Страница 1 от 3
Публикувано на: 08 Юни 2011 20:12
от ace
http://dnes.dir.bg/news/plovdiv-vzriv-m ... 03687?nt=4
Взрив в метан станция. Кой казваше, че от метана по-сигурно няма?
Публикувано на: 08 Юни 2011 21:21
от lubooo
Това е долна конспирация , чиста постановка от страна на бензиностанциите, метана е летлив и няма как да гръмне по скоро ще се запали ... не знам кои би се вързал на тази постановка с гръмнала метан станция ...
Публикувано на: 08 Юни 2011 22:47
от saho
lubooo написа:
Това е долна конспирация , чиста постановка от страна на бензиностанциите, метана е летлив и няма как да гръмне по скоро ще се запали ... не знам кои би се вързал на тази постановка с гръмнала метан станция ...
Гледах новините, не е конспирация.
Публикувано на: 08 Юни 2011 23:00
от Bass_Man
А кой чете само това , което му е кеф и му изнася ? А колко са пострадалите ? Помните ли че гърмяха и военни складове за снаряди ама защо военните не ги отказват ?
А каква е причината ?
"По думите на директора на пожарната в Пловдив комисар Румен Димчев причина за експлозията е техническа неизправност в една от буферните бутилки за зареждане на метан, съобщи bTV. "
А какво е имало близо до нея ?
"Около взривената бутилка има още около 10 пълни бутилки. Извършва се и контролирано източване на газта, за да не се повтори инцидентът. " - или иначе казано 10 технически изправни бутилки !
И понеже аз не вярвам сляпо на Слоу и на първите новини които прочета някъде ще почакам да видя дали ще се разбере всъщност каква е истинската причина за взрива .
http://dnes.dir.bg/news.php?id=6268363&nt=14
През април 2010 г. при взрив на бензиностанция в Русе загинаха двама мъже, а трима бяха ранени. Експлозията избухна при почистването на празна цистерна от натрупани отлагания на съхраняваните материали, а впоследствие инспекторите по труда констатираха редица нарушения на изискванията за безопасност.
А колко такива има преди това или не ви изнася да знаете ?
А сега на наш Любчо :
Аве Любче момче хитро ти как си представяш нещо , което се изпуска в атмосферата да гръмне ей така в отвореното пространство ? Вярно , че се иска малко да помислиш ама не е толкова трудно да ти кажа . И от къде ще дойде искра или огън за да се запали при положение , че бутилките седят далече от хора и всякакви инсталации ? И как така една гръмнала толкова лесно пък 10 до нея си стоят пълни ? Пак ти казвам малко трябва да се мисли просто изисква усилие . А понеже ти не си там и не си свидетел нито разследваш случая най-вероятно ще си останеш само с впечатления от статията

. Честно казано си мисля , че е доста кофти единствения начин да си обясниш/разбереш някой неща да е само от новините .
Сега и аз малко първосигнално да реагирам :
http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=730513
С опасност за живота са двама мъже на 41 и 66 години от Добрич, съобщиха от полицията в града. Те са пострадали при взрив на 800-литров резервоар за дизелово гориво, демонтиран от товарен автомобил.
http://www.factor-news.net/news.php?cm=13&nid=62621
Кола се запали на кръстовище в Пловдив - двама пострадали
Двама мъже пострадаха при пожар в лек автомобил вчера в Пловдив, съобщиха от Областната дирекция на МВР в града. Около 21.30 часа на кръстовището на булевардите „Санкт Петербург” и „Освобождение” поради техническа неизправност се запалил лек автомобил „Опел Кадет”. Пътуващите в колата пловдивчани Н.С. на 35 години и С. Д. на 28 години са с леки изгаряния – І-ва и ІІ-ра степен. Колата е изгоряла.
http://www.google.bg/search?hl=bg&clien ... 1140l0.3.3
Ауууу колко опасни горива са бензина и нафтата как може такива бомби да се допускат до улицата и до мирни граждани ?!?!?!
Айде сега Слоу премести офф-топика от съвсем ясно и въпросно оформената тема . Да може да си продължим по топика , че има доста за изясняване .
Публикувано на: 09 Юни 2011 00:47
от Bass_Man
ace написа:Каква е тази тойота КОРСА?
Иначе по въпроса съм писал вече в съседната тема, който се интересува да хваща елката и да смята.
И как по-точно да ти сметнем месечния пробег и цената на която зареждаш ? Или да ти пуснем едно ЛС ?
BTW добавете си в коментарите разхода за месец за да може да стане ясно реално колко пари се дават . А не за някакви периоди от по 5 години защото не ства ясно и пак трябва някой да изчислява . Че Рая и така се обърка .
Win_XP написа:Цената на горивото не е проблем, просто трябва да имаме повече пари, това важи и за всичко останало

