Страница 1 от 2
Avensis 1.8 VVT-I vs 2.2 D-CAT
Публикувано на: 19 Апр 2011 14:18
от vakets
Добър ден колеги,
Обмислях преди време покупка на нова Тойота, но по ред причини се отказах и реших да взема такава върната от лизинг. Сега дилемата е следната: разглеждам два конкренти екземпляра, на еднаква цена 21 500 лв., които са със следните характеристики
1) 2008 Avensis седан 1.8 VVT-I, 129 к.с, ръчни скорости, пробег 13 000 км.
http://www.mobile.bg/11301406584774248
2) 2006 Avensis комби 2.2 D-CAT, 177 к.с, ръчни скорости, пробег 70 000 км. Тази е с най-високото ниво оборудване, включително и навигация
http://store.interlease.bg/la-2484-Toyo ... mesta.html
Ако трябва да съм честен съм фен на дизела и без да се замисля бих го взел, но доколкото съм запознат новите дизелови двигатели не се разбират много много с българската нафта, което неизбежно води до евентуални сериозни и скъпи проблеми. С Тойота не съм запознат, но предполагам, че ситуацията е подобна.
Така че при така поставения въпрос, по-скоро клоня към бензина, който е реално нов автомобил
Какво бихте ме посъветвали? Благодаря предварително за отговорите и отделеното време

Публикувано на: 19 Апр 2011 14:29
от Vesko
Лично на мен мощността на 1.8 бензиновият двигател не ми допадна за това купе. Беше тромава колата.
Публикувано на: 19 Апр 2011 14:29
от Dizzle
Колега, всеки ден някой пуска такава тема, затова и модераторите започнаха да ги заключват. Потърси малко из форума! D-CAT за който говориш е много претенциозен към нафтата, а това по нашите ширини сам се сещаш какво означава. Дори в английския форум има немалко оплаквания ,като имаш предвид, че при тях качеството на горивото е доста по-високо. Въпреки това преди няколко дена друг колега се похвали, че Авенсиса му (с този двг) е на 200 000 км и няма никакви грижи, така че може би зависи много и от начина, по който се поддържа.. Ремонтите са наистина много скъпи и доколкото разбрах от по-грамотните колеги дюзите например не подлежат на ремонт. Според мен ако искаш дизелов Авенсис се насочи към 2.0 D4-D - по-слаб е, но и доста по-здрав. Нека се изкаже Kiki , мисля че той има точно такъв.

Публикувано на: 19 Апр 2011 19:18
от павел павлов
Колегата с авенсиса от по долната тема
http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=17124 не е с Д-кат мотора ,неговия е 150 коня двигателя!Просто няма филтър за твърди частици!Аз съм вече на 151000 км и нямам оплаквания!Споделям мнението на Веско за 1,8 мотора!Малък е за това купе!Трябва 2-ка мотор!
Публикувано на: 19 Апр 2011 21:25
от zi_zi_top
Твърдо за дизела!
Миналия уикенд с жена ми бяхме с една бензинова Корола Е15 1,6 бензин (2009 г.). За моите впечатления ще си премълча, но не бяха добри. Дори жена ми се впечатли от спънатия бензинов ДВГ и шума при скорост над 120 км/ч и отбеляза превъзходството на нашата Корола!
Публикувано на: 20 Апр 2011 00:59
от vakets
Мерси за коментарите колеги. Хм.. има ли вариант да се избегне даването на безбожни пари за ремонт на дизела в следствие на некачествено гориво? Тираджийска нафта няма да сипвам много ясно... В момента карам на бензин и от дизел нищо не отбирам. Но дюзи по 1000 кинта парчето - някак си не ме кефи идеята и риска

Иначе разход по каталог гледам 7.5 градско и 5 извънградско с хубава нафта, което е напълно приемливо, но в България ще е с литър отгоре предполагам. Ако имате парите, бихте ли си взели кола с този мотор за каране в България?

