Страница 1 от 2

Тресене на Тойота Корола при изключена скорост

Публикувано на: 24 Юни 2011 10:10
от under_grounda
Здравейте колеги,
днеска си взех Тойота Корола 2003 1.6 бензин и колата беше ок докато я гледах, гледах я 2 пъти. Но днеска като покарах 20-на кимолетра и забелязах че на светофари на празен ход колата претриса, даже редува седи няколко секунди нормално и за 1 секунда претриса. Така или иначе ще ходя на сервиз за основен преглед но ориентировачно някой да се сеща каква може да е причината?

Публикувано на: 24 Юни 2011 12:16
от TATI
Климатика пуснат ли беше? Ако е само моментно и не се случва постоянно е възможно да е от товара на компресора при включване.

Публикувано на: 24 Юни 2011 12:22
от lubooo
този въпрос е обсъждан доста в форума , може да пробваш с търсачката да намериш темата за ниските обороти , проблема го имат почти всички колеги с 1.6 ввти моторите , лично аз след всичко изчетено по темата разбрах , че това притрисане идва от стъпковото моторче , което регулира оборотите на празен ход , то играе ролята на баипас на дроселовата клапа и подлежи на почистване когато се запуши , но аз все още не съм намерил време да закарам да го почистят , и все пак колега ако решиш да го чистиш ще съм ти благодарен да сподеиш тук какъв е резултата .

Публикувано на: 24 Юни 2011 12:42
от under_grounda
Мда колега поизчетах тук таме пишеше нещо, но забелязах че доста хора са сменяли някакви неща филтри, свещи, колектори, чистили са моторче, дорсел клапа, но продължават да имат този проблем. В смисъл не намерих някой да каже да аз го оправих. Затова реших да поподновя дискусията за да намерим някой намерил решение на проблема :)

Публикувано на: 24 Юни 2011 13:03
от lubooo
аз едно ти гарантирам , че не е от колектори филтри или свещи защото всичките тия неща съм ги сменил , но проблема си остана .. с няколко маистора съм говорил , включително и в сервиза на тоиота велико търново и всички са на мнение , че проблема е от стъпковото моторче , в тоиотата ми предложиха да я оставя за 1 ден да го почистят , но нямам възможност ден през седмицата да им я оставя .. иначе тия обороти наистина много дразнят , сега през лятото оиди доиди , като пусна климатроника нещата се нормализират и няма проблем , но когато съм без климатроник като спра на светрофар и почва да тресе , забелязал съм сущо , че при движение на свободна с скорост над 50 км/ч оборотите са нормални ...

Публикувано на: 24 Юни 2011 14:10
от under_grounda
Мерси за съвета. Значи евентуално ако и на мен ми остане време може да почна от почистване на стъпковото моторче и да видим дали ще има резултат. А това за над 50-те километра сигурно е някаква мярка за сигурност да не вземат оборотите рязко да паднат и да изгасне колата и да се пречукаш някъде.

Публикувано на: 24 Юни 2011 16:17
от DukeFan
Явно това си е нормално, имаше тук една тема, в която доста колеги, включително и аз, се оплакват от същото. Карай смело!

Публикувано на: 24 Юни 2011 20:06
от under_grounda
И още един въпрос като новичък с тойота. Като покарах по-продължително забелязах, че педалът на съединителят е доста стегнат и като цяло трябва сравнително повече усилие за да го натисна до дъно. Това нормално ли е?

Публикувано на: 24 Юни 2011 22:08
от DukeFan
under_grounda написа:И още един въпрос като новичък с тойота. Като покарах по-продължително забелязах, че педалът на съединителят е доста стегнат и като цяло трябва сравнително повече усилие за да го натисна до дъно. Това нормално ли е?
Не знам с какво го сравняваш, аз се качих на Королата от Ауди 80, в началото въобще не усещах дали съм натиснал съединителя, толкова по-мек беше. Сега ми се струва нормално твърд, наскоро един Ситроен Ц4 карах и ми се стори доста по-мек от моя. Може би ще трябва да пробвам пак на Аудито като ходя до нашите smile.gif

Публикувано на: 24 Юни 2011 22:20
от lubooo
скоро карах vw amarok , не можеш да си представиш за какъв съединител става въпрос ... 1 во адски твърд и 2 ро имаше режим явно да задържа на полу съединител , защото като го отпускаш стига до средата спира и после рязко се вдига , много странен като цяло.

Публикувано на: 24 Юни 2011 23:17
от CuMo
А ти да видиш кат съм карал фиат брава, кат се върна на тойотата, к'во шоу е. Все едно минавам от детска играчка, на камион. biggrin.gif

За тресенето не се стягай. cool.gif

Нормално е, особено когато колата е загряла доста, а сега лятото е често срещано явление.

Публикувано на: 25 Юни 2011 03:25
от under_grounda
А твърдостта на съединителя не може ли да се регулира по някакъв начин, защото досега съм карал ауди А4 където съединителя почти не се усещаше, а сега честно казано съединителя доста ми натоварва крака и мисля че ще резвия неравномерни прасци :) Иначе като возия, динамика, маневричност и държане на пътя съм супер доволен. Много добре се държи количката :)

Публикувано на: 25 Юни 2011 08:46
от slowtraveler
Твърдостта на съединителя не се регулира....
Ако е с жило - може да заяжда някъде жилото.
Ако е стар автомобила - вилката може да заяжда механически.
Ако сложиш друг притискател, може да е с по-яки пружини и да го усещаш по-твърд педала на съединителя.
Има разлика в различните автомобили, но поне при мен след първите няколко километра крака 'запомня' силата и вече не ти прави впечатление...

Публикувано на: 21 Авг 2011 20:00
от Deciver
Привет на всички,

От скоро съм горд собственик на Тойота Корола Е12 1.6 бензинка. Колата ми харесва страшно много. Всичко живо ми препоръчваше да си купа такава Тойота и се радвам, че не избрах друга марка. Автомобила е в отлично техническо, екстериорно и интериорно състояние. Само едно нещо ме притеснява и това са тези обороти, които така лекинко играят от време на време.

С включен климатроник двигателя работи на 800 оборота. Няма никакви вибрации и колата направо мърка.

Спирам климатроника и оборотите падат на 600. Започват да се усещат вибрации в купето, не кой знае какви, но достатъчно за да ме дразнят. Дори и лявото огледало се вижда как се тресе лекичко.

Според това, което изчетох, това е нормално поведение за този мотор, но до каква степен? Аз очаквам колата да работи поне на 700 оборота при празен ход. На много други коли съм се качвал и съм карал (къде къде по големи таралясници даже и от лада) и това нещо го няма.

Тези дни отивам да ми почистят стъпковото моторче и дроселовата клапа. Дано това помогне.

После ще пиша какво е станало.

П.С. Някой случайно да е запознат колко струва да се почистат тези два елемента?

Поздрави

Публикувано на: 21 Авг 2011 21:42
от zi_zi_top
По-добре не давай да ти ремонтират нищо. Няма да има никакъв ефект!
Само може да разбъзикат нещо и да те вкарат в приключения. Описаната ситуация с претрисането е напълно нормална и се наблюдава и при Авенсис с бензиновите ДВГ.
Ако те дразни си включвай климатроника и :whistle: ...