Страница 1 от 3
катализатор YARIS
Публикувано на: 19 Май 2011 11:19
от vidimi2000
Здравейте ! Имам следният проблем - преди 2 седмици колата започна да губи мощност. Закарах я на майстор, който каза, че катализатора е заминал и нарави две дупки за да излизат отработените газаве, но проблема си остана.
Закарах я на диагностика в TOYOTA. Казаха, че с двигателят всичко е наред и потвърдиха за катализатора, но имаше зацапване на дебитомера. След почистването му колата се оправи, но ми светна чека на двигателя. Въпросът ми е възможно ли е да свети чека заради пробитият катализатор?
Публикувано на: 19 Май 2011 12:19
от Espace&Yaris
Естествено, нали има втора ламбда след него. Аман от тия майстори с техните запушени катализатори. А дебитомерите се замърсяват защото пред тях минават и маслени пари- това за първите яриси. На жената вече на всяка смяна на филтър го чистя този дебитомер.
Публикувано на: 19 Май 2011 15:13
от raider_yaris
Ееееее стига де и най-първите Яриси (2000год.) ли имат 2 сонди. Аз тамън мислех да го махам. Направо ме разби. Сега ми стана много кофти деня.
Публикувано на: 19 Май 2011 16:17
от Espace&Yaris
Ами по спомен отпреди година, когато и аз сменях катализатор по съвети от майстори (а всъщност проблема беше замърсен MAF) си бяха две.
И не си махай катализатора, не е добра идея това.
Публикувано на: 19 Май 2011 16:57
от Mihalcho1
Да, след катализатора има ламбда сонда.
И на мен преди месец ми даде грешка точно в тая втората ламбда, но еднократно.
За Дебитомера - моя си го почиствам през 2 - 3000км, за да нямам ядове...

Публикувано на: 19 Май 2011 17:02
от vidimi2000
Не не съм го махнал - просто ми направиха две дупки за да пропуска газовете, но това означава ли, че въпреки надупченият катализатор чека на двигателя е нормално да свети,а ламда сондите наистина са две.
Публикувано на: 19 Май 2011 17:04
от vidimi2000
Mihalcho1 - кажи как се сваля дебитомера и как се почиства ?
Публикувано на: 19 Май 2011 18:45
от Espace&Yaris
Ходи сега да ти ги запушат тъпанарите.
Публикувано на: 19 Май 2011 19:23
от lubooo
добре де колеги , няма ли решение на въпроса с тия катализатори с тия сонди , и на мен като излезна извън града като карам с 90 100 след 50-60 км ми светва чека заради тоз катализатор иначе в града минавам по 100 200 300 и никакъв чек не светва ... до сега с колкото маистори съм говорил вкючително и в оторизиран сервиз на тойота секи овърта .. ам можело ам така ам онака .. никои до сега не ми е казал ш стане пич докараи я еди си каде ще стане работата .. накрая ще зема запиша една магистратура по гаражно маисторство да си опрая колата и тъпия катализатор...
излишно е някои много начетен колега да ми споменава , че мога да си заменя катализатора с нов.
Публикувано на: 19 Май 2011 19:34
от Uncle Dido
lubooo написа:излишно е някои много начетен колега да ми споменава , че мога да си заменя катализатора с нов.
Защо?
Публикувано на: 19 Май 2011 19:57
от lubooo
Fido Dido написа:lubooo написа:излишно е някои много начетен колега да ми споменава , че мога да си заменя катализатора с нов.
Защо?
защото нямам пари за глупости , катализатори да си купуват европейците аз съм българин и нямам заплата 2000 хил евро все още и също така съм вътрешно убеден , че има начин да се цакне системата просто е въпрос на време и на мисъл от правилния човек
пс: по моята елементарна логика тия сонди мерят показатели на входа и на изхода на катализатора и в града с по-малка скорост явно показателите са в норма щом не свети чека , а при поддържане на по-вискока скорост от увеличаване на потока изгорели газове явно има разминаване на тия показатели което не е в норма , та обмислям да отклоня част от отработените газове преди катализатора за да може когато се движа по бързо притока на газове до катализатора да е занижен и да не ми свети чека ... biggrin.gif ако проработи мисля го патентовам и ш отварям гаража да прая катализатори laugh.gif
Публикувано на: 19 Май 2011 20:29
от Uncle Dido
Любо,
приятелю,
първата сонда няма нищо общо с катализатора. Тя е за смесообразуването.
Втората сонда вече ще ти е проблем. Дори и да успееш да я излъжеш, което много ме съмнява, след време, като ти окичат газ-анализатора на ГТП, как ще излъжеш тях?
И ако ти предложа чисто нов катализатор за 200 лв., плюс 50-60лв. за монтаж, би ли ги дал на някой псевдо-разбирач да ти рови по ЕКУ-то на колата?
Преди време един колега с Авенсис дойде с побеляла коса, защото му се беше запушил катализатора и в ТМ-Ауто са му искали 2 500 лв. с монтажа.
Лошото е, че при този модел рънърите на колектора влизат директно в катализатора, без присъединителен фланец.
Отстраних стария катализатор и му монтирах нов, универсален, с всички щитове и планки за укрепване, преди меката връзка за 450лв.
Значи - има как.
Не бързай с експериментите.
Публикувано на: 19 Май 2011 20:44
от vidimi2000
I sega kato sa mi napravili 2 dupki v katalizatora goliam problem lie ?
Публикувано на: 19 Май 2011 21:09
от lubooo
Fido Dido написа:Любо,
приятелю,
първата сонда няма нищо общо с катализатора. Тя е за смесообразуването.
Втората сонда вече ще ти е проблем. Дори и да успееш да я излъжеш, което много ме съмнява, след време, като ти окичат газ-анализатора на ГТП, как ще излъжеш тях?
И ако ти предложа чисто нов катализатор за 200 лв., плюс 50-60лв. за монтаж, би ли ги дал на някой псевдо-разбирач да ти рови по ЕКУ-то на колата?
Преди време един колега с Авенсис дойде с побеляла коса, защото му се беше запушил катализатора и в ТМ-Ауто са му искали 2 500 лв. с монтажа.
Лошото е, че при този модел рънърите на колектора влизат директно в катализатора, без присъединителен фланец.
Отстраних стария катализатор и му монтирах нов, универсален, с всички щитове и планки за укрепване, преди меката връзка за 450лв.
Значи - има как.
Не бързай с експериментите.
fido dido аз съм убеден , че ти си доста наясно с цялата система , но искам да ти кажа , че съм минавал на газ анализатор с опел вектра А с тотално ръждясали и издънени тръби и буквално според анализатора колата беше свръх екологичен автомобил , помня как човека я погледна колко е издънена и каза ае заминаваи идеален си biggrin.gif .. та докато доидат времената да ме спрат от движение за това , най -вероятно колата ще я кара някои циганин или ще е в морга за части...
другото което е 400 лв нито са много нито са малко , но ако трябва в момента да реша дали си стува да ги дам , по скоро не бих ги дал защото това , че ми свети чек-а извън града и с едно вадене на клемата нещата си идват на мястото до следващия път не ме притеснява особено .
и все пак , защо мислиш че не може да се излъже втората сонда , релно разликата между шофирането градско и шофирането извънградско е скоростта и най-вече поддържането на по висока скорост аз поне друга разлика не виждам ? може и аз да не съм много в час с нещата , даже е доста вероятно , но все си мисля , че не може да е толкова перфектно измислена тая система , че да не може да се излъже biggrin.gif
Публикувано на: 19 Май 2011 21:45
от Uncle Dido
Любо, тая че може да се излъже - може.
Въпросът е кога и как и колко ще струва. До този момент не става, дори и за ЕКУ Бош, да не говорим за Денсо.
На един каталясал европейски дизел, с катализатор и филтър за твърди частици - да елиминираш ЕГТ и вакуумните датчици, струва 400 лв.
После ти го премахвам механично. Което е пак 30-40 лв. отгоре. Но това важи само за европейските кошници.
При нашите дараци е по-друго. Но ме съмнява, че цената ще е по-малка.
По-скоро ще е нагоре.
П.П. Хонда, 85-та година, карбуратор - още минава Еко-нормите в щатите.