Страница 1 от 2

Защо да си купя Yaris 1.3 2001г?

Публикувано на: 18 Юли 2011 11:45
от Sn0wBiZz
Здравейте,
Реших да сменя Пенка (Астра 1.6 '92) и сред номинираните е Ярис 1.3 2001г. Съревновава се с Фокус 1.8 TDCI 2003г, Nissan Almera Tino 1.8 2000г, Поло 1.4 2001г. Цената на всичките е между 5 и 6 хиляди. Първо ме притеснява всеобщото мнение, че Яриса е женска кола (за което съм донякъде съгласен), но какво да караме ние мъжете в града :), така че това не е важно. Знам, че има хиляди милиони такива теми, но минава време, хората имат по-добър поглед върху нещата. Заслужава ли си да взема Яриса? Ако можете да хвърлите малко светлина върху:
1. цена на частите - ходова част (от Варна съм и от новините знаете как е с дупките :)), горивна помпа (за всеки случай), съединител, маслен, горивен и въздушен филтър, огледала (че доста често се трошат в нагъчкан трафик)
2. какво им се троши често - коя част най-много сте сменяли? чупили ли сте нещо..скъпичко? :)
3. не е ли много дребна таз колица...багажника много зле ми се вижда...задната седалка може ли да се мести малко напред, че да се освободи повече място за багаж? Лесно ли се "спуска" за по-обемни товари?
4. колата ще се използва на 90% за градско каране (както казах Варна..), но все пак на дълъг път терсене ли е да се вози човек?
5. разход на този двигател - колко горят вашите (интересува ме градския разход с много спирания, тръгвания и т.н.)
6. това двигателче достатъчно ли е на колицата, да не издъхне някъде по пътя ако случайно сме се накачулили 4 човека?
7. при таз цена на бензина....днес гледам 2.55 стигнал...има ли възможност да му се сложи газово, че нещата не са много розови? Добре ли му понася и пада ли достатъчно разхода, че да си заслужава я измъчвам?
8. малко кофти въпрос, обаче е важен за мен - сигурността на автомобила. То вече не е важно ти какъв шофьор си - не знаеш този който кара срещу теб какъв е. Някой мачкал ли е ламарини? При страничен удар има ли достатъчно място за нагъване на вратите? При удар отзад с 40 при това малко багажниче някой на не паркира на задната седалка? Еърбезите вършат ли си работа или са фиктивни?
9. от не много важните неща, ама все пак - фабричните тонколонки добре ли пеят? Има ли мегдан да се сложи CD някъде по таблото, че всичките джунджурии ми се сториха вградени?

Благодаря на всеки, който ще се отзове на моите върпоси :)

Поздрави,
Sn0wBiZz

Публикувано на: 18 Юли 2011 12:03
от mitoko
Ярис 1.3 2001г. Съревновава се с Фокус 1.8 TDCI 2003г

1.3 бензин сравява с 1.8 дизел punk.gif punk.gif punk.gif tooth.gif worthy.gif

Публикувано на: 18 Юли 2011 12:12
от Sn0wBiZz
Някакъв проблем ли има?
Все трябва да си избера нещо, нали?

Публикувано на: 18 Юли 2011 12:37
от Владислав
Здравей!
Нямам такъв Yaris, но имам следните впечатления от автомобила:
1-цените на частите са като на всички останали марки-понякога повече,понякога по-малко.Все пак колата е по-рядка и втора употреба неща по-трудно се намират.Има колега във Форума,който доставя оригинални части на прилични цени.
2-този автомобил е наистина здрав модел-много дуракоустойчив и безпроблемен.
3-дребна е.Ама нали е градска-това е целта...Седалката се мести малко напред,и по спомен се сгъва лесно...Ама нека някой собственик се изкаже,все пак...
4-не е терсене.Поне не повече от всеки друг автомобил от този клас.
5-нека се изкаже собственик.Но според мен разхода е напълно приемлив.
6-май е 86 к.с.Мисля си че е добре.Ако ти е малко си за T Sport версията.Но в този случай точка 5 от списъка ще е нереално да я гониш...
7-не бих сложил газ на тази кола.Тя и без това няма багажник.Пък и с тези пластмасови колектори...
8-никой от нищо не е застрахован...За съжаление във всяко ППС е възможно да има смъртен случай.А какво разбираш под "фиктивен" за AIR BAG?Ако е наред системата им-се отварят...
9-зависи как са били експлоатирани преди.Фабричните са или Panasonic, или Pioneer.За масовия слушател качеството е задоволително.Мисля че няма да имаш CD фабрично.Опциите са или оригинален чейнджър,или външен преносим плейър с някакъв CAR Link...
Успех!