Публикувано на: 20 Апр 2011 09:14
от digitalpr
Втората задължително! Мощност, оборудване... страхотна е.
Публикувано на: 20 Апр 2011 09:18
от павел павлов
Да бих си купил тази кола ,само при условие,че знам историята и ,и съм убеден в истинноста на километрите!Колата е внос от чужбина нали?Доколкото знам в тези години в БГ Д-кат не се предлага!Ако колата е истинска взимай!Емоционално ще бъдеш удовлетворен от тези 170 коня ,а разхода спрямо бензиновия мотор само ще те радва!
Публикувано на: 20 Апр 2011 10:48
от mitoko
д-кат колко масло гори по книжка???
Публикувано на: 20 Апр 2011 11:40
от Nixter
Няма база за сравнение! Бих взел дизела, въпреки че комбитата не ме кефят! За тези пари е страхотна далавера. Обаче километрите са съмнителни! И все пак имай пред вид, че безниновата вероятно е все още в гаранция. Ако имаш няколко месеца гаранция е съвсем друга работата.
Публикувано на: 20 Апр 2011 13:36
от vakets
По принцип колата би трябвало да е върната от лизинг, тоест да е на 100% реални километри и обслужвана съгласно изискванията на производителя и да притежава сервизна книжка, която да доказва всичко това. В момента чакам потвърждение за тази информация.
Иначе няма спор - автомобилът е великолепен, сигурен съм, че върви като ракета

Това, което ме притеснява обаче са евентуалните проблеми, които са доста солени, доколкото прочетох из форума. Но да се надяваме, че със скъпа нафта и качествено обслужване няма да има ядове

Публикувано на: 20 Апр 2011 15:06
от Vesko
Не съм уверен че във форума има много 2.2ДКат мотори, за да си прочел много оплаквания

Публикувано на: 20 Апр 2011 15:44
от Me4oKyX
D-CAT е мотор, който има едни много скъпи консумативи - ДЮЗИТЕ, които са пиезокристални - като запалките - имат определен брой "щракания", след което просто спират да работят. Иначе такъв Авенсис, почти същия се продаваше 7800лв, но като звъннах познай защо цената е такава !? А и цената на дюзите НЕ Е 1000лв, а 2000лв с отстъпка! Ако търсиш дизел Авенсис комби си вземи 2.2 150к.с. - по-евтини е по-лесна поддръжка, а дюзите могат да се иновират..... Лошото е, че новите дизели зорлен ги направиха всичките с такива дюзи, освен 1.4д4д, което значи, че всичките на 120-170 хил.км. ще изтропат дюзите в БГ и ще трябва да ръснат 8-10 000лв за ремонта.... Вече няколко човека в Пловдив с д-кат оправяха дюзи, та друго решение за момента няма....

Публикувано на: 20 Апр 2011 16:27
от Yuli
Me4oKyX написа:...новите дизели зорлен ги направиха всичките с такива дюзи, освен 1.4д4д...
... да вметна, че и този мотор след 2009 - версия 205 Нм и 6 скорости вече е с пиезо:
http://www.steinbauer.cc/neu/index.php?car_type=8245
Публикувано на: 20 Апр 2011 20:06
от tanto
vakets написа:Мерси за коментарите колеги. Хм.. има ли вариант да се избегне даването на безбожни пари за ремонт на дизела в следствие на некачествено гориво? Тираджийска нафта няма да сипвам много ясно... В момента карам на бензин и от дизел нищо не отбирам. Но дюзи по 1000 кинта парчето - някак си не ме кефи идеята и риска

Иначе разход по каталог гледам 7.5 градско и 5 извънградско с хубава нафта, което е напълно приемливо, но в България ще е с литър отгоре предполагам. Ако имате парите, бихте ли си взели кола с този мотор за каране в България?

Привет,
Аз имам подобен мотор (D-cat), но от скоро и na Рав 4 и разходът е доста висок. Един познат се е возил на служебен Авенсис със същия двигател и каза, че и там били доста далеч от разхода по каталог, но не знам може и да ме е успокоявал. Иначе е доста мощен, но не е много подходящ за градска кола. На дюзите и аз им треперя миналта седмица ми ги проверяваха, уж нищо им няма, но ще видим ............
Иначе този точно екземпляр е доста добър като оборудване и цена.
Успех с търсенето и купуването!