Страница 1 от 4
ремонт на семеринги и бутала
Публикувано на: 14 Юни 2011 08:27
от kumeto13
Здравей те, както ми стана ясно от форума и темата за горенето на масло от авенсис 1.8 ввт-и(2002), ще трябва де се ремонтира. Моята гори около 1л. на 2500км/3000. Разбрах, че се сменят семеринги и бутала.
Искам да попитам дали някой е правил такъв ремонт скоро и колко му е излязъл, части + работа.
П.С. Какъв точно е проблема в тези части, и може ли да мине само със смяна на семеринги.

Публикувано на: 14 Юни 2011 09:56
от scorpion
Колега имал си предвид сегменти, а не семеринги !
Този разход на масло е изключително висок. На колко км е колата ?!?
Нека колегите минали през този път изкажат мнение но мисля, че минимум бутала, сегменти, респективно съответните гарнитури и уплътнения и пр.
Публикувано на: 14 Юни 2011 10:00
от kumeto13
колата е на 150 000
бутала
Публикувано на: 14 Юни 2011 12:58
от mar29
А защо реши,че трябва да сменяш и бутала?
Не се престаравай според мен-огледайте хубаво буталата дали се нуждаят от смяна.Може да са ти проблем гумичките на клапаните например.С какъв вискозитет е двигателното масло,с което караш автомобила? Ако е твърде тънко,тогава сложи малко по-дебело.Има колеги се престарават.........карат с 0W/30 и казват,че колата е за ремонт,защото го горяла.Даже и с 5W/30-40 според мен е тънко за твоя автомобил,особенно лятото.Ако си с такъв тип масла,пробвай с 10W/40 и тогава вече мисли за ремонт.Прегрявал ли си колата колега?
Публикувано на: 14 Юни 2011 21:07
от мехаННика
Защото тия бутала дето "харчат" са различни от тия дето не "харчат" ,колкото и "дебело" масло да слагаш.Гумичките на клапаните не са решение в случая.
?
Публикувано на: 14 Юни 2011 22:04
от mar29
Нека първо да каже колегата ( след като отворят двигателя ) дали са от въпросната партида,за която намекваш.Да не се окаже,че просто е прегрял колата,защото и това го има.И ако се окаже,че буталата НЕ са от въпросните немски ,тогава какво правим.............сменяме ли ги?
Публикувано на: 15 Юни 2011 07:50
от мехаННика
От коя партида са да каже тоя дето се е захванал да го прави,аз на моята след лек мод си сложих старите.
Публикувано на: 15 Юни 2011 09:49
от kumeto13
Здравей те, колата не е прегрявана, а маслото е 10В-40. За ремонта само разпитвам не съм тръгнал да го правя. Първо искам ако може да си изясня всички подробности за тоя проблем. Какъв е точно проблема, кои части са проблемни и т.н.
П.С. Майстор ми предложи да сменя маслото с 5В-40, както е в книжката на колата и без много газ да проверявам какъв е разхода на маслото.
Публикувано на: 15 Юни 2011 10:35
от slowtraveler
Колата вече е достатъчно стара, за да може да се търси и решава проблема така, както се прави с всеки останал автомобил....
Проблемните сегменти/бутала 'изреваваха' в първите няколко хиляди километра.
Така-че бих действал така: дефектовка (външен оглед да не хвърля, капе от някъде масло от скъсана гарнитура, запушена вентилация на картера и т.н.), разглобяване, нова дефектовка вече на вътрешните карантии, и тогава да се мисли как да се действа...
Разхода не е нормален : 5 литра между смяна на масло...
Публикувано на: 15 Юни 2011 10:43
от kumeto13
.....нова дефектовка вече на вътрешните карантии, и тогава да се мисли как да се действа... ?????
Понеже съм пълен лайк относно ремонти и части, би ли ми пояснил какво точно имаш предвид.
Благодаря ти предварително!
Публикувано на: 15 Юни 2011 10:51
от slowtraveler
Имах предвид следното: ако няма външни белези за изтичане на маслото (капки масло под двигателя), то трябва да се разглоби, за да се види състоянието на бутала, сегменти, клапани, водачи, гумички и т.н.
Това имах предвид като допълнителна дефектовка след отваряне на двигателя.
Но най-добре отиди в някой сервиз...
Колкото и тъпо да звучи като съвет във форум - всеки трябва да си преценява възможностите. Ако знаеш как и можеш да си разглобиш и сглобиш двигателя, ще знаеш какво да правиш и едва ли би питал тук за съвет..
Но ако нямаш понятие от конкретните действия, то по-добре провери/попитай за добър сервиз, и се довери на майсторите.
Обикновено такъв вариант излиза по-евтино, отколкото да започнеш да се учиш сам на монтьорство по автомобила...
Публикувано на: 15 Юни 2011 11:28
от moloko
Защо ми се струва че колегата вече е минал през външните белези.Иначе темата щеше да бъде "Теч на масло" или нещо в този дух.... Щом пита за буталата - "ножа отива към кокала".....
Публикувано на: 15 Юни 2011 11:55
от slowtraveler
Щом говори за смяна на семеринги, нещата ми изглеждат в сферата на гадаенето, затова и му предложих да се обърне към сервиз...
Публикувано на: 15 Юни 2011 12:38
от мехаННика
Чак пък нож в кокала...Стандартен ремонт цил глава(проверка водачи,смяна гумички,пасване и регулиране клапани) плюс смяна сегменти и евентуално модифициране/смяна бутала.Възможно е да потрябват биелни лагери,течности и филтри,комплект гарнитури.3-5 дни без кола и това е горе долу стандартния случай.
Публикувано на: 15 Юни 2011 13:48
от kumeto13
Със сигурност ще се ползва сервиз, някакви идеи за такъв, където хората си разбират от работа?