Страница 1 от 2
помощ за съвет- 2.2 д4д гори масло
Публикувано на: 03 Авг 2011 23:12
от aran
Здравей те колеги нов съм в форума .
Фирмата в която работя закупи Корола Версо нововнос от Франция
2,2 д4д -колата бе закарана в сервиз за обслужване -масло филтри и всичко каквото трябва . Днес като карах ми светна оранжевата лампа на маслото ,след няколко часа го проверих и установих че е на минимум в багажника имаше тубичка от смяната долях близо 400 грама до средата между минум и максимум ..... От смяната на маслото са минати малко над 3000 км
Маслото е МОТУЛ 8100
Публикувано на: 06 Авг 2011 22:37
от vladatm
Нормално си е колега.
А пуши ли много от ауспуха?
Знаят ли се реалните км. на колата?
Може и в сервиза да не са налели достатъчно масло.
Ще си проличи след още 3000км
Някои мотори горят масло(ката Трабанти) по 1л на 1000км и майстора казва че е нормално.
Има ли нещо друго в поведението на мотора което да те тревожи?
Шумен ли е повече от обичайното?
???
Публикувано на: 06 Авг 2011 23:09
от aran
Колата не пуше ,двигателя работи нормално ,никакви признаци ,питахме и в сервиза -на лели са по средата на щеката .
За километрите има някаква бележка от обслужването и в сервиз на toyota-FR до колкото може да се вярва - към 150 000 км
пс. Като изчетох форума то маи си е нормално за този двигател да си гори......в сервиза казват че се сменят вложки и сегменти и щяла да се оправи

Публикувано на: 06 Авг 2011 23:43
от vladatm

При това което си описал, нищо няма нужда да се сменя.
Карай смело biggrin.gif
Публикувано на: 07 Авг 2011 01:08
от Me4oKyX
Нещо не мога да се съглася, че 0,5л на 3000км е нормално... Имам не един приятел и познати с такива коли и определено не горят толкова, дори хич не горят някои, при по-спокойни шофери.... Явно маслото, което взимаш е неподходящо или менте, което е много по-вероятно... Първо пробвай да смениш марката или продавача, тогава тръгвай на смяна на части по ДВГ... Какво точно масло слагаш?! Този мотул какъв вискозитет е ?!? От КЪДЕ го взимаш ?! За да се знае, ако се оправи горенето със смяна с хубаво масло, да НЕ СЕ купува от там....
Публикувано на: 07 Авг 2011 09:52
от slowtraveler
Първо си засечи лично разхода на масло (на едно и също равно място спираш по един и същ начин)...
Може в сервиза да са ти наляли по-малко масло.
И сега да ти е изгорило 50гр, и датчика да е сработил...
Ако и след замера ти е такъв голям разхода - тогава тръгвай с експериментите

Публикувано на: 07 Авг 2011 10:09
от jim_beam
възможно е да сте уцелили от серията с дефектните сегменти колбеншмид.щом е излязла от гаранция най-добре си я карайте така,но слагай хубаво масло и няма да е фатално.иначе този мотор просто си гори масло,това е факт!
препоръка от мен: FUCHS TITAN SUPERSYN 5W40 (MB 229.3) !
при мен падна от 2-3л/15k на 1л/15k.просто маслото е много важно!

тоя мотор събира точно 6л масло,при смяна му слагайте точно толкова,за да си иде на макс. на щеката!
slowtraveler написа:Първо си засечи лично разхода на масло (на едно и също равно място спираш по един и същ начин)...
Може в сервиза да са ти наляли по-малко масло.
И сега да ти е изгорило 50гр, и датчика да е сработил...
Ако и след замера ти е такъв голям разхода - тогава тръгвай с експериментите

много правилно!
Публикувано на: 07 Авг 2011 10:28
от zi_zi_top
jim_beam написа:...
препоръка от мен: FUCHS TITAN SUPERSYN 5W40 (MB 229.3) !
при мен падна от 2-3л/15k на 1л/15k.просто маслото е много важно!
+100
slowtraveler написа:Първо си засечи лично разхода на масло (на едно и също равно място спираш по един и същ начин)...
Може в сервиза да са ти наляли по-малко масло.
И сега да ти е изгорило 50гр, и датчика да е сработил...
Ако и след замера ти е такъв голям разхода - тогава тръгвай с експериментите

+1
Публикувано на: 07 Авг 2011 10:45
от jim_beam
повечето колеги имат опит и знаят как правилно се проверява нивото на маслото,но за всеки случай:
1. колата трябва да е загряла до нормална темп.
2. след като се угаси мотора на равно място се изчаква 4-5 мин
двете точки са доста важни просто
и по принцип може да се сложи 10W40 като вискозитет,но не е за препоръчване при тоя мотор,изпробвано лично.започва да работи по-шумно,но за фирмена кола би помогнало при разхода на маслото,особено при тоя пробег.
и точно с най-добрия 10W40 мотул изпробвах,от германия купен-не ти препоръчвам тая марка масло,както и валволин!

Публикувано на: 07 Авг 2011 14:26
от zi_zi_top
jim_beam написа:повечето колеги имат опит и знаят как правилно се проверява нивото на маслото,но за всеки случай:
1. колата трябва да е загряла до нормална темп.
2. след като се угаси мотора на равно място се изчаква 4-5 мин
двете точки са доста важни просто
Също така трябва да се гледа повърхността на щеката, която е откъм ДВГ (задната по посока на движение на автомобила).
!!!
Публикувано на: 08 Авг 2011 14:50
от aran
Благодаря на всички колеги
ЗАПОЧВАМЕ С РЕДОВНОТО ЗАСИЧАНЕ НА МАСЛОТО
" възможно е да сте уцелили от серията с дефектните сегменти колбеншмид.щом е излязла от гаранция най-добре си я карайте така,но слагай хубаво масло и няма да е фатално.иначе този мотор просто си гори масло,това е факт!
препоръка от мен: FUCHS TITAN SUPERSYN 5W40 (MB 229.3) ! "
от каде в Варна може да си закупим такова масло -при следващата смяна ще пробваме с него и колко би струвало да се сменят сегментите ако са от тази дефектна серия
Имали смисъл от някаква добавка в маслото ?
Публикувано на: 08 Авг 2011 15:07
от slowtraveler
Гледам АутоПлюс продава такива масла....
Можеш да ги попиташ по телефона...
Но дали ще свърши работа - не знам (песимист съм и не смятам, че смяна на марката масло може да ти намали сериозно разхода му)...
Публикувано на: 08 Авг 2011 16:21
от Bass_Man
Аз пък съм бил многократен свидетел как смяна на марката на маслото намалява драстично разхода му , както и променя работата на двигателя !
Друг е въпроса точно този Fuchs колко е феноменален .
Публикувано на: 08 Авг 2011 17:14
от jim_beam
Bass_Man написа:...
Друг е въпроса точно този Fuchs колко е феноменален .
или оригинален по-точно.
не казвам,че е феноменален,просто вече поне 60к карам само с такова и наистина разхода намаля драстично.но със сигурност има далеч по-добри масла от него,въпроса е дали си струва при 15к интервал.
@aran
от тая серия има различни масла,внимавай да уцелиш точно това,което споменах,спецификацията MB229.3 е много важна!
Публикувано на: 09 Авг 2011 04:27
от Bass_Man
Явно си уцелил добра серия ! Дано си запазят качеството на това ниво .