Страница 1 от 2

проблем с съединителя на тойота рав 4 (D4D двигател)

Публикувано на: 17 Авг 2006 12:55
от пламен 77
имам тойота рав 4 ,производство 2003 година с дизелов двигател D4D. започна да ми преплъзва съединителя и си поръчах нов оригинален феродов диск (340 лв),дотук всичко нормално но днес като ми се обадиха от фирменият сервиз(венци оод габрово )че е дошъл диска и ми съобщиха че трябва да сменя и маховика защото когато са сменяли феродов диск на такъв двигател винаги се получавало някакво биене при натиск на съединителя sad.gif само че този маховик стува 2200 лв, а на мен не ми се дават толкова пари...какво ще ме посъветвате ?
мерси предварително.

Re: проблем с съединителя на тойота рав 4 (D4D двигател)

Публикувано на: 17 Авг 2006 15:36
от Scott
пламен 77 написа:...днес като ми се обадиха от фирменият сервиз(венци оод габрово )че е дошъл диска и ми съобщиха че трябва да сменя и маховика защото когато са сменяли феродов диск на такъв двигател винаги се получавало някакво биене при натиск на съединителя...
Не искам да прозвучи като заяждане, но защо този въпрос(за евентуалната нужда от смяна и на маховика) не е бил повдигнат когато си поръчвал съединителя? Относно 'биенето' и смяната на маховика, има нещо вярно. По-принцип този маховик (на D4D RAV4) е с демпферни пружини и две плочи и ако се поизноси може да предизвика пренасяне на вибрациите на двигателя към трансмисията. Това обикновено се установява като се разглоби съединителя. Тойота има 'доработка' за повишаване надеждността на този тип съединител и то е описано тук: http://techdoc.toyota-europe.com/pdfs_T ... 13_0_1.pdf
http://techdoc.toyota-europe.com/tsb_de ... fileID=696
Не знам какъв е реда, ако колата ти не е снабдена фабрично с тази джаджа.

Публикувано на: 17 Авг 2006 18:25
от jamie
Изказването от сервиза "по принцип" звучи доооста съмнително.
Не вярвам от Тойота да са направили дизайна на маховика така че да се сменя при всяка смяна на феродов диск ! Баси - смяна на диск=2500 лева без труда ??? mad.gif

Публикувано на: 17 Авг 2006 20:10
от пламен 77
за съжеление подобно ми отговориха и от TM АУТО sad.gif има ли смисъл да пиша до япония ??? все пак това си е конструктивен дефект...незнам ,но лесно няма да им дам тези пари.

Публикувано на: 17 Авг 2006 22:06
от jamie
Има смисъл, пиши. Все пак парите са доста !

Публикувано на: 18 Авг 2006 00:44
от Oscar de la Hoya
Еее кви са тея работи бе, верно дето вика Jamie при сека смяна на феродо ако отиват толкова пари!!!Имам познати с такива модели, като се върна от отпуската ще питам, че ми стана интересно и ще пиша.А и във фирмата се замисляхме нещо да взимаме едно такова джипче,особено като за последния модел вече се признава и данъчен кредит. Ма тези цифри леко почват да ме плашат.
Тука не пишеше ли някой от тази фирма Венци ООД, да обясни най-добре?

Публикувано на: 18 Авг 2006 00:53
от пламен 77
казаха ми че след 2003 година проблема е решен wacko.gif а доколкото разбрах сега ще сложат "подобрени" феродов диск и маховик , и на следващата смяна на феродов диск няма да се налага смяна на маховика unsure.gif абе луда работа....

Публикувано на: 18 Авг 2006 00:55
от пламен 77
Oscar de la Hoya написа: Тука не пишеше ли някой от тази фирма Венци ООД, да обясни най-добре?
Може и от ТМ ауто.

Публикувано на: 18 Авг 2006 09:40
от jamie
Че то като има и цели маховици - при тази цена сигурно ще излезе по-евтино да се поръча тунингов стоманен от Щатите баси...

