Страница 1 от 1
първо техническо обслужване на гаранционен ярис
Публикувано на: 27 Юли 2011 02:02
от Рада
Стана 1 година откакто си купих ярис и се записах за първи технически преглед във Варна. Пробегът ми е 1490км. Климатикът ми духа само топло и като карам на ниска скорост колата трака. В резултат на гаранционното ми обслужване, платих 170лв за: техническо обслужване тип А/54лв!/, масло 3л, филтър, упрътнител, добавка масло. Техникът е отбелязал, че трябва да се обърне внимание на предния десен амортисьор - уж само да се следи, а когато дойде момчето каза, че е за смяна. Нищо не отбелязаха за климатика, някаква тръбичка изпускала и трябва да се смени, но ще стане след 2 седмици... И така си ме пуснаха да си карам колата, докаго намерят части и ми се обадят. Това става в Карком Варна. Редно ли е това и какво трабва да направя? Защо сменят масло на 1500км пробег?
Публикувано на: 27 Юли 2011 02:22
от Me4oKyX
Маслото се сменя на 15000км или една година, независимо от пробега. Идеята е, че при толкова малко каране, на къси разстояния, маслото се натоварва много и е напълно нормално, дори да е омешало и бензин с маслото - не много, но го има. А и всички производители на масло дават една година гаранция на маслото, след като бъде разпечатано, защото прави взаимодействие с въздуха и може да се "пресече" само от стоене. Общо взето - абсолютно правилно ти сменят маслото, но това за амортисьора и климатика определено не е нормално.... И не че нещо, но ако ти кажат, че и двете повреди НЕ СЕ покриват от гаранцията, може направо да им кажеш, да си я мушнат някъде гаранцията. Тези две неща, които си казала няма да излязат повече от 300лв, МАХ 400лв. Там ще ти вземат ПОНЕ двойно, да не кажем, че и тройно спокойно ще стане, което е АБСУРДНО.... при твоите километри, просто не виждам никаква логика да се буташ за гаранция.... След 5 години колата ще е на има-няма 15000км - т.е. тъкмо ще се е разработила и няма излезе никакъв дефект, дори да има такъв.... Твой избор, но имай предвид, че тойота сервизите 200лв за тях за 20стинки .....

Публикувано на: 27 Юли 2011 08:46
от desSs
като си имала проблеми с колата, защо си чакала гаранционното обслужване? не вярвам да ти се е развалил климатика предния ден

като имаш проблем звъни веднага, иначе с това твоето каране докато се усетиш и ще ти е изтекла гаранцията

а и нормално да те пратят да си ходиш, Карком не е склад за части, поръчват ги от София, тъй че трябва да се изчака известно време

Публикувано на: 27 Юли 2011 23:55
от Mihalcho1
Извинявай предварително, ако забележката ми, ти се стори неуместна, но не мислиш ли, че ако през тази 1 година беше ползвала такси за разстоянията, които изминаваш щеше да ти струва 1500км х 0.70ст/км = 1050лв!!!
А ти си си купила кола за около 20 000лв?!?
Нещо не разбирам... дори с кола под наем, би ти било десетки пъти по-изгодно!
Публикувано на: 28 Юли 2011 00:02
от Nixter
Е, ся, колата може да е подарък

Публикувано на: 28 Юли 2011 00:05
от slowtraveler
Напълно съм съгласен с Десс (пък и тя има сериозен опит със сервиза, както и сервиза - с нея)
Според мен просто не сте разбрали правилно какво ви обясняват...
Или не успяхте да го обясните правилно тук...
Според мен нещата са се развили така:
колата е вкарана в сервиза. Техникът е отбелязал проблем с амортисьор и климатик. Приемчика е потвърдил заявка за гаранционна замяна.
И са ви казали, че до 2 седмици (обикновено обявяват точно 2 седмици за доставка) ще докарат заявените части.
Личния ми опит показва, че обявяват 2 седмици за да са на safe side, а реално частите идват за седмица.
И ще ви се обадят като пристигнат и двата проблемни възела, за да ви повикат само веднъж в сервиза.
Можеше да вземете една визитка (има ги точно на 'рецепцията') и да им звъннете ако имате въпроси или искате уточнение за това кога ще бъдат частите (обикновено не уточняват).
Специално с Карком не съм имал проблеми с гаранционните ремонти.
Публикувано на: 28 Юли 2011 08:08
от didak
Странно, дори и за варненските условия, е да се скапе амортисьора на 1500 км.
Тъй като вероятно няма да се покрие от гаранцията ще се наложи да се поохарчиш...
Аз не бих ползвал Карком за купуване и смяна на амортисьор.
Всичко ще се оправи, Рада!
Не хаби излишни нерви

Публикувано на: 28 Юли 2011 08:11
от Vesko
didak написа:Странно, дори и за варненските условия, е да се скапе амортисьора на 1500 км.
Тъй като вероятно няма да се покрие от гаранцията ще се наложи да се поохарчиш...
Аз не бих ползвал Карком за купуване и смяна на амортисьор.
Всичко ще се оправи, Рада!
Не хаби излишни нерви

Защо да не се покрива от гаранцията? Помня че тойота преди години се хвалеха че при тях всичко по окачването се покрива от гаранцията.
ПП: Щом дори кривите спирачни дискове са гарационни

Публикувано на: 28 Юли 2011 12:56
от Dizzle
Vesko написа:didak написа:Странно, дори и за варненските условия, е да се скапе амортисьора на 1500 км.
Тъй като вероятно няма да се покрие от гаранцията ще се наложи да се поохарчиш...
Аз не бих ползвал Карком за купуване и смяна на амортисьор.
Всичко ще се оправи, Рада!
Не хаби излишни нерви

Защо да не се покрива от гаранцията? Помня че тойота преди години се хвалеха че при тях всичко по окачването се покрива от гаранцията.
ПП: Щом дори кривите спирачни дискове са гарационни

като ме омайваха, saler-а ми каза, че единствено Тойота дават гаранция на окачването - 1 година. Това беше, когато гаранцията беше 3 години.
Публикувано на: 01 Авг 2011 17:31
от didak
Според НИКОМ-Русе амортисьрите са част от пъланата / 3/5 години/ гаранция ...,
с други думи смяната на двата предни амортисьра ще ти излезе безплатно

Публикувано на: 01 Авг 2011 19:52
от Nixter
На мен ми смениха безплатно два предни амортисьота на 3-тата година от гаранцията на Авесниса (на 43к км). Това в Спекта Ауто - Бургас.
Публикувано на: 01 Авг 2011 21:49
от zi_zi_top
На моята Корола са сменени по гаранция двата задни амортисьора.
Публикувано на: 01 Авг 2011 22:43
от Nixter
А в TUV тези гаранционни смени отчитат ли ги или се прикриват? ...Да не излезе надеждността на новите Тойоти надценена...
Публикувано на: 01 Авг 2011 23:40
от Me4oKyX
Nixter написа:А в TUV тези гаранционни смени отчитат ли ги или се прикриват? ...Да не излезе надеждността на новите Тойоти надценена...
Няма смисъл дори, спама е безкраен тук....
Публикувано на: 02 Авг 2011 00:19
от zi_zi_top
Защото българските дилъри са част от Inchcape и дейността им се отчита в корпоративния доклад, а от там и във всички статистики.