Страница 2 от 3

Публикувано на: 07 Май 2012 11:09
от Rudy
Браво! Радвам се, че "моята красавица" е в сигурни ръце! Със сигурност инфото ще е полезно и дано тракането да не се появи повече:

ето снимки от дясното, което аз чистих и да кажа само достъпа до него не е толкова лесен - намира се зад въздуховода за краката на пасажера!

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Публикувано на: 07 Май 2012 11:37
от gdimitrov
Rudy написа:Браво! Радвам се, че "моята красавица" е в сигурни ръце! Със сигурност инфото ще е полезно и дано тракането да не се появи повече:

ето снимки от дясното, което аз чистих и да кажа само достъпа до него не е толкова лесен - намира се зад въздуховода за краката на пасажера!
Глезим се с "твоята красавица" cool.gif, опознаваме се още. Пък тя уж свенлива, кротка, докато не зареве пред наперените батковци на пътя. laugh.gif

Дясното го видях къде е - там не може да се бръкне удобно, за да се развият рапидките, но пак подлежи на обслужване.

Публикувано на: 07 Май 2012 11:40
от Scott
gdimitrov написа:... но като се счупи отново/съвсем ще го мисля...
Съдейки по износването на най-външната пътечка (втората снимка) тоя момент не е много далеч. Според мен си потърси заместител или го побългари. Най-лесния начин е да използваш самозалепващо алуминиево или медно (за предпочитане) фолио с достатъчна ширина - копираш профила на пътечките и изрязваш цял диск, който залепваш върху сегашните пътечки.

Публикувано на: 07 Май 2012 12:11
от man0war
Тези пътечки не са ли графитни т.е. играят роля на потенциометър и според съпротивлението да се връща информация за положението на клапата.

Публикувано на: 07 Май 2012 13:32
от Scott
man0war написа:Тези пътечки не са ли графитни т.е. играят роля на потенциометър и според съпротивлението да се връща информация за положението на клапата.
Виж за това не бях се сетил. Аз съм отварял на моя климатик и там пътечките са само контактни, задават определен брой стъпки и положенията на клапата са дискретни. Ако са резистивни, а така изглежда от снимките, предложения от мен метод отпада sad.gif
Може да се повъзстанови само наранения участък с проводима боя - аз съм ползвал на Electrolube - Silver Conductive Paint

Re: Тракане от моторчето на клапите на климатика?

Публикувано на: 10 Юли 2014 13:36
от konstantinp
Здравейте на всички.

Най-накрая реших да опитам да сваля моторчетата на Авенсиса. Първо искам да благодаря всички за подробните описания и труда да качат снимки.

Моят резултата е свалено моторче под кормилната уредба и невъзможност да го върна на мястото му, поради ръста ми от 200 см :))) Оказва се, че мястото е трудно достъпно за голям човек, сръчни хора, които познавам отказаха помощ. Бих искал да сваля и това, което се намира зад жабката, но се притеснявам дали няма да счупя нещо.
Молбата ми е насочена към хората, които са минали вече по този път и са от София, за съдействие. Ще заплатя за изгубеното време и оказаната помощ.

Предварително искам да благодаря на вси1ки, които се включика в темата

Поздрави, Константин

Re: Тракане от моторчето на клапите на климатика?

Публикувано на: 10 Юли 2014 15:31
от konstantinp
Колеги, опитах да сваля въздуховода, към пасажера, като развих две болтчета, но не разбрах дали се сваля самия въздуховод чрез щипки и едната чат от него пада, или трябва да премахне и друга част от конзолата под жабката.

Тракане от моторчето на клапите на климатика?

Публикувано на: 27 Апр 2017 11:19
от gdimitrov
Оправих експирясалите линкове към снимките...
gdimitrov написа:Да вдигна малко темата - при мен се беше усилило много това неприятно тракане, а дясното моторче беше вече чистено, затова се хванах да почистя лявото.

За да се достигне моторчето (при Авенсис 2005) е достатъчно да се махне кората която е около педалите (не тази с еърбега под волана). Кората е хваната с две рапидки - едната се вижда горе вляво, другата е вдясно - към централната конзола. Има и една щипка в средата на кората между двете рапидки.

След това идва по-неудобната част - да се навре човек между педалите, но гледайки нагоре няма начин да не видите моторчето - намира се на около 20см над кората, която току що сте свалили. Захванато е с две рапидки диагонално - долу вляво и горе вдясно - неудобно е, но не е проблем да се отвият. Самото моторче движи един бял лост, който е закрепен с една ос към клапите на въздуховодите, хубаво е да го видите преди да го свалите, за да ви е по-лесно при сглобяването. (Ако вече сте сваляли дясното знаете за какво говоря).

Откачате кабела от буксата му и моторчето вече е в ръцете ви.

Изображение

Корпусът се отваря лесно - няколко щипки са.

Тук се виждат износените пътечки...

Изображение

Почистих внимателно големите стружки и разнесох смазката равномерно по пистите. А това са четките:

Изображение

Тях също почистих, сглобих всичко по обратния ред и след тази 30 мин
процедура за моя радост (и неясно за колко време) досадното бръмчене изчезна. :whistle:

Тук nat2500 е описал как е решил проблема при ЛК. Не съм сигурен дали и при мен ще е възможно да завъртя диска с пътечките на 180градуса, но като се счупи отново/съвсем ще го мисля.

