Страница 1 от 2

Toyota Yaris 1,4 D4D нова гори масло

Публикувано на: 17 Авг 2011 13:16
от niki60
Здравейте,колата е купена нова и е на 12 х.км и на 1 г..След като е купена след 8 х.км светна датчика за масло.Колата се кара от младо момиче нов шофьор и по принцип повече от 60-70 км в час не се вдига.След посещението във фирмения сервиз бе извършено ТО1 ,долято масло и ни беше казано да се следи нивото на маслото.След 3 х .км отново светна ниско ниво масло(имам чувството че изобщо няма маслени сегменти).Въпросът ми е-как да процедирам при евентуален отказ да се ремонтира или смени двигателя(зная 4е ще ми посочат сервизната книжка,в която пише че до 1 литър на 1000 км горене на масло е нормално),на практика май нямам правно основание да предявяваме претенции..а и колко литра събира двигателя и колко е от горно ниво до светване от датчика(колата не е моя)..мерси

Публикувано на: 17 Авг 2011 15:42
от saho
Нормално да гори 1 литър на 1000 километра?

Публикувано на: 17 Авг 2011 16:29
от niki60
Ненормално е да гори 1 литър на 1000 километра освен ако не е руски комбайн нива или трактор беларус,или искате да ми кажете че за времето от смяна до смяна на маслото трябва да долея 15!!! литра масло,хайде да не се учим сега на това кое е нормално и кое не- над 100-150 грама на 1000 км се смята за тревожен симптом пък и въпроса ми беше какви основания имам да предявя към тойота.Между другото-Вие да не работите случайно в Тойота??
ПС.Сега видях че отговора Ви беше с въпросителен знак-извинявам се..казвам че в сервизните книжки го дават че може да гори до 1 литър на 1000 км,което дава основание на дилърите да излязат от ситуацията чисти,а не че е нормално разбира се

Публикувано на: 17 Авг 2011 16:49
от Me4oKyX
Ами пробвай първо с друго масло.... Без да сменяш масления филтър - просто го точиш и наливаш масло, на което имаш пълно доверие и си ползвал без проблеми. После си слагаш техния маслен филтър и караш да видиш.... Ако и тогава гори като луда, както сега, просто влизай на бой в Тойота и да я оправят. Няма такова реално понятие, да гори 1л/1000км - те си ги пишат, но не ги следят в повечето случаи тези неща. другия момент - не сменяй маслото от Тойота на 15 000км - сменяй го на 8-10 000км, щом искаш да си имаш гаранцията. Повече просто не държи това масло, още по-малко, при такива кратки карания и недозагряла колата! Заедно с това - сменяй ВСИЧКИ филтри, всеки път със смяната на маслото. Нито маслото е масло, нито горивата са горива, за да караш с такива интервали! Кратките разстояния са тежки за всеки един автомобил. Така че помисли над тези неща и тогава действай :thumbsup:

Публикувано на: 17 Авг 2011 17:22
от niki60
то тва ясно,но колата както казах е в гаранция и не ми се иска да обвинят мен че колата не е наред,пък и както казах за 3х .км светна отново ниско ниво-нима трябва да ходя на всеки 3 х.км да доливам при тях или да ходя с тубата масло в багажника пък и всички смени си длъжен да ги правиш при тях за да ти уважат гаранцията-въпросът ми беше1. по скоро какви правни основания имам да обявя колата че е дефектна и 2. колко горе долу е разхода ми от максимум на щеката до светване на ниско ниво масло за да зная какво ми гори..благодаря предварително на отговорилите ми точно на тези въпроси

Публикувано на: 17 Авг 2011 18:24
от nowyaris
niki60 написа:то тва ясно,но колата както казах е в гаранция и не ми се иска да обвинят мен че колата не е наред,пък и както казах за 3х .км светна отново ниско ниво-нима трябва да ходя на всеки 3 х.км да доливам при тях или да ходя с тубата масло в багажника пък и всички смени си длъжен да ги правиш при тях за да ти уважат гаранцията-въпросът ми беше1. по скоро какви правни основания имам да обявя колата че е дефектна и 2. колко горе долу е разхода ми от максимум на щеката до светване на ниско ниво масло за да зная какво ми гори..благодаря предварително на отговорилите ми точно на тези въпроси
Нищо не пипай,не сменяй сам или с помощта на някой друг освен сервизен специалист на дилъра.Носиш я в сервиза,оставяш я там и вдигаш патърдия до небето,че ако сами не оправят дефекта,ще ги съдиш,ще се оплачеш на КЗП,ще пуснеш официално оплакване до фирмата-майка в София и всичко гадно за което можеш да се сетиш.Отделно намираш някоя връзка към шефа на представителството за допълнителен страничен натиск.Ако натиснеш силно на точното място няма начин да не клекнат.По втория въпрос-0,800 ml.

Публикувано на: 17 Авг 2011 19:23
от Yuli
nowyaris написа:...По втория въпрос-0,800 ml.

