Случка с аларма...
Публикувано на: 14 Авг 2011 11:23
Здравейте колеги,
Реших да опиша проблема, който имах с автомобилната аларма, за да предпазя някои колеги от необмислено разглобяване на целия автомобил...
Тъй-като преди няколко дни прекарах голяма част от времето си по сервизи споделям идиотската ситуация, в която сам се вкарах....
Та да започнем предисторията: преди години изкарах категория 'А' с идеята да си взема някоя по-сериозна машинка за кеф...
Машинката бе избрана, но в последния момент семейното тяло (по-точно шия) постави ултиматум, и така машинката остана на заден план...
Обаче бях поръчал вече една специална мотоциклетна аларма (двупосочна комуникация)... Алармата дойде, а машинката - не...
Та стоя алармата вкъщи 3-4 години в заводската си упаковка. Само батериите на активното дистанционно ги разкарах да не направят някоя беля. Едното дистанционно е като пейджър, а другото - съвсем малко, е пасивно (доста по-малко от обикновените дистанционни - явно е с най-тънките кръгли литиеви батерийки).
Обаче един приятел си купи мотор и реших да му я подаря.
Дотук предисторията.
Вземам кутията с алармата и тръгвам към работа.
Направи ми впечатление, че колата много трудно се отключи.
При мен алармата/радиообмена е заводски и се командва от самия ключ.
Хвърлих кутията с мотоциклетната аларма в жабката и забравих за нея.
Пред офиса пробвам да заключа колата дистанционно - безуспешно. Накрая действах с ключа.
Обаче случката ме подразни и веднага отидох в сервиза. Чесаха главите, обаче нищо не установиха. Помолиха ме да докарам и втория ключ за да пробват дали не е от самия ключ, а и да ги програмират отново.
Взех от къщи втория ключ и отново в сервиза. Отново вкарват колата в халето. Чешат главите, препрограмират, навират се в жабката, мъчат се - резултат никакъв...
Изкараха колата и казват 'ще се обаждаме до София. Навярно приемащия модул е отказал'. Дистанционните работят, но само на минимална дистанция - когато е навряно в жабката, и то не винаги.
И в тоя момент на мен ми просветна. Извадих мотоциклетната аларма от жабката и алармата заработи безпроблемно (само, ако мотоциклетната аларма е далеч от автомобила, или поне да е по-далеч от моето дистанционно).....
Като казах в сервиза, че съм установил причината направиха ОГРОМНИ очи....
Изследвах кое точно е причинителя... Оказа се 'пасивното' дистанционно на мотоциклетната аларма.
След това пробвахме на Пасата (2008г) на моторджията, на който подарявах алармата. Там нямаше проблеми, защото честотата на дистанционното е различна, и всичко си пасна идеално - няма да има проблеми да носи в себе си това дистанционно...
Та така... Случват се и такива 'нелогични' на пръв поглед действия от страна на техниката и никога не знаеш къде се крие заека :lol:
Реших да опиша проблема, който имах с автомобилната аларма, за да предпазя някои колеги от необмислено разглобяване на целия автомобил...
Тъй-като преди няколко дни прекарах голяма част от времето си по сервизи споделям идиотската ситуация, в която сам се вкарах....
Та да започнем предисторията: преди години изкарах категория 'А' с идеята да си взема някоя по-сериозна машинка за кеф...
Машинката бе избрана, но в последния момент семейното тяло (по-точно шия) постави ултиматум, и така машинката остана на заден план...
Обаче бях поръчал вече една специална мотоциклетна аларма (двупосочна комуникация)... Алармата дойде, а машинката - не...
Та стоя алармата вкъщи 3-4 години в заводската си упаковка. Само батериите на активното дистанционно ги разкарах да не направят някоя беля. Едното дистанционно е като пейджър, а другото - съвсем малко, е пасивно (доста по-малко от обикновените дистанционни - явно е с най-тънките кръгли литиеви батерийки).
Обаче един приятел си купи мотор и реших да му я подаря.
Дотук предисторията.
Вземам кутията с алармата и тръгвам към работа.
Направи ми впечатление, че колата много трудно се отключи.
При мен алармата/радиообмена е заводски и се командва от самия ключ.
Хвърлих кутията с мотоциклетната аларма в жабката и забравих за нея.
Пред офиса пробвам да заключа колата дистанционно - безуспешно. Накрая действах с ключа.
Обаче случката ме подразни и веднага отидох в сервиза. Чесаха главите, обаче нищо не установиха. Помолиха ме да докарам и втория ключ за да пробват дали не е от самия ключ, а и да ги програмират отново.
Взех от къщи втория ключ и отново в сервиза. Отново вкарват колата в халето. Чешат главите, препрограмират, навират се в жабката, мъчат се - резултат никакъв...
Изкараха колата и казват 'ще се обаждаме до София. Навярно приемащия модул е отказал'. Дистанционните работят, но само на минимална дистанция - когато е навряно в жабката, и то не винаги.
И в тоя момент на мен ми просветна. Извадих мотоциклетната аларма от жабката и алармата заработи безпроблемно (само, ако мотоциклетната аларма е далеч от автомобила, или поне да е по-далеч от моето дистанционно).....
Като казах в сервиза, че съм установил причината направиха ОГРОМНИ очи....
Изследвах кое точно е причинителя... Оказа се 'пасивното' дистанционно на мотоциклетната аларма.
След това пробвахме на Пасата (2008г) на моторджията, на който подарявах алармата. Там нямаше проблеми, защото честотата на дистанционното е различна, и всичко си пасна идеално - няма да има проблеми да носи в себе си това дистанционно...
Та така... Случват се и такива 'нелогични' на пръв поглед действия от страна на техниката и никога не знаеш къде се крие заека :lol: