Страница 1 от 2

може ли и колко струва този upgrade 1.3 12v - 1.6

Публикувано на: 09 Авг 2006 13:39
от SESKO
Kоролката ми е ЕЕ90 с мотор 2Е-Е 1.3 : 12v: 75hp (слабичък за комби и никак не е икономичен ), обаче ми се иска да го сменя с 1.6 поне 100hp
Tа въпросът ми е колко ще ми струва смяната на двигател , ако е нужно скоростна кутия и каквото още трябва ?

Публикувано на: 09 Авг 2006 14:20
от b_d
1. Двигател;
2. Кабели и електроника;
3. Доста търпение и бачкане;

това е нужно :thumbsup: :thumbsup:

Публикувано на: 09 Авг 2006 16:09
от ugabuga
za tvoiata korolka nai dobria upgrade e ili 4e-fte (1.3l ot EP82, starlet gt turbo) koito e 135konia (kato moia) ili 5e-fhe (1.5l ot toyota sera i cynos) koito e 115 konia i moje da se turbinira mnogo uspeshno

za poveche info hodi da razgledash kakvo pishe na http://board.tercelonline.com ili http://www.toyotagtturbo.com (tarsi foruma niakade)

Публикувано на: 09 Авг 2006 18:13
от punkara
nameri si kola donor sus digatel tip 4A-F, toi e 16V, s karburator, i ima 96kc. pri dobre rabotesht karburator podurza 6,5L/100km i podurza skorost ot 200km/h na raven put!
tryabva ti dvigatelya i skorostnta kutiya sus vichki aksesoari, plus oshte razni drebni chasti, zatova e dobre da imash cyala kola donor, za da mozesh spokoino da napravish razmyanata!
wink.gif

Публикувано на: 09 Авг 2006 22:50
от ugabuga
a be punki stiga sia

na choveka kolata veche e injekcia ti ne samo shte go karash da slaga dvigatel ot druga seria A vs E, ami i niama da e 4age.

tia dvigateli sa ot 2 razlichni semeistva A i E. Ti imash E, zada slojish ot A triabva da se izrabotiat i napasnat novi tamponi za dvigatelia i nova poluoska ot ednata strana i t.n.

ako slojish dvigatelite ot E semeistvoto kakto az ti predlagam niama da imash nujda ot nikakvi strukturni promeni.

Публикувано на: 09 Авг 2006 23:32
от punkara
ugabuga написа:a be punki stiga sia

na choveka kolata veche e injekcia ti ne samo shte go karash da slaga dvigatel ot druga seria A vs E, ami i niama da e 4age.

tia dvigateli sa ot 2 razlichni semeistva A i E. Ti imash E, zada slojish ot A triabva da se izrabotiat i napasnat novi tamponi za dvigatelia i nova poluoska ot ednata strana i t.n.

ako slojish dvigatelite ot E semeistvoto kakto az ti predlagam niama da imash nujda ot nikakvi strukturni promeni.
a kolko shte mu izlezne edin 4E-FTE ot Japan? ami posle kolko benzin shte mu izrazhodva? ami sus tova turbo i 135kc, BEZ predna stabilizirashta shtanga kakvo shte pravi? ami spirachkite?
inache ideyata e dobra.
obache s kola donor s 4A-F nyama da ima nuzda da prepravya nishto, vzima dvigatel i kutiya barabar s tamponite i slaga direktno v negovata. zakacha edna zica kum delkoto, druga kum masloto, treta kum temperatura na vodata, 4-ta kum starter, 5-6 i 7 za masa, pali i trugva! happy.gif opa zabravih i 8-ma kum zigliora za svoboden hod kum karburatora...
v BG moje da nameri 4A-F, i za 500lv cyala kola, ili blusnata tongue.gif

Публикувано на: 10 Авг 2006 04:22
от ugabuga
tamponite SHTE triabva dase prepraviat, poviarvai mi

inache razhod na gorivo - shte e mnogo po malak ot 4age!
moeto 4efte mi harchi 38mpg na dulgo ... chakai da go smetna v litri no e MNOGO malko. za sravnenie novia yaris 1.5l harchi 39mpg (mili na galon)

a 135 konia ne sa chaaak tolkova mnogo. prednata shtanga moje da se nameri mnogo lesno ot niakoi starlet makar che zadna e po vajna.

spirachkite sushto niama da sa problem - girektno swap ot starlet ili toyota paseo. samo rotorite i mounting brackets.

Публикувано на: 10 Авг 2006 04:26
от ugabuga
v smisal tova koeto kazvash ti e po eftinia variant ako vichko koet niakoga shte e iska sa 100 konia.

100 konia mogat da se postignat bez modificirane na tamponi ako se izpolzva 5eFE dvigatel ot toyota paseo (200-400$ max) ili 115 konia 5eFHE kakto veche kazah.

moje malko jichkarska rabota da triabva obache :)
ima i drugi varianti - 4efe ot corolla/starlet koito e 85 konia 1.3l ili 3ee dvigatel koito ne go preporachvam koito e 1.5l i sushto 85 konia, po muden no poveche vartiasht moment na niski oboroti

i t.n. i t.n. :) hodi da chetesh na tercelonline kakto ti kazah tam pishe za vsichkite vazmojnosti

Re: може ли и колко струва този upgrade 1.3 12v - 1.6

Публикувано на: 10 Авг 2006 07:09
от Japanese_fever
Abe 4akaj da se napravq i az na majstor! biggrin.gif
ugabuga ti predlaga turbo dvigateli, pri polojenie, 4e iska6 samo malko da ka4i6 mo6tonostta, ama go razbiram, za6toto na nego vsqka vtora duma mu e turbo! tongue.gif
Punkara ti kazva da vzeme6 4A-F dvigatel, s karburator. Po princip tova e naj-lesniq variant, za6toto s karburator ti se spestqva mnogo rabota po napasvane na jici i suotvetno 6te ti izleze po-eftino. Ama kakto kazva ugabuga 6te trqbva da se pravqt novi tamponi, a i ot EFI na karburatori si e 4ist downgrade, osven ako dvigatelq ne e 4A-GE. biggrin.gif

Moeto mnenie e tursi dvigatel ot Tercel/Paseo 4E-FE ili 5E-FE.
S 5E-FE 6te leti tazi kola! Toj e ot Toyota Paseo generaciq do '93, ako ne se luja. No ne znam dali go ima v Europa.


p.s.
Kakuv e tozi dvigatel 5E-FHE i kakvo e tova H??? :help: sad.gif

Публикувано на: 10 Авг 2006 10:46
от jamie
Абе ако ще остава атмосферка - 4АГЕ/ФЕ (поради липса на 7АФЕ) е решението. Е-сериите имат предимството със сериен турбо мотор - но тук той е изключително рядък.

Публикувано на: 10 Авг 2006 14:54
от ugabuga
jamie 5efe i 5efhe dvigateilte ne sa turbo.

i dvata sa 1.5l no FHE e s po-visoka kompresia i dosta po debeli bieli, taka che e mnogo udoben za turbo. samo mu slagash edni butala ot 4efte i si gotov. bielite mu sa debeli kolkoto na 4efte-to ta dori i oshte malko. 5efe bielite sa tunichki no do 12psi izdarjali.

Публикувано на: 10 Авг 2006 14:56
от jamie
Абе ugabuga, туй дето го описваш е конверсия атмосферка-турбо... отиде евтиния ъпгрейд на кино :whistle:

Публикувано на: 10 Авг 2006 15:01
от b_d
ugabuga,

описваните от теб двигатели тук се намират по-трудно. 4АФЕ-то за мен е оптимално за тази кола. Намира се чат-пат по моргите. Наистина ще трябва с кутията, полуоските и стойките за двигателя да се вземе, но такива коли се намират чат пат.

Смяната на двигател обаче е досадна работа и не я препоръчвам на всеки.

Публикувано на: 14 Авг 2006 12:13
от SESKO
а има ли някой които е навит да го направи и колко ще ми струва всичко това ( части + ремонт )

Публикувано на: 16 Авг 2006 00:26
от ilia
аз карам корола 1.6-110 конки иси гори 10 на бензин минимум,но имам и метан така си компенсирам ,купих колата преди 5 месеца от италиа и се оказа сус метан ,но е малко спуната на това гориво,ина'е караш сус 6 лева на100 километра градско