Публикувано на: 18 Юли 2011 13:12
от mitoko
Sn0wBiZz написа:Някакъв проблем ли има?
Все трябва да си избера нещо, нали?
проблема е, че колите нямат нищо общо... само това че са коли :thumbsup: нито са един клас нито като купе нито двигателите са сравними

яриса е "дете" на автомобилна компания Но 1 !!!!!
форда е е "чадо " неква смотана американска компания smile.gif

Публикувано на: 18 Юли 2011 13:27
от BIS
Колега, за цените на частите ти гарантирам , че на Форда ще са по-скъпи отколкото на Яриса! :thumbsup:

Публикувано на: 18 Юли 2011 13:43
от Sn0wBiZz
Благодаря за отговорите. Под фиктивни еърбези имам предвид склонността им да "гърмят" сами когато не е нужно и да не се отварят, когато има нужда :)
А за това, че колите нямат нищо общо помежду си - вярно е, но само това има по варненските автокъщи различно от френски кошници, които са супер удобни но много хора покрай мен реват. Май започвам да се навивам сериозно за Ярисчето. Сега остана само да намеря читаво и по възможност от Варна, защото нямам възможност да взема отпуска да обикалям другаде :(.

Поздрави

Публикувано на: 18 Юли 2011 14:56
от desSs
моят ярис 1.3, само че ММТ гореше последно 8 и нещо. става въпрос за Варна. с ръчката може да успееш да паднеш на 7, по-надолу не вярвам :)
иначе не се притеснявай дали ше каталяса натоварена, няма страшно :)
ламарини съм мачкала на градско - влязоха ми в задната броня няколко пъти, предния ляв калник веднъж го изкъртих целия, но все пак малки скорости и нямаше никакви проблеми за колата /в смисъл отвътре зад ламарините да има други щети/. изглежда добре направена колица :) за еърбеците не искам и да знам дали работят хаха в смисъл дано не потрябват никога :)

Публикувано на: 18 Юли 2011 17:23
от mariooo1
Аз имам YARIS 1.3VVT-I 2001.Карам го от 5г. досега никакви проблеми само масло и филтри.Двигателя за купето е доста бърз и пъргав, нисък разход град.7.5 извънград.5,ако го галя и под 5,купе широко, седалките се местят и напред и така багажника става по-голям.Забравил съм що е сервиз и има ли той почва у нас :whistle:.Върви като луда.

Публикувано на: 19 Юли 2011 08:54
от Sn0wBiZz

впечатлен съм как купето на яриса не става на топка. Очаквах двигателят да отиде на предната седалка. Измислили са го :)

Публикувано на: 19 Юли 2011 10:43
от gicho

Публикувано на: 19 Юли 2011 11:36
от IVOtuning
Алмера Тино е по-добрият избор според мен.
Не е много по дълга от Яриса, но пък е в пъти по-удобна, комфортна, с този огромен багажник като се махнат седалките. За извънградско става.
Ще харчи малко повече, но мисля, че е оправдано.

Публикувано на: 19 Юли 2011 13:31
от Sn0wBiZz
За Алмерата проучването ми показа, че откъм части - двигател, ходова част и т.н. цените са напълно приемливи - вече ги има доста + това са взаимозаменяеми с нормалната Алмера (която не ми харесва). Проблемът е при по-особени чаркаляци - врати, прозорци, интериор - Тино-та в България не се срещат много и няма никакви части, а шансът някой да ми отнесе калника или да ми влезе в багажника е мнооого голям. После започват едни галимации с поръчки от Англия, доставки със седмици и много цифри. Иначе и на мен много ми харесва Тино-то (като изключим липсата на борд компютър). Освен това на този двигател много добре му понасяла газова инжекция и правело разход около 10 газ в нагъчканите градове.
Фордът отпада категорично след като говорих с майстори - дори ми забраниха :)
Ако намеря как да сложа климатик на астричката на добра цена бих си я запазил. В момента с 20 лв газ минавам повече от 110 км, което сравнено с Яриса 8 безнин в градски условия по 2.55 литъра е същото. Ноо нека изключим научната фантастика като вариант => нещата отиват мн сериозно към Ярис - ако някой варненец продава своя да свирка :)

Публикувано на: 19 Юли 2011 17:45
от Bass_Man
Много е вероятно тия майстори дето си питал да нямат идея от този модел конкретно ! Защото специално Фокусниците са феноменално здрави за Форд . Но пък частите са си скъпи .

BTW тази Астра няма климатик във всички варианти на оборудване ли ?

Публикувано на: 19 Юли 2011 20:23
от Sn0wBiZz
Доколкото знам с този двигател C16NZ няма :(
А като няма донор то вече става доста сериозно - смяна на половината двигател, радиоатори, разглобяване на табло, а, у... и станаха 1000-1500лв => няма смисъл