Страница 1 от 2

тракане от 6-степенна скоростна кутия чуващо се на 0-ва

Публикувано на: 03 Авг 2011 17:56
от jsp
Здравейте Колеги,
искам да ви питам колко от Вас имат едно тракане/почукване чуващо се на празен ход при загрял двигател? Като се натисне съединителят надолу и тракането изчезва.

Оказа се че това е шум от скостната кутия, и че било "нормално"!

Искам да разбера колко от Вас го имат това?

Говорим за всички модели в продуктовата гама окомплектовани с 6 степенна механична скоростна кутия.

Публикувано на: 03 Авг 2011 18:58
от didak
доколкото разбирам те мятат на върбите и трябва да цитираш обратното мнение, ето:

Аз нямам тракане/почукване чуващо се на празен ход при загрял двигател.

wink.gif

Публикувано на: 03 Авг 2011 19:11
от jim_beam
гледам си от доста време регистриран,а този въпрос е обсъждан неколкократно.поляците не са много в час и затова вибрациите от ск. кутия се предават към лоста.оправя се със видоизменен държач на щангите от лоста към кутията гаранционно!!!
ако ти е изтекла вече гаранцията можеш да се пробваш сам,този държач е монтиран директно на корпуса на ск.кутия.просто трябва да се отмонтира и да се подложи някаква вложка от виброизолиращ материал-кече например.най-вероятно ще трябва да се сложат по-дълги болтове после.това е!

Публикувано на: 03 Авг 2011 19:58
от todor87
И при мен го има това тракане.След морето и аз ще ходя в сервиза да го видят,защото май и кормилния прът ми трака и май нещо разбито имам по окачването...абе все хубави работи.Дано да мина всичко гаранционно. rolleyes.gif

Публикувано на: 03 Авг 2011 20:52
от zi_zi_top
jim_beam написа:...просто трябва да се отмонтира и да се подложи някаква вложка от виброизолиращ материал-кече например.най-вероятно ще трябва да се сложат по-дълги болтове после.това е!
Мисля, че някаква силиконирана гума или друг материал с добра еластичност и висока температурна устойчивост е по-подходящ за случая. Най-добре питай в оторизирания сервиз каква подложка ползват и си я поръчай, а след това можеш евентуално и сам да я монтираш /ако имаш условия и възможност/. :thumbsup:

Публикувано на: 04 Авг 2011 12:37
от jsp
jim_beam написа:гледам си от доста време регистриран,а този въпрос е обсъждан неколкократно.поляците не са много в час и затова вибрациите от ск. кутия се предават към лоста.оправя се със видоизменен държач на щангите от лоста към кутията гаранционно!!!
ако ти е изтекла вече гаранцията можеш да се пробваш сам,този държач е монтиран директно на корпуса на ск.кутия.просто трябва да се отмонтира и да се подложи някаква вложка от виброизолиращ материал-кече например.най-вероятно ще трябва да се сложат по-дълги болтове после.това е!
Здравейте,
колата е на 9 месеца и е изминала 13900км.
Нямам вибрация във лоста на скоростите.

Това което чувам е тракане, не е шум или вибрация. Нямаше го или поне не съм го чувал до към 13500 км.

Според мен няма толкова значение сега през лятото дали е загряла или не колата. Ефекта е следния - след запалване ако се отпусне плавно съединителя, без да е включена на скорост започва да трака. Ако съединителя се отпусне рязко - не трака. Същата технология може да се използва и когато си спрял на място и я чуваш че трака. Включваш на първа - отпускаш леко за да започне да зацепва, изключваш от скорост и пускаш рязко педала и млъква ( не трака ).

За мен това не е нормално състояние на това изделие и това си е!

Публикувано на: 04 Авг 2011 12:44
от max-2
Чувал съм за скоростна кутия на Хонда, че трака така когато няма достатъчно масло. :thumbsup:

Публикувано на: 04 Авг 2011 15:15
от jsp
max-2 написа:Чувал съм за скоростна кутия на Хонда, че трака така когато няма достатъчно масло. :thumbsup:
Все си мисля че ТМ Ауто това с маслото са го проверили! Въпросът е има ли други колеги които да страдат от това заболяване на колите си.

Твърдението е че е имало кола с такава скоростна кутия и като се е проявило са и сменили скоростна кутия и съединител но след 5000 км пак е започнала така. Надявах се да попадна на човека ако е във форума. А може и да е сменил марката, щом това е нормалното състояние...

Заради това пуснах и тази нова тема...

