Страница 1 от 1

авенсис 2.2 д4д - питане за масло castrol и за скорости

Публикувано на: 23 Авг 2011 12:09
от egoucm
Здравейте!


Навъртях вече 2000 км с авенсис-а и имам два различни въпроса, но не ми се пускат две теми.

1 - забелязах, че когато колата е седяла повече време (1+ ден на паркинг) трудно влизат скоростите. Основно задната - почти невъзможно, първа - с малко зор.
Трябва да се раздвижи колата - или да я покарам малко, или да вкарам няколко други скорости, за да вкарам задна или първа. После след няколко километра нямам никакви проблеми.
Страхувам се, че като стане зима ще бъде почти невъзможно да вкарам на скорост. Някакви идеи? Съединител, масло, маховик(за него знам, че е често заболяване, но не знам какви са симптомите)?
Забелязох, че понякога когато включа на скорост така при студена кола и се чува много слабо "туп" сякаш нещо отлепва в съединителя или кутията малко след включването на скорост. Прави го много рядко.


2 - от доста години карам с масло castrol и бях много доволен с предната ми кола - сеат 1.9 ТДИ ПД. Иска ми се пак да слагам castrol, но в сайта им не мога да определя какво масло трябва да наливам.
на този линк има два модела :

Avensis 2.2 D4D (2005 - 2008) - Edge 5W-30
Avensis 2.2 D4D (2AD-FTV/2AD-FHV) (2008) - Magnatec 5W-30 A1

моята кола е 2007, но по VIN номер е 2AD-FTV двигател :) Лошото е, че в БГ не се внася Magnatec 5W-30 A1, или поне така ми казаха.
Чудя се Edge 5W-30, като по-добро масло, дали мога да го слагам, дори и ако не е точно за моя двигател?


поздрави![/url]

Публикувано на: 23 Авг 2011 12:27
от lederman
Аз съм със същият двигател. при Предната смяна, след подробно проучване на буквичките характеризиращи маслата, сложих Castrol Magnatec 5W-30/40 C3.
По книжка дават С2 но С3 е с по добри мазителни качества и по-малко изгарящи мръсотии, които да цапат DPF-а, а разликата в цената не ми се струва съществена.

Докато е студена скоростната кутия, наистина скоростите се включват малко по-шумно но няма усилие.
На колко километра е колата ?
Като загрее оправя ли се?
Сменяно ли е масло на скоростите?
Може да е само от реглаж на съединителя?
Сменял ли си спирачна течност (обща е със съединителя) ?

При потегляне понякога пропукват спирачните апарати (накладките залепват за диска). дали не е това ?

Поздрави :thumbsup:

Публикувано на: 23 Авг 2011 12:38
от egoucm
мерси за отговора

в моята книжка пише масло ACEA B1, също така не съм сигурен, че коалта има DPF (как се разбира?)

Колата е на 52000 км, сервизирана си е в ТМ ауто и мисля, че маслото на скоростите се сменя доста по-късно.
Като загрее се оправя, т.е. като се раздвижи хубаво скоростната кутия.
Не знам кога се сменя спирачна течност, може да е на този сервиз на 60к км.
Сигурен съм, че не е от залепване на спирачните апарати, там е по-друго отлепването.

Публикувано на: 23 Авг 2011 13:46
от jim_beam
смени маслото на ск. с оригинално 75W90(4 год. или 60к),както и спир.течност(на всеки 2 год).
моторното масло както каза колегата-най-доброто е C3,но и B4 също е ок!
вероятно трябва да си регулираш педала,как става бях дал някъде линк със снимки. wink.gif

ето> http://www.rav4faq.kerkerinck.de/xa3/ra ... spedal.pdf

Публикувано на: 23 Авг 2011 13:50
от lederman
Според Maintanace Shedule - Europe updated March until June '08.

Without DPF - ACEA: B1 ; API CF-4 or CF)

With DPF - ACEA C2 prefered or B1; API: CF-4 or CF

Аз го тълкувам като:
може да карате с В1 при всички положения, но ако сложите С2 е по-добре, е аз избрах С3 :)

Според проучването което направих преди време,(но не мога да изровя файловете с характеристиките на класовете) по-високите класове са по-добри, ако разбира се цената не е проблем.

Като питаш как се разбира дали има DPF ... не знам как да ти отговоря аргументирано, но ми се струва че след фейслифта всички 2AD-FTV са с DPF но може и да бъркам, ще проверя. :)

За ръчна скоростна кутия :

При normal условия на 60 000 км. трябва да се инспектира маслото на скоростите. всеки 48 месеца (4години).

При Serve условия дават подмяна на 60 000 км или всеки 48 месеца (4години).
(2011-2007=4 г.) май това е настъпило/настъпва при теб.

Спирачната течност се сменя на 60 000 км. или всеки 2 години. ТОВА Е ВАЖНО за безопасността.

ПП.
Не мога да намеря файла Maintanace Shedule, чета го от лист, но като го намеря ще го прикача в темата.

Поздрави :thumbsup:

Публикувано на: 23 Авг 2011 14:18
от lederman
намерих графика но не може PDF, а на JPG не се чете.

