Страница 1 от 3

ПОМОЩ.престъргване на цилиндри или набиване на ризи-???????

Публикувано на: 25 Юли 2011 16:43
от kumeto13
Кой вариант е по-надежден за ремомт на двигател(авенсис ввт-и), да се престърже блока или да се набият ризи

Re: ПОМОЩ.престъргване на цилиндри или набиване на ризи-????

Публикувано на: 25 Юли 2011 16:47
от Petar
Не съм чувал за набиване на ризи при двигател на Авенсис но ако може може би е по добрият вариант

Публикувано на: 25 Юли 2011 17:00
от zi_zi_top
Ще отговоря по принцип.
ДВГ с монолитен блок, на който цилиндрите са пробити в самия блок се ремонтира с престъргване и шлайфане на цилиндри и ремонтен комплект бутала и сегменти.
ДВГ с ризи е този ДВГ, на който в блока има места за набиване на цилиндрите /ризи/ и ремонта му се извършва със смяна на комплект цилинри/бутала и сегменти /нови със заводски размери/.

Нека механиците да кажат какъв ДВГ е VVT-i и как се ремонтира.

Публикувано на: 25 Юли 2011 22:44
от Vokil
Като са меки блоковете се стържат и им се слагат ризи от по-качествен материал.

Публикувано на: 26 Юли 2011 00:16
от zi_zi_top
Vokil написа:Като са меки блоковете се стържат и им се слагат ризи от по-качествен материал.
Това са т. нар. "сухи ризи", а аз съм описал ДВГ с "мокри ризи" т.е директно охлаждащи се от антифриза.
За "сухите ризи" има и доста отрицателни мнения, заради температурния импеданс между "ризата" и блока, но това не пречи да се правят. smile.gif
На алуминиев блок отиде ли му покритието (хонинга) и направи ли ръб най-добрия вариант е да си намериш запазен блок втора употреба, а не да набиваш ризи от Москвич или Волга. :thumbsup:

П.П. Да не говорим, че като сложиш стоманена или чугунена втулка трябва да търсиш и бутала и сегменти подходящи за такъв цилиндър. :whistle:

Публикувано на: 26 Юли 2011 00:54
от мехаННика
Нито едното,Куме,нито другото.Просто така е направен този двигател.Купи си нов/друг мотор.

Публикувано на: 26 Юли 2011 01:13
от mitoko
zi_zi_top написа:
Vokil написа:Като са меки блоковете се стържат и им се слагат ризи от по-качествен материал.
Това са т. нар. "сухи ризи", а аз съм описал ДВГ с "мокри ризи" т.е директно охлаждащи се от антифриза.
За "сухите ризи" има и доста отрицателни мнения, заради температурния импеданс между "ризата" и блока, но това не пречи да се правят. smile.gif
На алуминиев блок отиде ли му покритието (хонинга) и направи ли ръб най-добрия вариант е да си намериш запазен блок втора употреба, а не да набиваш ризи от Москвич или Волга. :thumbsup:

П.П. Да не говорим, че като сложиш стоманена или чугунена втулка трябва да търсиш и бутала и сегменти подходящи за такъв цилиндър. :whistle:
Това се казва closed deck, semi open i open. На булгар отворен и затворен блок

Публикувано на: 26 Юли 2011 09:08
от kumeto13
Ааааа, е......л съм го, с майстора решихме да сложим ризи, надявам се да стане. Някой знае ли какви рискове има при този вариант??????????

Публикувано на: 26 Юли 2011 09:58
от мехаННика
Вие може и балтони да решите да слагате.Като идете в шлайф-базата с майстора и после да пишеш какво са ти казали,ОК?

нов блок

Публикувано на: 26 Юли 2011 18:35
от mar29
Търси си здрав блок приятелю.Това с ризите е глупост.Или си намери друг двигател или си смени блока.

Публикувано на: 26 Юли 2011 18:41
от zi_zi_top
Той ще си намери, но първо ще купи 50 ризи на майсторите. laugh.gif

Публикувано на: 26 Юли 2011 20:23
от kumeto13
Благодаря за идеите. Интересуваме дали тези мнения са на хора с опит в подобни ремонти или са на хора, като мен, четящи единствено форумите за автомобили. :thumbsup:

Публикувано на: 26 Юли 2011 21:12
от мехаННика
Ами освен моя собствен и още над 100 други,говорим само за VVT-I.

Публикувано на: 27 Юли 2011 09:25
от gicho
Механика, сподели малко впечатления за 1zz след такива ремонти?
Ясно че с нов short block е най-сигурно, ама не е много оферта - блок, бутала, сегменти ...
Не става ли с ремонтни бутала след шлайф? Какви проблеми има - в смисъл, колко е ресурса след това? 10хил, 100хил?
Има ли някакво специално покритие по стените на цилиндъра фабрично, и няма ли някаква алтернативна технология за нанасяне в БГ условия? Или само хонинг?

Публикувано на: 27 Юли 2011 09:52
от мехаННика
Просто стената на ризата е много тънка и не става това със сухите ризи,нито шлайф и други бутала Не съм чувал за някакви покрития в България а и да има и то няма да е 20 лв.Първата част от подписа ти потвърждава.