Страница 1 от 2

Дилемата на един бъдещ собственик на нов Yaris

Публикувано на: 18 Авг 2011 17:34
от Bobolin
Здравейте.
Това е първият ми пост тук във форума и много се надявам, че след години с умиление ще го гледам и ще му се радвам, най-вече освободен от притесненията и щастлив от изборът, който съм направил някога. Та по същество. През последните 5 години шофирам скромно Renault Twingo 95 година, което е на ръба на силите си и осмисляйки факта, че не е ясно дали втори път ще имам възможноста да си направя удоволствието да си взема чисто нов автомобил, реших да направя тази крачка. Много бях спечелен от концепцията за безкомпромисното качество при Toyota и разбира се от славата на японските автомобили, като добър избор за кола.


Дилемата е между две разновидности на новият Yaris а именно:

Toyota Yaris (5 врати), 1.0 VVT-i двигател, 69 к.с. 5 степенна ръчна механична скоростна кутия, ниво на оборудване Optima Plus
Toyota Yaris (5 врати), 1.33 VVT-i двигател, 100 к.с. 6 степенна ръчна механична скоростна кутия, ниво на оборудване Terra Plus


На пръв поглед предполагам всеки ще каже, че тук дилема няма и да вземам модела с по-големият двигател, който е и с по-високо ниво на оборудване и т.н. Споменавам, че автомобилът ще се кара предимно на градско, като разбира се ще ги има дежурните през годината еднкратно ходене до морето и тук там из родината понякога. Питането ми е към всички имащи наблюдения или опит с конкретният модел, дали тези около грубо казано 3000 лв. повече в цената за по-големият двигател и по-високият клас оборудване ще оправдаят живот и здраве напред в годините избора на по-скъпият вариант или и по-евтиният (1.0 двигател) не е никак за пренебрегване? Много бих се радвал и оценил всякакви мнения относно автомобила и това какво мога да очаквам/неочаквам от него за в бъдеще.

Предварително се извинявам за леко инфантилната тема от тип "Кое е по добро от .....?" но наистина автомобилите не са ми никак силна страна и винаги съм разчитал на съвет в тази област на по-знаещите от мен. Накрая предварително искам сърдечно да благодаря на всички отзовали се с отговор и още веднъж да кажа, че ще бъда радостен да съм част от този форум. smile.gif

Публикувано на: 18 Авг 2011 20:15
от didak
1.0 е супер за градско.
Проблем би било ако в колата са двама или повече възрастни и климатика е включен.
1.0 е изключително здрав автомобил.

1.33 е с нов двигател и ск. кутия - евентуално неизчистени 'детски болести'.

Едно каране със 120км/ч би довело до разход от порядъка на 2-3л/100 повече за еднолитровия.

Публикувано на: 18 Авг 2011 22:08
от nowyaris
Аз съм с 1.0 и ТЕРРА+ което за мен е перфектен вариант.Сега явно не се предлага и аз на твое място без колебание бих взел 1,33 ТЕРРА+.Нито оборудването,нито двигателите подлежат на сравнение.Разликата в разхода на гориво може да смяташ като пренебрежимо малка,особенно в градски режим.Разликата в цената е абсолютно оправдана и не бива да се замисляш дори.Успех :thumbsup:

Публикувано на: 19 Авг 2011 20:01
от ralph_m
Преди няколко дни си взех ярис с двигател 1.0 vvti. Перфектна кола е доколкото мога да кажа за няколко дни каране. Наистина малко се задъхва на включен климатик и 4 човека вътре. Изключваш климатика и проблема със задъхването се решава. Tова е Toyota, която и да вземеш няма да сбъркаш.

Публикувано на: 19 Авг 2011 23:36
от Nixter
Бих взел 1,33 без изобщо да се замисля. Ако е Айго с 1,0 двигател, става. Но с Яриса ще е мъка.

Публикувано на: 20 Авг 2011 08:43
от nowyaris
Nixter написа:Бих взел 1,33 без изобщо да се замисля. Ако е Айго с 1,0 двигател, става. Но с Яриса ще е мъка.
Грешиш.Никаква мъка не е и след като му свикнеш удоволствието от карането е голямо.3-цилиндровия двигател е изключително култивиран и въобще не е слаб.Просто като всяка малолитражка изисква от водача перфектни умения за боравене със скоростния лост и поглед вперен в оборотомера.По улиците си е куршумче,а на магистрала никакъв проблем не е да си поддържа разрешената скорост.И то с много нисък разход на бензин.

Публикувано на: 20 Авг 2011 09:23
от Nixter
Сигурно си прав. Ние имаме Айго и сме доволни, но си мислех че с по-тежкия Ярис двигателя ще се справя по-трудно.

Публикувано на: 20 Авг 2011 18:26
от nowyaris
Nixter написа:Сигурно си прав. Ние имаме Айго и сме доволни, но си мислех че с по-тежкия Ярис двигателя ще се справя по-трудно.
И аз така си мислех,но след като направи 15 хил.км. нещо му стана и сега направо хвърчи.Дори днес по обед едно приятелче седна да се повози из града и накрая взе да разправя на другарите в ресторантчето,че си продава БМВ-то. biggrin.gif .Пък може и преди да е било така,ама аз от скоро взех да му вадя душата,преди си го кътках.