Публикувано на: 04 Авг 2011 17:12
от sacho7803
jsp написа:
max-2 написа:Чувал съм за скоростна кутия на Хонда, че трака така когато няма достатъчно масло. :thumbsup:
Все си мисля че ТМ Ауто това с маслото са го проверили! Въпросът е има ли други колеги които да страдат от това заболяване на колите си.

Твърдението е че е имало кола с такава скоростна кутия и като се е проявило са и сменили скоростна кутия и съединител но след 5000 км пак е започнала така. Надявах се да попадна на човека ако е във форума. А може и да е сменил марката, щом това е нормалното състояние...

Заради това пуснах и тази нова тема...
при мен има едно "хлопване"при пускане педала на съединитела.иначе така както го описваш не или просто не съм го дочул.а това лопване си го има от както излезе от магазина и в тойота казаха че е нормално въпреки че аз не мисля така

Публикувано на: 04 Авг 2011 17:37
от didak
Единственото притеснително на този етап е, че доколкото разбирам официалния сервиз на Тойота твърди, че такова тракане е нормално ohmy.gif
Като решиш този казус, дали чрез повече настойчивост или пък със смяна на сервиза, мисля че проблемът ти ще се реши.
Аз имах подобни притеснения наскоро - тркане при по-рязко набиране.
Първо се усъмних в ходовата част, след това в трансмисията...
Направихме тест-драйв с приемчика на НИКОМ за да е наясно какъв е проблема и им казах, че имат половин резервоар и три седмици да тестват и да го отстранят.
Решиха проблема за три дни - оказа се леко изкривяване на генерацията получено при удар в камък или бордюр, от което при определини условия опира в напречната греда.
Дано и при теб да се окаже по-елементарен проблема, но каквото и да излезе - имаш си гаранция и Тойота трябва да го реши!

Публикувано на: 04 Авг 2011 21:31
от мехаННика
Точно така е както са ти казали в сервиза,това е конструктивна особеност тъй като тази кутия е с три вала.Още повече че по никакъв начин не влияе на експлоатацията.Когато започне да самоизключва или да включва със хъркане тогава имаш проблем и ако си в гаранция никой няма да те върне,но това за което става дума тук не е дефект.

Публикувано на: 04 Авг 2011 22:20
от sacho7803
мехаННика написа:Точно така е както са ти казали в сервиза,това е конструктивна особеност тъй като тази кутия е с три вала.Още повече че по никакъв начин не влияе на експлоатацията.Когато започне да самоизключва или да включва със хъркане тогава имаш проблем и ако си в гаранция никой няма да те върне,но това за което става дума тук не е дефект.
мерси за отговора.........скоростите си влизат с докосване на лоста с един пръст smile.gif

Публикувано на: 04 Авг 2011 23:39
от jsp
мехаННика написа:Точно така е както са ти казали в сервиза,това е конструктивна особеност тъй като тази кутия е с три вала.Още повече че по никакъв начин не влияе на експлоатацията.Когато започне да самоизключва или да включва със хъркане тогава имаш проблем и ако си в гаранция никой няма да те върне,но това за което става дума тук не е дефект.
Здравейте,
можете ли да дадете линк където е описана тази скоростна кутия по-детаилно или през "лични съобщения" да се разберем как къде мога да намеря по-подробна информация?

Скоростите влизат лесно наистина! На моменти прави проблем с влизането на първа и се налага да включа задна и да мръдна мъничко, добре че е наистина рядко - щото тези на светофара зад мен сигурно се чудят в такива мигове какви ли ги върша ...

Публикувано на: 05 Авг 2011 08:05
от didak
мехаННика написа:Точно така е както са ти казали в сервиза,това е конструктивна особеност тъй като тази кутия е с три вала.Още повече че по никакъв начин не влияе на експлоатацията.Когато започне да самоизключва или да включва със хъркане тогава имаш проблем и ако си в гаранция никой няма да те върне,но това за което става дума тук не е дефект.
За коя скоростна кутия се отнася това?
jsp, каква всъщност е твоята кола?

Публикувано на: 05 Авг 2011 08:59
от jsp
didak написа:
мехаННика написа:Точно така е както са ти казали в сервиза,това е конструктивна особеност тъй като тази кутия е с три вала.Още повече че по никакъв начин не влияе на експлоатацията.Когато започне да самоизключва или да включва със хъркане тогава имаш проблем и ако си в гаранция никой няма да те върне,но това за което става дума тук не е дефект.
За коя скоростна кутия се отнася това?
jsp, каква всъщност е твоятата кола?
Toyota Corolla e15 от октомври 2010, 1.4 d4d ниво Luna.