Страница 1 от 1
Отказ на електро серво управлението на волана Тойота Аурис
Публикувано на: 15 Авг 2011 17:06
от Жоро Димитров
Притежавам Тойота Аурис 2007 г бензин 1,4.Предприех едно пътуване в Германия, колата ми е на 35000 кмПолучих отказ на електросерво управлението, просто волана можеше да се движи само с мускулна сила.Благодарен съм, че това стана в град, където скоростта не беше значителна, а не ща да помисля ако това бестанало на аутобана.Тъй като в сервизите и в Германия и тук не ми казаха каква може да е причината искам да ви запитам имало ли е такъв проблем с друта подобна Тойота и какво е установеноБлагодарности
Жоро Димитров
[/b]
Публикувано на: 15 Авг 2011 17:13
от slowtraveler
Ако си маневрирал дълго и упорито (натоварил си усилвателя), то има навярно има защита от претоварване/прегряване, и се е изключил за известно време.
Предполагам, в книжката за експлоатация го има описан точно този ефект.
При мен в книжката пише:
Воланът може да се усеща по-тежък за управление, ако го използвате непрекъснато при спрял автомобил, или ако се движите изключително бавно. Това е направено, за да се предпази сервоволанът от повреда, и не е признак на неизправност. Ако оставите волана в покой за около една минута, действието на сервоусилвателя на волана ще се възстанови
Публикувано на: 15 Авг 2011 19:26
от Bass_Man
Само да спомена на колегата , че на Аутобан хидравлика на волана не му трябва ! Даже при по-висока скорост волана допълнително се втвърдява или се изключва усилвателя . Та явно нещо в градското е станало .
Публикувано на: 15 Авг 2011 20:52
от LEXUS
Да, в книжката пише точно това, което е написал slowtraveller.
Публикувано на: 15 Авг 2011 22:38
от Жоро Димитров
Благодаря на всички колеги, които се отзоваха.Искам да напомня, че
пи този модел Тойоти сервото е с електрическо изпълнение, т.е. основният изпълнителен елемент е електродвигателче, няма хидравлика.В случая мисля, че дефекта ще да е в електрическата мрежа
Открития дефект с тестер в Германия е с код С1554
Жоро Димитров
Публикувано на: 16 Авг 2011 13:52
от Dizzle
Жоро, прочети книжката на колата. Вътре има инструкции за твоята ситуация. Чел съм ги няколко пъти. Пише нещо подобно на казаното от slowtraveller.
Публикувано на: 16 Авг 2011 15:05
от xtreme
Жоро Димитров написа:Благодаря на всички колеги, които се отзоваха.Искам да напомня, че
пи този модел Тойоти сервото е с електрическо изпълнение, т.е. основният изпълнителен елемент е електродвигателче, няма хидравлика.В случая мисля, че дефекта ще да е в електрическата мрежа
Открития дефект с тестер в Германия е с код С1554
Жоро Димитров
Хидравлика би трябвало да имаш, просто помпата се задвижва от електромотор, а не с ремък.
Публикувано на: 16 Авг 2011 15:45
от мехаННика
Не е точно така,всъщност изобщо не е така.
Публикувано на: 16 Авг 2011 17:45
от Nixter
Няма никаква хидравлика на волана, само електромотор, който също може да прегрее и да откаже.
Публикувано на: 16 Авг 2011 18:21
от Yuli
Жоро Димитров написа:
...Открития дефект с тестер в Германия е с код С1554
http://toyota-corolla.ru/rm04f1ru/repai ... z001x.html
Неизправност във верига на релето за захранване... Едва ли ще се самооправи. Успех с ремонта колега!
Бърз поглегд обаче върху схемата не видях реле, а само един 60А бушон за основното захранване към акумулатора...
.
Публикувано на: 16 Авг 2011 19:28
от kaloian311
Вътре в електро усилвателя има две 30Амперови релета.Иди при жичкаджия да ти ги замерят.
Публикувано на: 16 Авг 2011 22:57
от slowtraveler
Ако се е оправила от само-себе си едва ли е реле
В моя пост имах предвид точно електрическия усилвател....
При електрохидравличния явно маслото охлажда електродвигателя и не съм усещал или срещал такъв ефект...