Страница 1 от 1
Бавно, мудно потегляне на Avensis 1.6 16V ( модел 2000 г. )
Публикувано на: 29 Авг 2006 17:18
от sth
Изпробвах една Toyota Avensis с двигател 1.6 16V VVTI 110 kc., модел 2000 г.
Аз иначе съм карал Renault Megane Classic 1.6 90kc. 2000г.
На тегло колите са май почти еднакви.
Като ги сравнявам Avensis-а ми се сторти адски бавен, муден и трудно набира, въпреки че е с 20к.с. повече. Вярно върти гуми на тръгване, но после докато набереее ...
Собственика каза, че бензинът бил от 6 месеца, та сигурно му е спаднало октановото число, но това не ми звучи убедително.
Въпросът ми е защо е толкова муден Avensis - вероятно има проблем или той просто си е такъв

Re: Бавно, мудно потегляне на Avensis 1.6 16V ( модел 2000 г
Публикувано на: 29 Авг 2006 17:58
от Scott
sth написа:На тегло колите са май почти еднакви.
Авенсиса тежи 180кг повече. Направи си сам сметката. Освен това характеристиката на двигателя е различна - Авенсиса трябва да развърти по-високи обороти (над 4500об/мин) за да го почувстваш, че 'дърпа', докато Реното има добър въртящ момент още от 2500об/мин
В интерес на истината 1.6 е слабичък за това купе, не очаквай кой знае какви динамични качества.
Re: Бавно, мудно потегляне на Avensis 1.6 16V ( модел 2000 г
Публикувано на: 29 Авг 2006 22:49
от sth
Scott написа:Авенсиса тежи 180кг повече. Направи си сам сметката. Освен това характеристиката на двигателя е различна - Авенсиса трябва да развърти по-високи обороти (над 4500об/мин) за да го почувстваш, че 'дърпа', докато Реното има добър въртящ момент още от 2500об/мин
В интерес на истината 1.6 е слабичък за това купе, не очаквай кой знае какви динамични качества.
Avensis-а тежи 1175/1300 кг и има max. въртящ момент 150 при 3800 об. (виж тук:
http://www.avtomarket.ru/scripts/info/tech/?id=25659)
Megan-а тежи 1180/1300 кг и има max. въртящ момент 137 при 4000 об. (виж тук:
http://www.avtomarket.ru/scripts/info/tech/?id=21400)
Следователно разликата е на практика никаква, освен, че Avensis-а има въртящ момент 137 още преди Мегана.
От това излиза, че трябва да дърпа още повече и по от рано.
Иначе как ще достигне за 11.3 сек. от 0 до 100км./ч. ?
Публикувано на: 29 Авг 2006 23:05
от slowtraveler
Карам такъв авенсис и първото ми впечатление беше точно такова (предишната ми кола беше Опел Астра G(полицейските) - 100к.с.).
И при високи обороти не 'оживяваше' кой-знае колко - много трудно беше да превъртиш гуми ако не я вдигнеш над 3500об/мин....
След навъртане на около 1000км колата видимо се пренастрои.
Второто впечатление беше че не спира добре (въпреки ABS и дистрибуцията на спирачното усилие).
Причината беше предимно заради значително по-мекото возене на Авенсиса и маскирането на скоростта.
Оказа се че при същото 'усещане' на скоростта, при дълъг път съм вдигнал средната скорост с около 10км/ч (от 90-100 с Астрата на 100-110км/ч със Авенсиса). Поради което авенсиса ми гори повече от астрата с около 1-1.5л/100км/ч
След ремонта заради разход на масло (инфото го има във форума) и проверка жилото на газта (заводски беше настроено да не може да дадеш пълна газ) всичко си дойде на мястото.
В момента при рязко натискане на газта след 3500об/мин при нормално ускоряване на 1-ва скорост започва да върти гуми (гумите са нови GoodYear Exellence 195/60/15).
Учудващо добре се държи при високи обороти за дълго време...
Опела над 4500об/мин на магистралата започваше да дразни (иначе ако го назориш стигаше до ограничител на оборотите на 5-та).
Докато Авенсиса на магистралата 5,500об/мин и нагоре не ги усещаш дори и при продължително каране...
Публикувано на: 29 Авг 2006 23:14
от sth
Ние смятаме 90% да я караме на градско и 10% на извънградско. Интересува ме как е на градско - става ли или се влачи по светофарите ?
Публикувано на: 29 Авг 2006 23:22
от slowtraveler
За града се държи сносно - няма да се влачите по светофарите, а ще бъдете над средното ниво на потока....
Но и разхода е по-висок от 'малолитражките' заради по-тежкото купе (9-10л/100 във Варна).
Публикувано на: 29 Авг 2006 23:52
от sth
slowtraveler написа:За града се държи сносно - няма да се влачите по светофарите, а ще бъдете над средното ниво на потока....
Но и разхода е по-висок от 'малолитражките' заради по-тежкото купе (9-10л/100 във Варна).
Avensis-a за който питам е 2003. Вероятно двигателят е произведен към края на 2002 и понеже е след МАЙ 2002 не би трябвало да има проблем.
Как да разбера кога е произведен точно ?

Публикувано на: 30 Авг 2006 10:01
от advokat
За проверка кога е произведен - по VIN номера на Авенсиса тук имаше някъде, ако ли не потърси из руските саитове и ще разбереш кога точно е произведена.
Относно мудността на колата - до вчера имах Авенсис 1.6/110кс. 4AFE motor 2000г. и да малко бе муден на старт, проблема го реших като сложих външен спортен филтър на K&N, даже и снимки съм поствал тук.Резултата бе повече от добър. Съгласен съм с колегата че няма грижи мотора при високи обороти.
Признавам че останах за 3г. много доволен от колицата, но вчера се разделих с нея
виж за VIN тук :
http://www.toyota-club.nm.ru/files/st-choice.htm
http://toyota-club.net/files/03-03-10/toy_vin.htm
а за филтър тук :
http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=628 ... c&start=15
Публикувано на: 30 Авг 2006 13:38
от sth
advokat написа:Признавам че останах за 3г. много доволен от колицата, но вчера се разделих с нея

Защо се раздели, ако не е тайна ? Взе да се скапва ли ?
ЗАБЕЛЕЖКА: Май във VIN кода не пише година на производство на двигателя

Публикувано на: 30 Авг 2006 14:52
от advokat
нее ни най-малко, просто един колега много ме натиска6е да му я продам и ми предложи добра цена

Минавам на Авенсис 2.0 D4D
за двигателя не помния дали пишеш кога е произведен, но доколкото знам проблем с тях няма, или поне аз не сам имал вярно че при теб става ? за VVTi, а аз бях със стария мотор
Ще си доволен от колата гарантирам ти.
Вози леко и меко, стабилна по завои и т.н.
- между другото оставх си ГУМИ /марангони VANTO na 1 g. на около 6-7 000км. +джанти 15ки купувани са комплект чисто нови, както и зимни гуми на един сезон Дебица - 15ки, тия дни и снимкии ще им сложа