Страница 1 от 1

Два проблема със тойота авенсис 2.2д4д

Публикувано на: 16 Авг 2011 16:28
от IvanLaskin1
Здравейте колеги.Търся помощ първо при вас преди,при майсторите.Първо:днес(за първи път проверхвах нивото на маслото след като колата беше вече загряла.Досега съм го проверявал само на студен двигател.Когато отворих да долея(500мл.)от гърлото където се налива масло излизаше пара или някакви изпарения.Нормално ли е?за 8000км е изгорила почти литър масло,ако това има значение. Втория основен проблем е едно виене незнам откъде(скорости май).Ситуацията е следната: на пръва(не го чувам да вие) на втора 40км/ч леко подавам газ около 2000 оборота и започва виу виу виу...включвам трета около 60 1600 оборота(тук се чува най-силно) четвърта около 70 пак 2200 пак се чува на пета и шеста не се чува,а на 2,3,4 ако подам газ докрай не го чувам(може би защото чувам двигателя повече и когато изключа от скорост също изчезва(не е лагер)) колата е авенсис комби 2.2 д4д 150 кс.с 250 000км сменени масла и филтри.Възможно ли е да е нещо сериозно и може ли да е масло на скорости(незнам кога е сменяно последно).Много благодаря! Ако се сетя нещо допълнително ще пиша

wacko.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif

Публикувано на: 16 Авг 2011 16:52
от baba_metca
На стария Авенсис в книжката пишеше, че се сменя на 120 000км, но неговата кутия е друга. Може да провериш из книжката на автомобила дали има нещо написано на тези километри, в стари документи или при Тойота. Ако изобщо не е сменяно никога може вече да е късно. Хубаво масло излиза над 100лв, но все пак зависи колко литра побира. Дано да е от маслото, защото за около 100лв и ще си готов. Успех.

Публикувано на: 16 Авг 2011 22:38
от IvanLaskin1
Няма как да разбера дали е сменяно,защото колата не е от България.Скоростната кутия е полска,прочетох доста негативни отзиви за нея от колеги във форума.А по първият проблем?И възможно ли е да е от диференциал?

Публикувано на: 19 Авг 2011 17:09
от paiser
Дали не чуваш турбината? :whistle: На 2.2 се чува като свистене в купето и е доста по шумно от колкото на 2.0 дизела punk.gif

Публикувано на: 19 Авг 2011 17:47
от zi_zi_top
paiser написа:Дали не чуваш турбината? :whistle: На 2.2 се чува като свистене в купето и е доста по шумно от колкото на 2.0 дизела punk.gif
+1
На един приятел Версото с такъв ДВГ издава същите звуци. По-силни са при студен ДВГ.
Все пак е най-добре да го чуе механик, които ги разбира тези неща и има опит с такива ДВГ и СК.

Публикувано на: 21 Авг 2011 01:50
от Me4oKyX
Смени си маслото на скоростите. Сменя се на около 90000км. Събира 3 литра, а един литър хубаво масло е около 25-30лв. Не е болка за умиралка.... но опреденело няма да е зле да сложиш една добавка за скорости тип Хадо или подобна, защото виенето е май от първичен лагер на вала, ако е същото, както виеше на Королата ми. Въпреки книжката, ти препоръчвам масло 75w80 MORRIS - на всичките ни тойоти с ръчни кутий сложихме такова и определено работата им се подобри много... не са ти тотална щета скоростите, не се филмирай ;)

Публикувано на: 21 Авг 2011 09:23
от slowtraveler
По книжка на първите авенсиси маслото на ск.кутия се сменяше на 75х.км...
Диференциала вие и при неутрална предавка (по инерция), така-че едва ли е от него...
Първичен вал вие и на място при отпуснат съединител...
На твое място бих сменил маслото, но ако наистина вие силно, то може да има износени зъбчатки (ако не е обслужвана добре ск.кутия)...

П.С. явно японците имат свое виждане за трансмисиите, и резултата е, че са по-капризни... Трябва да им се обръща нужното внимание - обслужване, смени на масла и т.н....