Това трябва да означава ,че не плащаш гориво ли ?
mitkoa написа:Бас,
Едва ли някой се съмнява, че на метан е много по-евтино.Това няма нужда да го доказваш и да събираш разходите на всички.Впрочем мисля, че може и да има полза подобна тема и браво за опитите ти, но опитай да ни убедиш в другите неща.
Значи тази тема не е за убеждаване , а за смятане и осъзнаване на разхода . Защото както виждаме някой хора въобще не знаят колко пари дават на месец . А не е да кажеш , че сипват за 20-30лв месечно .
mitkoa написа:
Колко място заема бутилката в багажника на хеч, на седан?
Колко метанстанции има в България?Каква е цената на цялото удоволствие - груби сметки.Каква е цената на поддръжката?Какви са гаранциите?
............................
По принцип идеята на първата тема , която сега е в офф-топик беше точно такава . Но понеже хората имат субективно мнение и в техническия се задават само въпроси съм пуснал тази точно за да се осъзнае за какви пари говорим и след това , като натрупаме повечко база за сравнение да помислим дали не можем да направим нещо за да си оптимизираме разходите .
За това съм писал за месечен разход защото хората взимат заплата на месец и плащат всички сметки на месец ( или поне 90% от тях ) . И ДДС върви на месец и осигуровки и тн . Общо взето месеца е един доста важен период за всеки един бюджет .
Та ако има хора , които наистина се интересуват моля пуснете въпросителна тема в техническия или питайте в мелето тук :
http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=17532
Или пуснете ЛС . Но който както му е удобно ! Информация има , техника има , практика има всичко има само трябва някой да си направи точната сметка .
Тази тема нека остане , като статистика за реалния разход на хората от форума за гориво и каквото искат друго да включат . Още повече , че имаме и хора от чужбина не само в БГ , а там цените на горивата и пробезите са съвсем други .
Публикувано на: 09 Юни 2011 01:35
от Win_XP
Bass_Man написа:
Win_XP написа:Цената на горивото не е проблем, просто трябва да имаме повече пари, това важи и за всичко останало

Това трябва да означава ,че не плащаш гориво ли ?
Не, плащам си горивото и колата ми гори много, това означава, че който няма пари трябва да си намери начин да изкара, а който има да ги направи повече. Това имам в предвид, че няма скъпи неща, просто хората нямат достатъчно пари

Публикувано на: 09 Юни 2011 07:33
от ace
Bass, имам чувството, че прекалено навътре вземаш нещата.
Всички тук сме умни хора и знаем, че бензинът и дизелът също са опасни -няма как да е иначе като се има предвид лесната им запалимост. Не виждам някой да твърди обратното.
LPG-то и метанът обаче също са опасни, противно на това, което твърдиш. Фактите го доказват - всичко останало са празни приказки и теории. Това че е гръмнала само една бутилка от 10, единствено показва, че това не е толкова сигурна технология. Дали се дължи на човешка грешка или дефект няма никакво значение.
Относно разхода в лв на 100 - безсмислено е да го смятам, защото в различни условия ми е различен, а освен това цената на горивото се сменя постоянно. В съседната тема съм си дал разхода при градско, извънградско, магистрала и тн. Който иска, смята това по днешната цена на дизела.
Относно твоя разход мога само да те поздравя. Не отричам ползването на метан, така че, който го смята за подходящо алтернативно гориво за автомобила си, може само да извлече ползи.
Публикувано на: 09 Юни 2011 08:28
от slowtraveler
Басмане, пак те хвана логореята...
Не сварваме да бършем след тебе....
Айде сега пак отвори гугъла и провери дали взрива разпитва преди да гръмне дали е затворено или отворено помещението. Или е важно само получаването на подходяща смес, независимо от обема...
И че спокойно може да се взриви смес на открито...
След което пак поразпитай дали при разкъсване на бутилка под налягане (и въобще при разкъсване на метал) не се получават искри или нагряване...
Та така басманчо - скачай в нета да търсиш отговорите, ама гледай все пак да са по-кратки и по темата (иначе всичките ти теми ще бягат към офтопика)..
Публикувано на: 09 Юни 2011 08:50
от martod
ace написа:Bass, имам чувството, че прекалено навътре вземаш нещата.
Всички тук сме умни хора и знаем, че бензинът и дизелът също са опасни -няма как да е иначе като се има предвид лесната им запалимост.
Владко,чувството ти те лъже ..
Не че взема на вътре нещата Баса

а просто не иска да приеме недостатъците на алтернативните горива ..
Иначе и децата знаят, че когато едно гориво е под налягане е по опасно от тези които не са ..
А за дизела бъркаш

не е толкова опасен ..
На тировете резервоарите като са спукани, ги пълнят до горе с нафта да няма въздух вътре и ги заваряват така ..