Сега съжалявам, че не направих повече снимки, но мисля че ще се ориентирате! Дано съм бил полезен на някой. :thumbsup:

Тракане от моторчето на клапите на климатика?

Публикувано на: 27 Апр 2017 16:21
от stanoev1
Здравейте, може ли пак да качите снимките от темата. Благодаря.

Тракане от моторчето на клапите на климатика?

Публикувано на: 29 Май 2017 23:27
от blackseagold
gdimitrov, може ли някакъв телефон,за да се консултирам за нещо по темата.благодаря!

Тракане от моторчето на клапите на климатика?

Публикувано на: 05 Юни 2017 00:43
от donibrasco
Здравейте, колеги, да се намеся и в тази тема :) . И при мен със затоплянето на времето се появи специфичния шум на "обърканото" моторче от лявата страна в авенсис-а.За съжаление достигнах до момента само да сваля кората над педалите и визуално да локализирам моторчето, което погледнато от долу се намира от ляво над педала за газта. Има място за работа с една ръка, и дори да успея да развия рапидките с отверка с къса дръжка и да откача пластмасовото рамо, не виждам как ще успея пак с една ръка да го върна на мястото му след почистване... Колегите които са го правили, ако може да кажат как точно са успели, моля, да споделят.? Ако сваля "касетофона" ще имам ли по добър достъп?

Тракане от моторчето на клапите на климатика?

Публикувано на: 05 Юни 2017 08:52
от biro
Моторчето е закрепено с 2 винта и 2 щифта. При монтиране обратно на мястото му вкарваш лостчето в ухото на клапата и поставяш моторчето върху двата щифта. Внимаваш да не го бутнеш, че лесно може да падне. След това навиваш внимателно винтовете. Не става от първия път, неудобно е.
Не го мисли предварително, отдели си 1 час и ще разбереш как става монтажа.

Тракане от моторчето на клапите на климатика?

Публикувано на: 18 Авг 2017 09:58
от velmoja
И при мен се появи проблема с моторчето. Няколко пъти епизодично, но вчера ми скъса нервите. Включваше се през минута и върти шумно по 10 секунди.
Ако му изключа захранващия кабел докато го оправя нали няма да прецакам нещо климатичната система?

Едит: някой може ли да ми каже парт номера или дали от Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D, 90 к.с., 2002 г. ще стане на моята защото намерих в нета моторче втора ръка за 15 лв - ето това:
DSC_79731476423086.JPG
DSC_79731476423086.JPG (23.77 KiB) Преглеждано 8080 пъти

Тракане от моторчето на клапите на климатика?

Публикувано на: 23 Апр 2019 13:59
от 5roff
Здравейте колеги, както при колегата гдимитров и аз свалих дразнещото моторче под кормилото. Графотните пътища са износени по същия начин. Въпроса ми е: мога ли да възстановя въпросните пътеки? И другия въпрос: с каква смазка да смажа? В магазина ми продадоха нещо наподобяващо на външен вид, наречено силиконова смаска за финна техника. Мог ли да я ползвям или да търся друго- какво bow.gif

Тракане от моторчето на клапите на климатика?

Публикувано на: 17 Сеп 2019 15:56
от oda
Здравейте колеги, и аз имам същия проблем със серво мотора на въздушната клапа(air mix). Опитах да го сваля, но се оказа трудно и се отказах. Понеже достъпа до конектора на клапата е много лесен, реших да правя устройство, което да имитира работата на датчика, като дава стабилно(неподскачащо поради лош контакт) напрежение на съответния извод от който компютъра взема обратната връзка за определяне на положението на клапата. Очевидно контакт между пластината и проводящия слой има, но се губи от време на време, при което се получават грешни показания. Обаче като се замислих ми хрумна, че подобен ефект мога да получа и с един прост кондензатор, който ще изпълнява ролята на нискочестотен филтър и ще премахва случайните флуктуации на напрежението на изхода при загуба на контакт между пътечката и пластината на средната точка на датчика. Намерих пълна информация за датчика (url=http://www.tsienna.net/air_mix_damper_p ... -1446.html]описание на механизма и параметри[/url]), от която се разбира, че можем да свържем кондензатор между изводи 2 и 3 на конектора. Според мен подходяща стойност за кондезатора е 10uF (микрофарад), но понеже нямах такъв под ръка, сложих 2.2uF електролитен, като ориентирах минусовия полюс да е на извод 2, за да е включен в правилна полярност. Просто нанизах краката на кондензатора в съответните клеми на буксата с кабела към компютъра и я включих(това ми беше монтажа).
Дадох на контакт, но нямаше тракане/бръмчене, промених температурата няколко пъти от едното в другото крайно положение и клапата работеше нормално. След това запалих двигателя за да предизвикам вибрации (съответно загуба на контакт и тракане), но отново нямаше проблем и клапата работеше нормално. Ще пиша по-нататък какви са ми наблюденията.
Естествено, това е временно решение, защото износването ще продължи, но поне няма да е ускорено заради непрекъснатото случайно движение(тракане) на клапата.
Вероятно този подход би помогнал и при други механизми, където датчиците за обратна връзка са резистивни и се износват механично.
Дано съм ви бил полезен и съм ви спестил време и усилия!