е като да не съм я карал близо до "лютеницата" и ми харесваше адски много как върви и как се разпределя "вървенето" по оборотомера.

Затова предполагам на Корола този мотор трябва да е горе долу отличния баланс между вървеж и икономичност. Да не би да има ядове мотора нещо.

за мен лично това е пример как се проектира и прави нещо отлично.

Публикувано на: 29 Авг 2011 17:00
от vopsed
според мен мотора е добър в предвид разхода-6,5 извънградско с климатик и 110, км скорост,а градско-8,5-без екстремно каране,просто мислех 4е е доста по пъргава,отскоро я имам досега съм карал само италянски коли и динамиката на тойотата малко ме учуди,като че ли трябва да влезне в много големи обороти-към 4500 за да се усети дърпането на мотора

Публикувано на: 29 Авг 2011 17:33
от PESHO OT MARS
Ми този мотор така си е конструиран. Тръгва от 3500-4000 нагоре като няма проблем до лютеницата. Аз преди това съм карал немски и там след 3500 звука беше като пред умиране а при японката мотора звучи приятно.

Публикувано на: 29 Авг 2011 17:36
от vopsed
благодаря момчета за отговорите

Публикувано на: 29 Авг 2011 19:15
от rockmetal
Въртящият момент на японските автомобили идва на по-високи обороти. Така са си настроени. За разлика от тези от групата на Volkswagen примерно.

Ако човек няма много опит с тях, си мисли, че колата не иска да върви или нещо от сорта. Истината е, че ако искаш да натискаш, впоследствие двигателят си наваксва.

Аз съм с 4Е-FE и е по същия начин. Трябват му малко по-високи обороти, за да го усетиш.

Публикувано на: 30 Авг 2011 20:35
от nowyaris
То колеги с високите обороти сигурно е така,както пишете.Само ме притеснява като наближи "лютеницата" да не стане :"тез червени домати,кой ги мама разклати".