Публикувано на: 09 Юни 2011 10:31
от PESHO OT MARS
martod написа:Иначе и децата знаят, че когато едно гориво е под налягане е по опасно от тези които не са ..
А за дизела бъркаш

не е толкова опасен ..
На тировете резервоарите като са спукани, ги пълнят до горе с нафта да няма въздух вътре и ги заваряват така ..

Това че са под налягане в общия случай ги прави по-безопасни поради невъзмоноста пламъка да се пренесе в обема на резорвоара. В това отношение бензина и дизела са къде къде по-опасни. Особенно както на доста от новите коли резорвоарите са и пластмасови (да много са здрави но не обичат пламъка)
А дизела си нямаш идея просто колко е опасен, точно защото такива като теб си мислят че като не може да се запали лесно (например от искра) е безопасен. Това самозаблуждение подлъгва лошо, случаите на взривове от дизелови пари не са малко и доста хора са страдали заради това.
Та ми се вижда абсолютно излишна истерията насочена към LPG/CNG системите. Абсолютно всички случаи на запалвания и взривове с тези газове са свързани със системна мърляшина и тотално незачитане на елементарните правила за безопастност. Като сметнете колко таралясници на газ с никаква поддръжка се търкалят по нашите пътища и ги съпоставите със случаите на аварии ще се убедите колко реално са опасни тези горива.
Публикувано на: 09 Юни 2011 10:51
от slowtraveler
Съдовете под налягане (особено газовете с голяма степен на разширение) са опасни дори и когато не се запалят, защото при повреда съдъжанието им се разширява, увеличавайки обема си (същото, което прави взрива при горене)...
Другото опасно при газовете е, че при повреда изхвърления газ ако е горим прави изведнъж голям обем взривоопасна смес (точно поради разширяването си и смесването с въздуха)... И взрива при запалване действа в голям обем с голяма сила. Едно е да се отдаде енергията в продължение на милисекунди, а съвсем друго е същата енергия да бъде отдадена в продължение на минути (горене на течни горива).
При течните горива горят само парите над течността...
Затова при съдовете под налягане е задължителен периодичен хидро тест дали издържат предвиденото налягане.
Поради опасност от взрив при нередовен съд (пръскане на съда под налягане) това изпитание се прави с течност, която има много малък коефициент на сгъстяване - вода (затова и се казва хидротест)...
Поради липса на такава опасност поради различни принцип на съхранение на горивото, резервоарите за течни несгъстени горива на автомобилите не са подложени на такива периодични тестове...
Горе долу - това са недостатъците на LPG/CNG от гледна точка на безопасността. Предимствата - ги знаете... Всеки си има глава на раменете и си решава сам.
Публикувано на: 09 Юни 2011 11:41
от martod
PESHO OT MARS написа:
А дизела си нямаш идея просто колко е опасен, точно защото такива като теб си мислят че като не може да се запали лесно (например от искра) е безопасен. Това самозаблуждение подлъгва лошо, случаите на взривове от дизелови пари не са малко и доста хора са страдали заради това.
На дизела са му страшни само изпаренията, какго сам го казваш, а за да се получат при него изпарения си иска доста температура ...
Та дай да не го изкарваме толкова опасен

Публикувано на: 09 Юни 2011 11:47
от iovkito
Защо не си кажете , че всички горива са опасни и толкова. Има изгорели хора и в дизелови и в бензинови и в газифицирани коли , така че коментарите са излишни. В Добрич при заваряване на резервоар на камион , заварчикът получи 50-60% изгаряния , след като се взриви . Няма значение с какво гориво ще е колата - като се подходи неразумно , последствията са на лице.
Публикувано на: 09 Юни 2011 14:32
от miLen4o
Всичко е опасно!Аз на хибрид се не качвам ,че бие ток biggrin.gif
Публикувано на: 09 Юни 2011 20:53
от Uncle Dido
Миленски, лошото на тока е, че не можеш да му го върнеш, копелето.
Докато си бачкам с оксижена, току гръмне някой маркуч. На ацетилена, де. И се започва с едни пламъци, едно фучене....
Клиенти залягат, деца пищят, жени припадат.
А аз просто завинтвам кранчето на бутилката. А същото време е много готино да ти гръмне резервоара, щото имало теч от скъсан маркуч и някой типично по български да си хвърли фаса под колата ти на кръстовище...
Много е весело - виждал съм го, или по-скоро последствията от това.
Или, казвате, като се запали петролен кладенец, гърми целия петролен залеж....
Ами не, просто го гасят с взрив.