За 1ND-TV мотор разликата в количеството на маслото между минимум и максимум на щеката е 1.8 литра. Това може да го провериш в твоята потребителска книжка, аз от там го знам, защото след ъпгрейда на мотора през 2009 е възможно това да е променено. Иначе двете пъпки са на растояние около 6 сантиметра и моята за 15000 км успява да хапне 2/3 от това разстояние и ако е линейна "скалата", то количество е около 80 гр. на 1000 км.

За 3000 километра цялото това количество говори за сериозен проблем.

Не си плюй на гаранцията в никакъв случай!!!
"Тойота Болканс" е официалният представител и вносител за Балканите и от тях зависи всичко. Давай с "рогата", но не забравяй, че все пак проблемът трябва да е установен от официален сервиз и да имаш нужните документи за този дефект. И двигател ще ти сменят ако трябва, дилърът и сервизът в който си ходил също имат интерес това да се случи защото Тойота ще им плати всичко.

Публикувано на: 17 Авг 2011 20:09
от muf
Мисля че няма да имаш никакъв проблем да отидеш в официалния сервиз и да ти оправят проблема
Никой няма да ти каже че разхода на масло е нормален
Даже се чудя че не си отишъл там

Публикувано на: 18 Авг 2011 08:37
от niki60
колата не е моя а на близък роднина , който в момента отсъства от страната и ме е упълномощил аз да се разправям ,затова попитах за съвети.Както казах на 8 х.км е направено първото ТО и е долято масло в официалния сервиз на Тойота ,като казаха да се следи маслото.След 3 х км отново светва ниско ниво,днес ще ходя да се разправям с тях и да питам какви мерки ще бъдат взети за отстраняване на проблема-затова се нуждаех от съвет какви ми са правата в този случай.Никой не е казал че ми се отказва ремонт-просто исках да съм подготвен за срещата.Благодаря на всички отзовали се и ако някой го интересува мога да пиша какво е развитието на въпроса.

Публикувано на: 18 Авг 2011 10:06
от virtual
niki60 написа:...ако някой го интересува мога да пиша какво е развитието на въпроса.
Разбира се! Всички ни интересува... като едни потребители на форума точно такъв тип информация е най-хранителна за нуждите ни. Макар че аз съм се зарекъл да не ползвам официални сервизи никога, освен ако не е наложително или пък не е по назначение от застраховател.

Публикувано на: 18 Авг 2011 10:38
от niki60
току що се връщам от сервиза-долято бе отново масло и бе съставен протокол,като човека който товаря за гаранционните случай каза че ще бъде изпратено запитване до централата в софия тъй като това било първия случай на горене на масло на Ярис в бг и те да решат дали ще се сменя шортблок като първо се разглоби двигателя,или ще сменят турбината,а че колата има проблем и аз го установих тая сутрин( маслото беше под минимума на щеката, а ауспуха..не ми се говори,такава чернилка не бях виждал дори на най големите дараци ,които съм срещал през живота си)

Публикувано на: 18 Авг 2011 16:10
от Yuli
Колега виж това:

http://www.yarisworld.com/forums/showthread.php?t=33414

Постът на liam6200 дава отговор на проблема.

Публикувано на: 18 Авг 2011 16:56
от niki60
хм-доколкото разбирам този клапан"crankcase emission recycling valve"..предполагам клапан участващ в рециркулацията на картерните емисии(газове) е заседнал вследствие на образуването на нагар по него и колата е започнала да пуши и гори масло,като след смяната му проблема е изчезнал,това за последния участник,а лайм 2000 е дал мнение че проблема е от турбото.Възможно е да са тези причини и при моя случай,макар че не съм забелязвал колата да пуши ..във всички случай ще ми е интересно какво ще кажат от тойота и какви мерки ще се предприемат.

Публикувано на: 23 Авг 2011 01:07
от jim_beam
дали е от турбината можеш да провериш лесно> сваляш маркуча при кулера или турбото,където е по-удобно.ако е омаслено работата е ясна,но би трябвало да пуши здраво в тоя случай.както и да е,по каквато и причина да гори толкова масло вероятно ще прецака скоро и катализатора.
задължително се придържай към гаранционните изисквания и пази всички документи-черно на бяло!
успех!

Публикувано на: 23 Авг 2011 02:53
от Bass_Man
Каквото и да правите по колата в Тойота ИСКАЙ ДОКУМЕНТАЛНО ОТРАЗЯВАНЕ ЗА ВСЯКО ХОДЕНЕ ДО СЕРВИЗА И ЗА ВСЯКА МАНИПУЛАЦИЯ !!!!!!!! И СЪЩО ТАКА ПРОВЕРИ ДАЛИ СЕРВИЗА В , КОЙТО ХОДИШ Е ОТБЕЛЯЗАН , КАТО ОФИЦИАЛЕН И ДАЛИ Е ОТБЕЛЯЗАН КАТО ТАКЪВ НА ОФИЦИАЛНО МЯСТО !!!!!!!!!
Защото има няколко случая в БГ след , които се оказва , че колата не е била в официален представител и съответно и пада гаранцията !