Страница 1 от 2

Проблем - мистерия с окачването на Авенсиса ми

Публикувано на: 30 Юли 2011 20:17
от hyankov
Здравейте,

Следния проблем: след продължително каране (поне час и половина) се появява проблем с ходовата част на колата, или поне така си мисля. Волана почва да 'проскърцва' странно при завиване, чува се тракане като от кормилната рейка и разни други шумове които ме навеждат на мисълта за нещо потрошено по предницата.

Закарах колата на сервиз, в който и друг път са я оправяли и съм доволен. След цял ден там, са проверили всичко по ходовата част включително амортисьори. Диагнозата - нищо счупено не могат да намерят, освен някакви изядени уплътнения които не било никакъв проблем да останат така за сега. От тях се било чувало почукване отпред, но според мен то няма връзка с основния проблем - това което ми звучи като рейка.

Въпрос към вас - какво може да е това по ходовата част което се 'разхлабва' по време на каране, а след престой отново се държи нормално? wacko.gif

Моля помогнете laugh.gif

Поздрави!

Публикувано на: 30 Юли 2011 23:46
от zi_zi_top
Пробвай да напръскаш с някаква аерозолна смазка (силикон+ бяла грес на Мотип примерно) каретата и шлиците на кормилния вал и промени положението на волана (нагоре/надолу).

Re: Проблем - мистерия с окачването на Авенсиса ми

Публикувано на: 02 Авг 2011 23:18
от martod
hyankov написа: Въпрос към вас - какво може да е това по ходовата част което се 'разхлабва' по време на каране, а след престой отново се държи нормално?
Отговор: по ходовата част- нищо , но по хидравликата, едно несменяно масло дълги години, може да стане като вода след час- час и половина каране, за това опитай най напред със смяната му, дали няма да си дойдат нещата на место ..

Re: Проблем - мистерия с окачването на Авенсиса ми

Публикувано на: 02 Авг 2011 23:28
от hyankov
martod написа:
hyankov написа: Въпрос към вас - какво може да е това по ходовата част което се 'разхлабва' по време на каране, а след престой отново се държи нормално?
Отговор: по ходовата част- нищо , но по хидравликата, едно несменяно масло дълги години, може да стане като вода след час- час и половина каране, за това опитай най напред със смяната му, дали няма да си дойдат нещата на место ..
Мерси. Възможно ли е от хидравликата да се чува тракане като от каре на кормилната уредба?

Публикувано на: 03 Авг 2011 00:18
от martod
Възможно е, нали вътре има червяк и "гребен" които контактуват по между си .. Ако има луфт между тях се получава тракане, но преди всичко друго, опитай със смяна на маслото, щом при студено масло не го прави, а се получава в последствие ..

Публикувано на: 03 Авг 2011 15:47
от MetaliuM
Същият проблем имам и аз. След като загрее колата и трябва да правиш маневриране за паркиране започва едно доста грозно скърцане на волана сякаш нямаш никаква хидравлична течност. Като я оставиш в покой и това изчезва. Когато е студена колата няма и следа от подобно нещо. Какво ли не правих, карах я да и видят рейката, оттам ми казаха, че били разбити тампоните на рейката и трябвало да се смени цялата, защото не можело да се рециклира. Ок, смених я, карах 2 седмици и проблема наново се появи. На няколко места ходих и не можаха да ми кажат къде е проблема и сега карам така с леки притеснения. На всички им казвах, дайте да сменим хидравличната течност, може тя да е много стара, но всички майстори твърдят упорито - нищо няма да промениш със смяна на течността. Е аз все пак мисля при първа възможност да го направя това и ще пиша има ли промяна. Явно това си им е слабост на всички Авенсиси от тоя модел.

Публикувано на: 03 Авг 2011 16:58
от desotodorov
...e това е светотаство бе...сменили ти рейката и не ти сменили течността...да не би да струва хиляди ??? Ма какво ли се чудя - "майстори". Според мен и двамата карате със стара течност и от това страда цялата кормилна уредба...иначе - няма абсолютно никаква логика проблем с кормилно каре и каквото и да било друго механично по цялата верига да се появява след загряване на ДВГ,двигателен отсек.

Публикувано на: 03 Авг 2011 16:59
от hyankov
Много ви благодаря за тази насока която дадохте, още тази седмица отивам да сменям маслото.

Публикувано на: 03 Авг 2011 17:52
от MetaliuM
Мен за съжаление ме притиснаха от един съмнителен сервиз, който всъщност беше автоморга. Аз исках на друго място да я сменя, но не ми я дадоха и не пожелаха да дадат каквато и да е гаранция ако я сменя на друго място. Не, че като ми дадоха 1 седмица гаранция проблема ми не се появи отново след 10-тина дена. Но, както и да е. Майстори...

Публикувано на: 03 Авг 2011 21:01
от zi_zi_top
На територията на Техническия Универистет се намира сервиз за кормилни уредби и хидравлични рейки. Нямам лични впечатления, но съм чувал само добри отзиви за него. Отиди да я чуят и видят.
За съжаление не знам къде точно е базиран. Ако някой е ползвал услугите им нека даде инфо.

Публикувано на: 03 Авг 2011 21:04
от zi_zi_top
martod написа:Възможно е, нали вътре има червяк и "гребен" които контактуват по между си .. Ако има луфт между тях се получава тракане, но преди всичко друго, опитай със смяна на маслото, щом при студено масло не го прави, а се получава в последствие ..
Мартод, аз съм чувал и чел само за 2 типа кормилни уредби: 1. червяк/зъбно колело и 2. зъбно колело/рейка.
Би ли дал повече инфо за червяк/рейка(гребен)?

Публикувано на: 03 Авг 2011 21:12
от MetaliuM
Аз бях при хората от Техническия университет и те не пожелаха да отделят повече време за да изследват моя проблем и ме отпратиха. Така и не можаха да ми помогнат

Публикувано на: 03 Авг 2011 22:25
от martod
zi_zi_top написа: Мартод, аз съм чувал и чел само за 2 типа кормилни уредби: 1. червяк/зъбно колело и 2. зъбно колело/рейка.
А за лапсус не си ли чувал/чел ? ..
Той човека се сети, че говорим за рейка, а не за кормилна кутия ..

Публикувано на: 03 Авг 2011 23:06
от max-2
Докторе, зъбното колело, което влиза в гребена е с доста наклонени зъби, рейката и оста на зъбното колело не са перпендикулярни, а на 70 градуса примерно. Затова му викат червяк, защото прилича малко на червяк biggrin.gif

Публикувано на: 03 Авг 2011 23:29
от zi_zi_top
max-2 написа:Докторе, зъбното колело, което влиза в гребена е с доста наклонени зъби, рейката и оста на зъбното колело не са перпендикулярни, а на 70 градуса примерно. Затова му викат червяк, защото прилича малко на червяк biggrin.gif
Червяк се казва на руски на безконечен винт т.е. спираловидно зъбно колело, който се използва в кормилната кутия. Така завършва кормилния вал и се зацепва със зъбното колело, което чрез лост движи кормилния трапец, а той има обикновено хебел и паразитен хебел. Такива ми ти работи за червяка и неговото участие в кормилната кутия.

А наклона на зъбите на рейката и зъбното колело няма нищо общо с това. Този наклон се прави за по-лесно мазане и по-малко натоварване на триещите се повърхности. wink.gif Става въпрос за обикновено зъбно колело с 12-15 градуса наклон на зъбите.