Ето директен линк към PDF-a за Авенсис:

http://www.toyota-tech.eu/MaintenanceSc ... /final.pdf

и едно Google търсене при което излизат и линкове за Ярис и Приус:

http://www.google.bg/search?sourceid=ch ... 6&bih=1063

Публикувано на: 23 Авг 2011 14:45
от egoucm
благодаря на колегите за информацията, преди зимата ще посетя обслужване за 4 години(60к км) и дано да се оправят забележките по скоростите.

относно маслото - съгласих се, че B3 е по-добре от B1 :thumbsup:
това значи ли, че Edge-а е най-добре? При него ме притеснява (освен цената ), че няма API CF в спецификациите. Ще видя дали мога да намеря Magnatec 5W30 B3, че не ми се иска да слагам W40
biggrin.gif

Публикувано на: 23 Авг 2011 15:25
от lederman
Ето един линк в който има обяснение "от извора" що е то А1,2,3/В1,2,3/С1,2,3.
http://www.acea.be/images/uploads/files ... _Final.pdf

Моята логика да сложа С3 масло беше, такава че когато има по-малко сяра и сажди ще се щадят дюзите и EGR клапана, а и ще се намали изпушването при повече зор.
Като порових дали колите след фейслифта имат DPF някъде попаднах, че е сложен за да изпълни европейските норми (сиреч е задължителен).
Ако сложиш С2 или С3 масло на двигател без DPF или не ще си работи добре и ще е пази изпускателната система от нагар.
Ако пък имаш филтър то тогава е задължително да си с С2/3 масло.
Моето мнение е слагай Castrol Magnatec 5W-30 C3 ако намериш (не мисля че е проблем) и си свиркай :)
Може и Castrol Magnatec 5W-40 C3 но идва зима и няма смисъл но може и такова.

Освен количеството мръсотии С2 и С3 се различават и по доста мазителни свойства и С3 е значително по-добро (разгледай приложният файл ).
Единственото което се колебаех е това, че С2 е малко по течливо а това е важно за повдигачите на клапаните но не мисля че има проблем .
Едно маловажно предимство на С2 е това, че с него се очаква намаляване на разхода на гориво .... ама аз предпочитам да си удължа живота на двигателя :)

Поздрави :thumbsup:

Публикувано на: 23 Авг 2011 22:51
от Bass_Man
lederman написа:........................

Моята логика да сложа С3 масло беше, такава че когато има по-малко сяра и сажди ще се щадят дюзите и EGR клапана, а и ще се намали изпушването при повече зор.
.........................
Грешна логика колега !!! Сярата смазва повече от всичко на света и е елексир за дюзи помпи и тн но пък е проблемна за сонди , катализатори и филтри , които по своята същност са абсолютно безмислени но за сметка на това пък са скъпи ! А сажди в маслата няма ! Сажди се образуват от кофти изгаряне или кофти смес !

Публикувано на: 24 Авг 2011 11:30
от lederman
Аз не мисля, че филтрите и катализаторите са излишни. Това е все едно да кажеш, че е излишно и да си изхвърляме боклука в кофите но не искаме да живеем като пичовете във Факултето / Столипиново, нали ?

Сярата в горивата и маслата води до образуване на агресивни киселини и корозия, и освен по екологични причини всички производители се стремят да намалят количеството и в смазките. В допълнение на това, една от основните класификации на маслата е по способността им да абсорбират сярата от горивата.

Сажди се образуват при всяко горене. Когато горенето е добро са малко и не се виждат.

Един цитат от статия за маслата:

"Its more than just oil. Its Liquid Engineering – така категорично звучи рекламата на една известна с високото качество на своите продукти компания за производство на моторни масла. Всъщност този израз удивително лаконично, но умело описва не само изключително сложния химически състав на модерните моторни масла, но дава ясна представа за неимоверно тежките условия на работа и породените от този факт комплексни, противоречиви и понякога немислими задачи, които се възлагат на маслото. "
ето и линк за цялата статия:
http://bg.racebiketuning.com/%D0%B2%D1% ... %B0%D1%82/

Статията е добре написана и има отговори на възникналите в темата коментари и въпроси :)

Поздрави :thumbsup:

Публикувано на: 24 Авг 2011 20:56
от nowyaris
БРАВО !!!!! Перфектно.Моля модераторите да я закачат с големи букви най-отгоре.

Публикувано на: 24 Авг 2011 22:37
от jim_beam
браво на ледерман за хубавата статия!

да добавя само още нещо по темата масла за дизелови мотори:

'...
C1: Neu seit 10/2004 für PKW-Dieselmotoren mit Dieselpartikelfilter. Sulfataschegehalt max. 0,5%. Mit abgesenkter HTHS (Ford).
C2: Neu seit 10/2004 für PKW-Dieselmotoren mit Dieselpartikelfilter. Sulfataschegehalt max. 0,8%. Mit HTHS > 2,9 mPas (PEUGEOT).
C3: Neuseit 10/2004 für PKW-Dieselmotoren mit Dieselpartikelfilter.Sulfataschegehalt max. 0,8%. Mit HTHS > 3,5 mPas (DaimlerChryslerund BMW)...'

основното предимство на C3 маслата пред всички останали е големия HTHS коефициент,което гарантира най-добри темп.стабилност,смазочни и отмиващи свойства,както минимални загуби от изпарение!
това за протокола! wink.gif

пс> C1 са масла за точно определени мотори и изисквания(DPF Mazda,Ford,Honda),не бива да се ползват в други случаи!направени са с цел висок % изпарение,за да улесни регенерирането на DPF при тези фабрикати!