Страница 1 от 1

Corolla 1.4 vvti едно въпросче

Публикувано на: 01 Авг 2011 18:36
от martist
Здравейте,

цяла седмица преглеждам темите свързани с Корола-та и ето, че днес закупих Корола - комби - 1.4ввти 2001 ( по данни от продавача) и на капака на двигателя. Из темите пише, че този двигател е с ангренажна верига, но като гледам моя си има ремък... Много съм бос в колите та ви моля да ме извините. Има ли 1.4 ввти с ремък или всичките са с ангренажна верига? И ако е с ангренажна верига, тогава какъв е този ремък, който се вижда?

пробвах да въведа и номера на шасито в vin decoder, но никъде не го разпознава...а не намирам къде да въведа кода на модела ( както пише в една тема) Единственото място на което разпозна шасито беше в един сайт за части ( пак с линк от тук), но там пише че колата е 1999 и двигателят е 1.4 DOHC.... Много се обърках вече и започвам да се чудя дали не ме пързулнаха лекинко...

Ще съм благодарен ако някой може да помогне с нещо.

Публикувано на: 01 Авг 2011 19:12
от mitko007
1.4 VVT-i е с верига, поне моята е със сигурност така ;))

Публикувано на: 01 Авг 2011 19:14
от мехаННика
Като отвориш капака преброй колко са ремъците.VVT-I има един 5-канален ремък и кора върху двигателя,а по стария 1,4 има два и пише някъде по мотора 4Е-FE.

Re: Corolla 1.4 vvti едно въпросче

Публикувано на: 01 Авг 2011 20:00
от Rudy
martist написа: пробвах да въведа и номера на шасито в vin decoder, но никъде не го разпознава...
Оптитай с ВИН-а тук:ToyoDIY

Публикувано на: 01 Авг 2011 20:45
от saho
С верига, моята е същата. Ако друго те интересува по работата на колата, питай :thumbsup:

Re: Corolla 1.4 vvti едно въпросче

Публикувано на: 01 Авг 2011 22:51
от martist
Оптитай с ВИН-а тук:ToyoDIY[/quote]

Благодаря на всички за отговорите. Точно в ToyoDIY го разпознава като ENGINE: 4ZZFE: 1400CC 16-VALVE DOHC EFI и 1999 година Сега попитах Гугъл и той ми каза, че 4ZZFE двигател е 1.4 ввти, така че няма проблем. Иначе има един ремък в ляво от двигателя и кора, на която пише VVTi. Та се чудех ако е с верига, за какво е този ремък. То така или иначе ще се разбере като отида на майстор, но и тук да попитам.

И само ме интересува...ако си е с верига, като я взема, какво трябва да сменя на първа ръка?

Публикувано на: 02 Авг 2011 01:10
от martist
Да попитам за гумите... мисля да взема 175/65 R14 82T. Това като раазмер става ли? Насочил съм се към Fulda EcoControl

Публикувано на: 02 Авг 2011 06:27
от Vesko
В книжката има инфо с какви гуми да се кара

Публикувано на: 02 Авг 2011 18:16
от saho
Смени си маслото на двигателя, би трябвало да събира 4.300литра, филтър - маслен, въздушен, климатик /ако не са сменяни скоро/ и карай

Публикувано на: 02 Авг 2011 18:55
от martist
Благодаря за инфото. А какво масло да сложа 5в30, 5в40 или 10в40? Гледам едно масло ELF EVOLUTION SXR 5W30...то става ли? И коя марка препоръчвате? Ако може да ме насочите и за другите масла...какви се използват? И каква е разликата между Glutch и Power Steering и кое резервоарче за какво служи....?

Публикувано на: 03 Авг 2011 18:11
от Instruktor59@yahoo.com
Колега, разпределителният вал на твоя двигател се задвижва с верига, тя е вътре и не се вижда, но се чува - като работи двигателя.
Ремъкът, който виждаш отляво на двигателя (ако броиш като гледаш назад, иначе се казва "от дясно") задвижва други важни механизми...

Добре е да си дадеш труд да прочетеш в книгата: правила за експлоатация, често допускани грешки, какви масла, спир. течности, свещи, гуми и пр. и пр., все пак това е лека кола, необходими са някакви минимални знания...
Карай безопасно, ползвай грамотно!
Хайде, много безаварийни километри!