Страница 1 от 1

Цветомузика на таблото? Загадката решена!

Публикувано на: 25 Апр 2011 18:38
от Rudy
До днес при стартиране всички лампи на таблото светват и след секунда-две гаснат, обаче днес останаха да светят три от тях:
Изображение

1. Проблем със зареждането на акумулатора
2. Ниско ниво на двигателно масло
3. Проблем с горивен филтър

Тук намерих подбна тема, като при собственика на RAV4 след около 70 км са светнали и лампите на ABS и ръчната. После при него колата е спряла да пали и се оказал проблем с ремъка на алтернатора. Аз минах почти 200 км без проблеми. След като паркирах я гасих и палих няколко пъти.

Обаче OBD показва 12,8V при контакт и 14,1V след стартиране (при 800 об/м), не показва грешки или проблеми. Откачах акумулатора и после пак си светят. Не знам дали не е изгорял някой предпазител? Колата пали и върви нормално и не открих нищо което не работи. Обаче тези лампи ме влудяват - така че давайте идеи какво да проверя?

Публикувано на: 25 Апр 2011 19:52
от diesel_power
Като начало откачи буксите на динамото и на горивния филтър да видиш дали ще изгаснат .

Re: Цветомузика на таблото?

Публикувано на: 25 Апр 2011 20:03
от Scott
Rudy написа:...днес останаха да светят три от тях:
1. Проблем със зареждането на акумулатора
2. Ниско ниво на двигателно масло
3. Проблем с горивен филтър

... Не знам дали не е изгорял някой предпазител?
Rudy, според електирческата схема,единствения предпазител, който захранва тази верига е IGN (10A), който се намира в двигателния отсек. Възможно е ако имаш DRL неговия модул да се еб..а, но е малко вероятно. Провери този предпазител, четките на алтернатора или реле-регулатора.
Зареждането се поддържа от трите лампи, дето са останали да светят, защото са свързани в схема 'или'.

Публикувано на: 25 Апр 2011 20:10
от Rudy
diesel_power написа:Като начало откачи буксите на динамото и на горивния филтър да видиш дали ще изгаснат .
можеш ли да ми покажеш снимка ма буксите дето трябва да откача?
Щото иначе ще трябва да гадая и откачам - закачам наред.

Re: Цветомузика на таблото?

Публикувано на: 25 Апр 2011 20:11
от Rudy
Scott написа:... Rudy, според електирческата схема, най-вероятно е изгорял предпазителя IGN (10A), който се намира в двигателния отсек.
ОК - утре сутрин първо това ще проверя.

Re: Цветомузика на таблото?

Публикувано на: 25 Апр 2011 20:52
от Scott
Rudy написа:ОК - утре сутрин първо това ще проверя.
На второ четене, не ми се вярва изгарянето на този предпазител да предизвика светене на тези лампи едновременно. По-скоро е повреда в реле-регулатора или един от допълнителните диоди се е сбъгясал. Схемата е направена така, че изгаряне на един предпазител или лампата на зареждането да не доведе до недозареждане на акумулатора.

Публикувано на: 25 Апр 2011 21:59
от diesel_power
Със сигурност не е този бушон.Откачи буксата с четирите кабела на самото динамо,малко е навряно отзад ,но може да се стигне.

Публикувано на: 25 Апр 2011 22:26
от Scott
diesel_power написа:Със сигурност не е този бушон.Откачи буксата с четирите кабела на самото динамо,малко е навряно отзад ,но може да се стигне.
Да, повредата е след общата точка на трите диода.

Публикувано на: 26 Апр 2011 09:12
от Rudy
diesel_power написа:Със сигурност не е този бушон.Откачи буксата с четирите кабела на самото динамо,малко е навряно отзад ,но може да се стигне.
Прав си! Проверих го.

Публикувано на: 26 Апр 2011 09:16
от Rudy
diesel_power написа:Като начало откачи буксите на динамото и на горивния филтър да видиш дали ще изгаснат .
Като откача буксата на алтернатора - гаснат и трите лампи, но като я включва обратно пак светват.
Ако оставя да поработи с изключена букса светва и Check engine (MIL). Като изчистя грешката MIL не светва, ама онези трите греят като слънце по пладне.
Сега какво? Ремък на алтернатора или самия алтернатор - как да проверя? И ако не става дайте идеи къде да я водя?

Публикувано на: 26 Апр 2011 10:29
от Scott
Rudy написа:... Ремък на алтернатора или самия алтернатор - как да проверя?
Щом напрежението ти на зареждане е 14.1В (измери го все пак с мултиметър), аз бих предположил че един от малките диоди, които захранват реле-регулатора е сбъгясал. Ако напрежението е по-ниско, тогава са четки или реле-регулатор.
Дай малко предистория, правил ли си нещо по колата преди да се случи това?
Виж за всеки случай и бушон ALT-S.

Публикувано на: 26 Апр 2011 14:04
от Rudy
Scott написа:Виж за всеки случай и бушон ALT-S.
Точно това беше причината - изгорял предпазител 7.5А на ALT.
Много благодаря на колегите diesel_power и Scott, които помогнаха много!
Ще има бира!

Публикувано на: 26 Апр 2011 20:07
от diesel_power
Не бързай да се радваш,защото бушона не е крушка да изгори от старост.Има вероятност някъде да имаш протрити кабели.Например в снопа ,който минава над ангренажния капак.Най-често там се срещат проблеми в инсталацията при мотор 1цд.

Цветомузика на таблото? Загадката решена!

Публикувано на: 12 Май 2019 20:22
от icho93
Здравейте, и при мен се получи същия проблем, но не е от предпазители и ремък, при замерване ми показва 12.2V което директно ми показва липса на каквото и да било захранване от алтернатор, според вас има ли нещо още което бих могъл да проверя или направо да отивам в сервиз.