Страница 1 от 1
проблем с климатик
Публикувано на: 13 Юли 2011 08:03
от joro_206
Имам следния проблем с климатика: духа слабо( няма мошност).
Пражи ми впечатление , че като се смени филтъра , два-три дни работи супер добре( духа по мощно), слд това пак става слабо.
На 17 гр. едвам се усеща че духа .
Публикувано на: 13 Юли 2011 08:44
от baba_metca
Духа слабо като дебит въздух който излиза през отворите или просто с по-висока температура на въздуха(не достатъчно изстуден въздух). То и в двата случая като за начало иди да ти проверят количеството фреон. Пък после ще му мислиш. Не забравяй, че има едно нормално изтичане на фреон при някои системи. Така че може спокойно да е от това.
Но ти препоръчвам изобщо да не ползваш климатика докато не провериш количеството фреон, защото ако има теч, то ще има и теч на масло, а от там ще си скапеш компресора.
Публикувано на: 13 Юли 2011 11:39
от lederman
двата симтома са ми познати
Силата(дебита) на въздух от духалките е от задръстен филтър (преди 2 дни го чистих).
От това колко бързо се задръства филтъра си прави сметка какво дишаме ....
аз лек за това освен често чистене/смяна не виждам...
Относно температурата на въздуха:
най вероятно е от количеството на фреона.
Моята кола е от 2007г. тоест на 5 години, за това време липсваха почти 200 грама фреон!!! но забележи, че общото количество е 440г.+- 30 грама тоест това е почти 50%. Младежа който ми презареди фреона, прегледа и вентилите и каза че са ОК. (много приличат на вентили за гуми

ама били по 15 лева) Мнението му беше, че такава загуба за толкова време е нормална.
При по старите климатици общото количество на фреона е доста по-голямо (показаха ми един Мерцедес Ц-класа с приблизително 2 килограма фреон) и същите загуби са малък % от общото количество и не се усещат !!! докато при по-новите се усеща.
Цялата операция по обслужването на климатика отне 15 мин. и ми костваше 40 лева (труд, масло и фреон)
посъветваха ме и да промия радиатора на климатика за да приключа обслужването напълно. ама още не съм си стигнал до водоструйката

Резултата :
с почистен филтър и фреон в системата работи по-добре laugh.gif laugh.gif
за малко да забравя ! Младежа който прави презареждането ме посъветва зимата да си пускам климатика по 1-2 часа на седмица за да се развъртало маслото по компресора. в противен случаи се стичало и при следващ старт започва на сухо. на мен ми звучи логични и смятам да го послушам.
Поздрави

Публикувано на: 13 Юли 2011 17:20
от zi_zi_top
lederman написа:....
за малко да забравя ! Младежа който прави презареждането ме посъветва зимата да си пускам климатика по 1-2 часа на седмица за да се развъртало маслото по компресора. в противен случаи се стичало и при следващ старт започва на сухо. на мен ми звучи логични и смятам да го послушам...
Само външната температура трябва да е над 8 градуса за да разбере климатика, че си го включил и да си завърти маслото.
За същия въпрос един приятел, който е инженер по топлотехника и се занимава с климатици много ми се смя и ми обясни, че маслото от гравитацията си е в самия компресор и няма как старта му да е сух, независимо колко време не си го пускал и дали има хладилен агент в системата. (Това е мнение на друг, аз само го цитирам).

Публикувано на: 13 Юли 2011 18:13
от max-2
Пуска се всяка седмица или поне месец, защото маслото помага на уплътненията в цялата система да я държат херметична, т. е. да няма загуба на фреон.
Публикувано на: 13 Юли 2011 20:32
от joro_206
като начало мисля да сменя филтъра.Колата е на 2г - затова мисля че няма изтичане на фреон.Въпреки това като отида на обслужване и ако не се е оправила след смяна на филтира ще проверя и фреона.
Публикувано на: 13 Юли 2011 21:30
от Kiki
joro_206 написа:като начало мисля да сменя филтъра.Колата е на 2г - затова мисля че няма изтичане на фреон.Въпреки това като отида на обслужване и ако не се е оправила след смяна на филтира ще проверя и фреона.
Не бъди много сигурен в това!
Моята на 2 год. беше загубила 120 гр.
Публикувано на: 14 Юли 2011 08:42
от baba_metca
От твоите постове, разбирам че си си сменял съвсем скоро филтъра. Ако е оригинален, не мисля, че има нужда отново да даваш пак пари за нов (предполагам е към 40-50лв). По-добре го свали и виж колко е мръсен и го изтупай ако е чак толкова задръстен. Не знам кога ти е това обслужване, ама жегите са сега. Няма никакъв смисъл в жегите да не ти работи климатика. Това си е чиста загуба, за какво си дал пари за кола с климатик, ако няма да ти работи лятото.
От това което знам, в такива ситуации (с гаранционен автомобил), ако няма видим теч, профилактиката на климатика си я заплаща клиента (пълнене с фреон, смяна на филтри, почистване на питата). Обаче ако се установи теч (след седмица, две) от сервиза трябва да ти възстановят парите за профилактиката и да ти търсят и оправят проблема. За това, не си изхвърляй фактурата за профилактиката и иди на преглед 1-2 седмици, след като ти я направят.
климатик-проблеми
Публикувано на: 14 Юли 2011 22:54
от desislav
за да нямате проблеми с климатика и обдухването на купето,както и загуба на фреон:
1-смяна на поленовия филтър на всеки 6или12 месеца в зависимост от
изминатите километри.
2-редовна експлоатация на климатика лятото,но не и на къси р-ния
до 5км.
3-зимата пускайте климатика 2-3 пъти месечно за по 3-5 мин при температура на околния въздух не по ниска от 5 градуса.
4-ежегодна проверка при добър майстор за проверка на к-вото фреон чрез замерване на налягането в с-мата,както и проверка за теч със специални очила и дрегер.
Аз следвам тези правила и нямам проблеми с климатика .
Публикувано на: 16 Юли 2011 14:44
от joro_206
днес реших да сменя филтъра които е в купето (зад жабката).Извадих го и както очаквах беше целия запушен.отидох до магазина и си взех нов за 14 лв., сложих го и климатика задуха 3 пъти по-силно.Изчаках малко на работещ двигател и го проверих на всички позоции- работи нормално-има студ и духа силно.За сега мисля да карам така.В началото на август ще ида до сервиза да ми премерят фреона.
Публикувано на: 16 Юли 2011 15:30
от Nixter
Абе на теб да не са ти сменили филтъра на купето само на хартия? Мисля че на второто техническо обслужване само го изтупват и го минават с прахосмукачка - вместо да го сменят.
Публикувано на: 16 Юли 2011 15:57
от slowtraveler
При нормална безпроблемна експлоатация климатика не се нуждае от проверки и диагностики.
Основните правила (вписани и в книжките за експлоатация):
1. Редовна смяна на филтъра на купето. Лично аз го сменям или на 15х или на 30х.км според експлоатацията на автомобила (дали периода е зимата с по-малко прах, или съм усетил спадане на дебита). В смяна на 15х.км няма нищо лошо, но някои филтри са безумно скъпи. На Авенсиса бе 99лв, а и не се усещаше сериозно намаляване на дебита до 30х.км, затова го сменях както е по книжка - на 30х.км.
2. Редовно развъртане на компресора на климатика. Поне веднъж седмично за няколко минутки. Дори и зимата (при положителни температури - за да тръгне въобще компресора - например в подземен паркинг). Това размесва маслото, премества и филтрира капки влага (които иначе биха инициирали точкова корозия), раздвижва и смазва компресора а и доставя 'свежо' масло до уплътненията в него, с което 'уплътнява нещата'.
3. Рядко, но все пак го правя - измиване на външния радиатор (изпарителя) с не много силна водоструйка.
Нака наречената 'профилактика' я смятам за напълно излишна, безсмислена, че дори и вредна (ходене в сервиз при условие, че системата работи добре, и изпълняваш горните правила).
Меренето на налягане е толкова ориентировъчен параметър за количеството, че общо взето ще ти покаже дали имаш или не фреон. Което би разбрал и при самата нормална работа на климатика - дали работи или не.
Но затова пък отваряш системата (пипаш вентилите, капачките и т.н.), което може да ги повреди (да не уплътнят добре), и да ти доведе ядове. Меренето става с източване на целия фреон и масло, претегляне, и зареждане с точния грамаж. Което обаче може също да създаде проблеми, ако машинката няма добър осушител: в системата има филтър осушител (силикагел), който има определен капацитет. например заредиш 800г фреон заедно с 5гр вода, и филтъра я усвоява. Нова влага няма откъде да влезе, докато не разхерметизираш системата. Е да, но при презареждането може да заредиш 'влажен' фреон (например изсмукан от предходен автомобил, ремонтиран многократно). И ако машината не ти го е изсушила (с нейния филтър), то ще заредиш например още 5гр.вода, а в твоя филтър вече има 5гр, и няма да може да я усвои... Което вече ще ти създаде проблеми само и само защото си решил да пипаш системата. Неслучайно в инструкциите пише, че при всяко разхерметизиране на системата този филтър трябва да се смени, защото има ограничен капацитет (силикагела в осушителя се намокря и толкова).
Търсене на пропуски на фреон - ОК, но само за ремонт. Ако системата ти работи добре, значи не пропуска фреон (пропуска би издухал фреона максимум за месец).
По горните правила не съм имал проблеми с климатиците до 7-8г(продажба на автомобила).
Публикувано на: 17 Юли 2011 17:39
от joro_206
slowtraveler написа:....
Напълно съм съгласен с теб.Само за смяната на филтъра си мисля че за нашите прашни пътища на 10 хил. е нормално да се сменя.
Ако ти покажа на какво прилича филтъра които смених.А е сменян преди 15 хил.
Сигурен съм че е сменен реално ,защото гледах като го сменяха.
Публикувано на: 17 Юли 2011 19:40
от slowtraveler
Разбира се, че по-честата смяна е за предпочитане
Аз също имам снимки на филтъра след 15 и 30х.км, но филтъра е $$$, така, че трябва да се търси баланс.
Затова аз съм го свързал със смяната на маслото - едновременно не забравяш за смяна, а и така и така си отделил време и пари конкретно за поддръжката на автомобила