Публикувано на: 18 Авг 2006 10:41
от Scott
пламен 77 написа:за съжеление подобно ми отговориха и от TM АУТО sad.gif има ли смисъл да пиша до япония ??? все пак това си е конструктивен дефект...незнам ,но лесно няма да им дам тези пари.
Щом колата е 2003, и ако не си 'минал' 100к имаш доста голям шанс да получиш някаква отстъпка от Тойота. Струва си да отнесеш въпроса до европейския представител. Щом 'Тойота са решили проблема след 2003', значи признават, че е имало такъв и вината не е твоя.
Аз се поразрових в английските форуми и този проблем (ранно износване на съединителя и маховика) се получава най-вече при редовно теглене на каравана, затова и сервизния бюлетин, който споменах описва 'доработка', която не позволява тръгване на пълна мощност. При всички случаи обаче съединителите и маховиците се заменят гаранционно в три-годишния/60к мили срок. Ако повредата се случи няколко месеца или няколко 10к след изтичане на гаранцията Тойота 'помага с около 50%' в плащането на ремонта, като жест на добра воля. В България нещата стоят по-различно, но трябва да се бориш.

Публикувано на: 18 Авг 2006 12:08
от пламен 77
колата е на 75 000 км ,но мен не ме е яд че трябва да сменям феродов диск ,яд ме е че трябва да сменя здрав маховик който не се припасвал добре при смяна на нов феродов диск.също така ми казаха че същият феродов диск не се произвежда а се правел само "подобреният" wacko.gif между другото авенсисите (дизел 116 коня) имат същият проблем...

Публикувано на: 18 Авг 2006 12:42
от Scott
пламен 77 написа:колата е на 75 000 км ,но мен не ме е яд че трябва да сменям феродов диск ,яд ме е че трябва да сменя здрав маховик който не се припасвал добре при смяна на нов феродов диск.също така ми казаха че същият феродов диск не се произвежда а се правел само "подобреният"...
Това за припасването е плоско извинение. Щом феродов диск от твоя тип не се произвежда вече, естествено че трябва да се сменят комплект маховик и феродов диск, но това трябва да е било известно от самото начало на сервиза.

Публикувано на: 19 Авг 2006 19:05
от punkara
Plamene, kogato ti priluzva suedinitel, se smenya celiat komplekt: ferodov, pritiskvatelen i lager! TOVA PURVO! ako mahovika e naranen, ili poizgoryal, se svalya i se minava na strug, posle se slaga s noviyat komplekt suedinitel, i zabravyash za sluchaya!
za 340lv, v sofia na simeon pri arabite shte si kupish ne samo ferodov disk ami cyal komplekt ORIGINALEN na ASCO!
a serviza da ti byaha kazali PREDI da poruchash diska, che PREDI sa imali problem sus MAHOVIKA, i che shte ti struva cyaloto neshto 3000lv!!! wacko.gif
tazi cena e NENORMALNA dori i za Italia!

Публикувано на: 20 Авг 2006 14:58
от bobsn
Кажи му на Венци да го духа, и той и всичките му майстори. За съвет иди при Божидар-Буката в Габрово, това е негов бивш монтьор, който го напъсна и сега си работи самостоятелно, това е единствения майстор в габровския край, дето наистина разбира от Тойота. Ще ти дам телефона му: 0888711567 и успех.

Публикувано на: 21 Авг 2006 02:27
от KORD
Alele ........ mnogo qsno 4e trqbva da se shlaifa mahovika ili trq se smeni shtoto kato e preplazval se polo4avat hot spots i pak she po4ne da prelazva na malko mili . Tva na tolkova malko km da po4ne da preplazva zna4i 4e qko si i kasal kaza . Pak i ne trq samo ferodo trq priteskatelen disk i lager .... tva e palna glupost da pravish rabotata na polovina samo .

Plus tova mnogo ot kompaniete ti prekratqvat garanciata ako ne shlaifash ili smenish mahovika .
Ta za primer za cenata na moq golf celiq komplekt na SPEC ( dosta dobra firma za performance saediniteli ) Stage 3 s Torque Capacity 440 izleze si4ko 750$ sas super olekoten alominiev mahovik 10lb ot 24lb stock ........ taka 4e tiq sa nekvi fantaziori sas tiq ceni .