Публикувано на: 21 Авг 2011 23:02
от Bass_Man
slowtraveler написа:................

П.С. явно японците имат свое виждане за трансмисиите, и резултата е, че са по-капризни... Трябва да им се обръща нужното внимание - обслужване, смени на масла и т.н....
И ако не е тайна с кого ги сравняваш ?

BTW да ти кажа , че по Азия и Африка е пълно с качествени консумативи и ги сменяват непрекъснато ! tongue.gif

Публикувано на: 22 Авг 2011 12:05
от IvanLaskin1
Много съм ви благодарен колеги,ще направя както ме посъветвахте(не знам дали ще сложа 75w80),защото съм традиционалист и най-вероятно ще купя valvoline(тойота сипват такова),но за добавка бих се замислил,ако не се оправят нещата със смяната на маслото.Със сигурност не е от турбото :),става при леко натиснат педал.А този първичен лагер много ли е скъп?И да чакам ли да се прецака или да го сменям веднага,ако е от него? wink.gif

Публикувано на: 22 Авг 2011 18:14
от jim_beam
разхода на масло е нормален,те новите горят толкова камо ли на тия км.сложи добро масло и си карай!
тази ск. кутия определено не е читава,има доста случаи на изскочил шпленд на зъбно колело,което води до по-сериозни щети.нормално това се случвало около 100к,но знае ли човек.
смени маслото с 75W90,най-добре оригинално тойота,ако е същата кутия като при рав4 събира точно 2,1л по книжка.при изпускането на старото масло огледай за стружки и др. метални дреболии.ако има такива търси свестен майстор и разглабяйте,ще има лагери и знам ли още какво за смяна.
според мен подобно виене се чува от турбото,особено ако имаш спортен възд. филтър или кутията му не е затворена добре.

Публикувано на: 22 Авг 2011 19:06
от IvanLaskin1
Jim,мен не ме притеснява,че гори масло,защото я ръчкам доста,а ме притеснява,че когато отворих да долея на топъл двигател излизаха изпарения и нещо като пара,но мисля,че това е нормално(прочетох в гоогле).А за турбото 100% не е то,сложил съм спортен филтър,но няма нищо общо.Това си е виене като на лагер(но кагато изкл.от скорост спира).Явно ще сменя маслото въпреки че не вярвам да се оправи само от това и ще пиша
:thumbsup: .Сега ще кача видео най-отчетливо се чува на 33секунда и 1.10 точно при ускорението
http://dox.bg/files/dw?a=734df154c1

Публикувано на: 22 Авг 2011 22:58
от jim_beam
така си мислех и аз за виенето,дори отидох в оторизиран сервиз да ми я прегледат.сам видях,как майстора се ослушваше и им загубих поне 30мин.накрая отвори кутията и измъкна спортния K&N,който бях сложил преди няколко дни.смени го с оригинален и стана чудото-виенето изчезна на момента!
не се притеснявай,това е твоят проблем! wink.gif

пс много ясно,че ще има изпарения,нали 2-та разпределителни вала са отгоре и се обливат с масло.
пс1 не ползвай валволин,аз опитвах 5W30 full syntetic,много го гори!просто по спецификация има много големи загуби от изпарение,затова е и толкова евтино!

Публикувано на: 23 Авг 2011 12:22
от IvanLaskin1
Jim,сега ще ме накараш да отида да си купя обикновен филтър само за да си докажа,че не е от това :) .Почти 100% съм сигурен,че не е от филтъра.Сигурен ли си,че чуваш виенето от 1мин и 11сек до 1.22.Клипчето не е с много добър звук,но се чува отчетливо точно там(не едно като свистене от филтъра а виу,виу,виу,уил,уил и тн.. :) .Масло на двигателя няма да сложа никога valvoline,защото няма да ми стигнат 10литра,слагам само motul 8100 x-cess,valvoline си мислих да сложа на скоростите.

Публикувано на: 23 Авг 2011 13:36
от jim_beam
1000% вЕрвай ми! и по възмойност не си купувай обикновен,ами ОРИГИНАЛЕН,на който пише made in japan! cool.gif
и мотула не е цвете според мен. mad.gif