Публикувано на: 20 Авг 2011 20:16
от Scott
nowyaris написа: ...като му свикнеш удоволствието от карането е голямо.... изисква от водача перфектни умения за боравене със скоростния лост и поглед вперен в оборотомера...
Много съмнително удоволствие - тревожен поглед вперен в оборотомера да не вземе да падне под 4500 оборота wacko.gif tongue.gif

Публикувано на: 20 Авг 2011 21:21
от sacho7803
Scott написа:
nowyaris написа: ...като му свикнеш удоволствието от карането е голямо.... изисква от водача перфектни умения за боравене със скоростния лост и поглед вперен в оборотомера...
Много съмнително удоволствие - тревожен поглед вперен в оборотомера да не вземе да падне под 4500 оборота wacko.gif tongue.gif
ами дори и 200к.с. да е бензиновия мотор си достига максималният въртящ момент над 3000-3500 оборота и максимална мощност на 5-6-7000оборота...........................колегаааааааааааааа май се бъркаш с дизелите tongue.gif biggrin.gif wacko.gif

Публикувано на: 20 Авг 2011 22:09
от Scott
sacho7803 написа:ами дори и 200к.с. да е бензиновия мотор си достига максималният въртящ момент над 3000-3500 оборота...
Не знам кой се бърка - моя двигател например постига макс. въртящ момент при 1950 об./мин и го 'държи' до 5000... а пък не е 200к.с.

Публикувано на: 20 Авг 2011 22:49
от gicho
Само да вметна, че 1.3 и по-високото оборудване ще се "отплатят" един ден като вземеш да я продаваш. Едва ли напълно (3000лв), но все нещо ще е отгоре.
Аз бих препоръчал 1.3, малкия мотор (1.0) работи като на 3 цилиндъра biggrin.gif.
Англоговорящите казват - "there is no replacement for displacement" ... вари го, печи го, едното е скопен вариант на другото без един цилиндър.
Не знам кой се бърка - моя двигател например постига макс. въртящ момент при 1950 об./мин и го 'държи' до 5000... а пък не е 200к.с.
Много хора смятат че дизелите имат висок въртящ момент на ниски обороти - нц, имат го турбо-дизелите. И освен тях ... и турбо бензиновите. Така че Scott не бива да премълчава ако под капота му има някой охлюв за тия параметри tongue.gif

Публикувано на: 21 Авг 2011 01:00
от Bass_Man
Пак се отплеснахте та да се включа и аз с кратко разяснение tongue.gif ! Бензиновия двигател може да има максимален въртящ момент където си иска и зависи само от желанието на инженера , който го прави . Докато дизела каквото и да правиш НЕ МОЖЕ да има макс момент над 3000 оборота поради специфичните свойства на горивото !

А Скот е долен VAG-аджия така , че въобще не го слушайте tongue.gif !

Публикувано на: 21 Авг 2011 08:17
от nowyaris
Scott написа:
nowyaris написа: ...като му свикнеш удоволствието от карането е голямо.... изисква от водача перфектни умения за боравене със скоростния лост и поглед вперен в оборотомера...
Много съмнително удоволствие - тревожен поглед вперен в оборотомера да не вземе да падне под 4500 оборота wacko.gif tongue.gif
На моя Ярис за разлика от твоето АУДИ не му се чува двигателя и ако не гледаш оборотомера все едно караш по инерция със 130. tongue.gif И ако продължаваш да ни плюеш Тойотите никак не е изключено някой да те напомпа в дюзата. :thumbsup:

Публикувано на: 21 Авг 2011 08:32
от nowyaris
gicho написа:Само да вметна, че 1.3 и по-високото оборудване ще се "отплатят" един ден като вземеш да я продаваш. Едва ли напълно (3000лв), но все нещо ще е отгоре.
Аз бих препоръчал 1.3, малкия мотор (1.0) работи като на 3 цилиндъра biggrin.gif.
Англоговорящите казват - "there is no replacement for displacement" ... вари го, печи го, едното е скопен вариант на другото без един цилиндър.
Не знам кой се бърка - моя двигател например постига макс. въртящ момент при 1950 об./мин и го 'държи' до 5000... а пък не е 200к.с.
Много хора смятат че дизелите имат висок въртящ момент на ниски обороти - нц, имат го турбо-дизелите. И освен тях ... и турбо бензиновите. Така че Scott не бива да премълчава ако под капота му има някой охлюв за тия параметри tongue.gif
Ти пък кога си карал 3-цилиндрова Тойота,че взе и акъл да даваш кой скопен,кой не.Карай си стария Авенсис и не заблуждавай колегите.И питай някой да ти обясни разликата между коляновия вал на три-цилиндров и четири цилиндров двигател.И попитай някой дали е вярно,че VW и OPEL от много време произвеждат и монтират 3-цилиндрови двигатели.И се разрови да прочетеш тук-там,че след 2012 BMW ще започнат масово да монтират 3-цил двигатели на 1 и 3 серия.И ако си постоянен в търсенето на информация , изведнъж ще ти светне. :thumbsup: