Страница 1 от 2

Грешка при 2.2д

Публикувано на: 01 Юли 2011 22:49
от galant
Здравей колеги!
Пиша във вашият форум за малко помощ,въпреки че автомобила ми е Лексус!
От 2дена съм собственик на Лексус ИС 220д Луксури 2007год,много добра кола(досега съм карал БМВ Е90 320д 2006г).Вчера ми светна "check VSD" светна ми и чека на двигателя,червения триъгълник с удивителната и лампата за VSD.Отидох на диагностика в сервиз Бош и ми излезе грешка на филтъра за твърди частици.Изчистиха я и излязох да покарам на по-високи обороти да се прочисти.След 2500-600 оборота пак светна,пак я изчистихме.До 2500об няма проблем,мога да мина и 1000км без да светне,но момента в който стигна 2600об пак светва.Колата върви нормално,но на магистралата като покарах около 10км с около 3000об(със светнато VSD) колата загуби мощност,загасих я за 5мин. и после пак си вървеше нормално.Някой има ли идея какво да се направи,дали е филтъра за твърди частици и изобщо чували ли сте за такъв проблем.В Английския форум няколко човека са го имали ама са ги оправили гаранционно,един е чистил ЕГР и се е оправил и това е.Смених масло,маслен и въздушен.Горивен не съм сменял,не знам дали може и от това да е проблема?!Всяка информация ще ми е доста полезна,също и не знам в кой сервиз в София ги "чуват" най-добре тези мотори 2.2д.Поздрави и благодаря предварително на всички които ми помогнат!

Публикувано на: 02 Юли 2011 04:55
от Dizzle
иди в Питстоп или ТМ АУТО да ти прочетат грешката- за БОШ сервиза не се чуват добри работи. пробвай също и форума на ЛЕКСУС - може някой да е имал подобен проблем :) и смени горивния все пак - обслужване не си ли правил?

Публикувано на: 02 Юли 2011 08:31
от gicho
Моторът ти е 1:1 с мотора на авенсис 2.2Д, хващай търсачката тук и ще излезе зайчето.
За авенсисите на скоро имаше "ъпдейт" на софта. Има писано за него тука от потърпевши ... Но май решава тоя проблем? Спокойно можеш да ползваш ТМ ауто, те поддържат и лексъс.
Съвет - смени името на темата на "грешка еди коя си на 2.2 дизел" и ще го погледнат повече хора.
Другото е да отвориш някой английски форум на лексъс, там са повече потребителите и ще има повече информация.

Публикувано на: 02 Юли 2011 10:07
от galant
Днес се обадих на момчетата от "Pit stop" и вторник ще се види.Ако някой се е сблъсквал с подобен проблем може да сподели.Поздрави!

Публикувано на: 02 Юли 2011 15:55
от jim_beam
http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=16357

ако не се оправи,свали 5-ия инжектор и го почисти,с ултразвук се правело.ако имаш мазна гресоподобна маса в егр-а (гори ли много масло?) може и катализатора да е отишъл.

Публикувано на: 02 Юли 2011 16:44
от galant
jim_beam написа:http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=16357

ако не се оправи,свали 5-ия инжектор и го почисти,с ултразвук се правело.ако имаш мазна гресоподобна маса в егр-а (гори ли много масло?) може и катализатора да е отишъл.
Ами не знам дали гори,нов внос е.Сега ще разглобя ЕГР и ще видя.Ако има нещо да внимавам като го разглабям ми кажете,да не се оа**м wink.gif с разглабянето.Видях снимките с разглабянето само не разбрах колектора да го чистя ли,че ми се струва че може да попадне някоя твърда частица вътре.Може би с прахусмукачка ще стане и леко "разчопляне" на гнилоча.

П.П ако е от ЕГР без софт няма как да изчистя грешката,нали,или с откачане на + и -

Публикувано на: 02 Юли 2011 17:52
от петър
Не бе човек,както и колегата по горе каза,трябва ъпдейт на софтуера,а не просто да изчистиш грешката.Би трябвало даже и тук безплатно да ти го направят-нали кампания имаше в цял свят. biggrin.gif

Публикувано на: 02 Юли 2011 19:44
от galant
петър написа:Не бе човек,както и колегата по горе каза,трябва ъпдейт на софтуера,а не просто да изчистиш грешката.Би трябвало даже и тук безплатно да ти го направят-нали кампания имаше в цял свят. biggrin.gif
Дано да е от това,правя го без проблем.Колата е произведена 01.2007год.,ако има някакво значение за софта.Иначе днес изчистих ЕГР "по учебник".Не беше кой знае колко мръсен като че ли.Нямаше мазно,саждите са леко,ама съвсем леко като спластени.Махнах "-" на акумулатора,после всичко по обратен ред.Като я запалих беше си изчистила грешката.Тръгнах и всичко ОК до 2600-700об и пак ми светна чека.Понеделник сменям горивния да видим и ако има проблем пак,във вторник съм в сервиза.Изглежда нещо не и стига във по-високите обороти,а може и софта да е както казвате.Само да не е ДПФ че не знам на Тойотата махат ли ги вече.За БМВ-тата знам но Тойота ми е доста чужда към момента.Благодаря на всички които ми пишат тук!

Публикувано на: 03 Юли 2011 10:37
от jim_beam
не може да светне чека от несменен горивен филтър,но не е грешка да го смениш.първото нещо-отиди в оторизиран сервиз да ти кажат точния код на грешката,вместо да даваш пари на вятъра!!!
софт упдата сигурно е направен отдавна,нали колата ти идва от европа,но това също ще се разбере в тойота.
да,в указанието пише да се почисти колектора внимателно с шпатула и прахосмукачка.щом няма много сажди или е чистен наскоро или пък колата е с новия видоизменен агр-проблеми с него не би трябвало да имаш.дано да не е катализатор,че е скъп,по системата остава само 5-ия инжектор и ката.това с оборотите не се връзва,да не би нещо турбото,маркучите,вакуума.някой имаше подобни симптоми и се оказа някакво маркуче за вакуума...успех и пиши как се развиват нещата!

Публикувано на: 03 Юли 2011 10:59
от galant
Благодаря колега!Да,това с оборотите ми е интересно и на мен.Ако я карам до 2500об/м никакви,ама никакви проблеми.Нагоре веднага светва,без разлика във вървенето.Единствено както писах,на магистралата след каране около 3000об загуби мощност,гасене и всичко си бе ОК.На Е90-то имах замърсен клапан на турбото и така правеше,но не знам.На БОШ даде ДПФ,ама Бош "не се разбира" с ДЕНСО.Ще видим и ще пиша.Поздрави и благодаря!

п.п. Каква е цената на катализатора и може ли да се "лекува"

Публикувано на: 03 Юли 2011 12:01
от jim_beam
намерих нещо интересно:

'...So, ich habe News für Alle, die meinem Problem folgen werden!

Gute Nachrichten für alle, die selbige Probleme haben werden oder hatten:

Toyota übernimmt alle Kosten, um den D-CAT wieder normal zum Laufen zu bringen, d.h.: neuer DPNR-Kat, neue Kolbenringe und wenn nötig auch neue Zylinder, Zylinderköpfe und wenns Not tut auch ein neuer Motorblock....bis auf 7 Jahre nach Erstzulassung. Dies hat mir meine Werkstatt des Vertrauens bestätigt.
...
Also alle die selbige Problematik haben sollten sich mit Ihrem Autohaus in Verbindung setzen, es fallen keine Zusatzkosten für Euch an!!! ...'


означава в общи линии,че това е сериен проблем,който възниква вследствие на познатите колбеншмид сегменти-бутала-ризи както и полските блок-глава.от неговия тойота сервиз му дават инфото,че тойота поема всичко до 7г-175к от първоначалната регистрация.подменя се почти целия мотор както и катализатора.
това е писано 12.2010,сравнително скоро.пак казвам,дано да не е твоя проблем.катализатора струва в германия 2500€ с монтажа или 950 без.
fido-dido е спец,може би да може частично да се разпробие ката,но при тоя мотор всичко е навързано с електрониката-ECU,няма да е лесно.освен това какво ще се направи с 5-ия инжектор. dry.gif

Публикувано на: 03 Юли 2011 12:27
от galant
T.E. ако проблема е в сигментите или катализатора от ТМ трябва да я оправят,така ли да го разбирам rolleyes.gif ?

Публикувано на: 03 Юли 2011 12:44
от jim_beam
прочети внимателно този постинг,ако нещо не ти е ясно питай:

'...
KAT kaputt ???
Ja ja das wird immer wieder erzählt !
Nix KAT kaputt, Bypass ist zu.

Wenn Du mit einem Hammer und Schraubendreher umgehen kannst, dann reinige mal Dein AGR Ventil, nach Anleitung in der FAQ.
Kannst Du das nicht selbst, dann suche Dir eine freie QWerkstatt oder einen "Schrauberkollegen"
Klemme dabei denn Massepol der Batterie ab ( löscht alle Fehler im Fehlerspeicher und lässt Deine VCR ? Lampe erlöschen)
Nach getaner Arbeit fährst Du mit dem RAV ca. 100 km Autobahn.
Dabei bitte folgendes beachten.
Motor zügig warm fahren, Geschwindigkeit ist Drehzahlabhängig, folgende Drehzahlen forcieren.
Auf der Autobahn im 5 ten Gang bis ca. 2600 UPM fahren im 6ten Gang bis 2500 UPM fahren, nicht unter 2000 UPM fahren.
Drehzahl so konstant wie möglich halten ( Tempomat benutzen )
Schaffst Du es das Fahrzeug einen längeres Stück mit den genannten Drehzahlen zu fahren, so setzt die Regenerierung des Filters ein.
Das dauert ggf. bis zu 10 Minuten und man merkt es eigentlich nicht.
Sollte bis hier kein Fehler mehr auftreten ( Warnleuchte )
dann wiederholst Du das ganze in einer Wochen noch einmal.
Sollte ein Fehler auftreten, so muss die Batterie nochmals für 5 Minuten abgeklemmt und die Fahrt dann fortgesetzt werden.
Sollte nochmal die Warnlampe aufleuchten, so ist der Bypass ( Messrohr im Kat ) verstopft.
Dies ist ein Herstellungsfehler und wird in der Regel auf Kulanz getauscht.

Allerdings haben einige CV Fahrer Ihr Messrohr und Ihren KAT nach beschriebener Methode gereinigt bekommen.
Einen tatsächlich defekten KAT hat wohl noch keiner gehabt.
......'

ако така не се оправи търси тойота за гаранционна подмяна на DPNR CAT!

Публикувано на: 03 Юли 2011 13:11
от galant
Много ти БЛАГОДАРЯ колега(трябва да черпя).Ще махна минуса и ще изляза на магистралата до 2500об.После ще видим.Аз излизах но със светната лампа на VSD.Въпроса е колко километра да карам така на 2500об и дали няма да прецакам нещо.Ако не се получи отивам утре в ТИМ да ги попитам какво ще правим.А теб колега ще те черпя biggrin.gif .Според теб колко километра да пропатувам на 2500об?

Публикувано на: 03 Юли 2011 13:29
от jim_beam
щом ти светва при 2600 карай с макс. 2300/2400 най-добре на темпомат.според немеца филтъра се регенерира за около 10 мин,но казва да се минат 100км.карай според мен поне 30/45 мин така.ако е прочистил тая байпас-тръбичка в катализатора след това като я изпържиш не би трябвало да светка повече чека.но може също и 5-и инжектор да е запушен,свали го и го изчисти.
причината е твърде малко сечение на този байпас в моделите около 2006,преди да променят ката.значи теоретично ако се намери точния майстор,би могло да се подмени с по-дебела,т.е. да се побългари.но сложна операция ми се вижда.пробвай ги кулантно да подменят ката с нов,ако не се оправи така.но дори да се оправи,ако имаш много градско периодично ще се появява този чек-дефекта е конструктивен!
огледай масата дали е в ред,под акумулатора била,всъщност при рава,виж къде е при теб да няма нещо изгнило,лош контакт и др.
но да не говорим празни приказки,отиди най-добре при тойота за диагностика,за да се локализира проблема!