Страница 1 от 1
Проблемни обороти Avensis 1.8
Публикувано на: 17 Апр 2011 22:23
от yalek
Здравейте,
Имам един проблем с Avensis 1.8 бензин 2008-а. При включен климатроник на около 23 градуса оборотите на колата са стабилни, но при скорст по голяма от 70-80 км/ч, когато колата се движи по инерция, оборотите започват да слизат и качват от 800-1400 така, докато скоростта не падне поне до 60-70 км/ч или разбира се не включиш на предавка. При зададена стойност под 20 или над 28 градуса този проблем го няма. Промяната на оборотите е минимална.
Дали някой е забелязал този проблем да се проявява и при него. Забелязах, че това се случва при температура на околната среда малко над 20 градуса.
Публикувано на: 17 Апр 2011 22:29
от Bass_Man
Най-вероятно , когато се качват работи компресора , а когато са ниски не работи .
Публикувано на: 17 Апр 2011 22:39
от yalek
Абсолютно съм съглсен с теб колега

.Проблемът е защо не се стабилизират. Абсолютно безумно звучи климатроникът да спира и пуска компресора на климатика на всяка 1 сек. и то само при скорост по-висока от 70-80 км/ч.
Публикувано на: 17 Апр 2011 22:53
от Bass_Man
Най-вероятно има значение каква е температурата отвън на каква температура си сложил климатроника и на каква сила си пуснал вентилатора . Също може да има значение дали е загряла колата и каква е температурата в купето . Общо взето щом го прави значи има защо , а е много възможно да е описано в книжката .
Иначе казано няма нищо проблемно !
Публикувано на: 17 Апр 2011 23:14
от yalek
Климатроникът е на автоматичен режим и не мени скоростта на вентилатора в този момент. За да изчисли кога и за колко време да включи компресора и на каква скорост да е вентилатора, климатроникът използва таблица на съответствие, в която са включени скорост на колата, температура на двигателя, темература на околната среда, температура в купето, зададената му температура. Но това не обяснява неспирната промяна на оборотите. Да предположим, че в този мометн се включат няколко консуматора в това число и комресора- да нормално е оборотите да се променят но максимум до 20 ...30 сек. трябва да се стабилизират може на 900 може на 1100 може и на 1200- е не се случва. Въпросът ми към всички колеги - забелязал ли е някой този проблем да се проявява и при неговия автомобил, възможно е да няма заначение от модела на двигателя?
Иначе казано колегата Bass_Man не е

!
Публикувано на: 18 Апр 2011 07:31
от Nixter
Мислех че такива проблеми се появяват само на 1,6 двигателя, защото е правен за третия свят (вкл. България)

Проблемът с менящи се обороти на празен ход го имат почти всички нови тойоти, но твоя точно проблем не сме го чували. Предполагам че има нещо не наред. Ходи в сервиза, ако си в гаранция. Така дистанционно едва ли някой ще ти каже нещо конкретно. Само гадаем.
Публикувано на: 18 Апр 2011 08:21
от yalek
Благодаря за информацията Nixter, колата е гаранционна още 3 месеца. Тъй като не обичам да карам по инерциа открих проблема късно. Ходих в сервиза миналата есен и ще ходя пак само да се стопли. В сервиза във Варна само погледнаха за грешки и разбира се казаха че няма. От малкото ми опит с подобни проблеми да грешки няма, а например неправилно функциониращ датчик. Опасявам се, че и в София, където мисля да я закарм сега, пак няма да има друг резултат. Ето защо се опитвам да събера информация в клуба дали това се проявява и на други коли или ако не да поспоря с право в представителството.
Nixter, ако не е проблем разкажи ми за твоя проблем. Водил ли си я на диагностика...
Благодаря предварително.
Публикувано на: 18 Апр 2011 11:54
от Bass_Man
Според мен няма никакъв проблем ! Просто явно в някой моменти му трябва повече мощност на компресора , а не че не може да си изравни оборотите . Иначе казано той не иска да ги изравнява , а нарочно ги качва .
Публикувано на: 18 Апр 2011 19:55
от мехаННика
Това е така за да няма резки промени в темературата на катализатора,ако няма други проблеми и не свети някоя лампа карай и не се остри за спорове.Между другото по икономично е да не изключваш от скорост,тогава компютъра спира горивото и моментния разход ти показва нула докато на празен ход е 3,3 .
Публикувано на: 18 Апр 2011 23:46
от Bass_Man
мехаННика написа:Това е така за да няма резки промени в темературата на катализатора,ако няма други проблеми и не свети някоя лампа карай и не се остри за спорове.Между другото по икономично е да не изключваш от скорост,тогава компютъра спира горивото и моментния разход ти показва нула докато на празен ход е 3,3 .
Мда принципно празния ход е в гаден режим , а ако е под товар сигурно ще е още по зле . Отделно това за празния ход е вярно ами не само това ами , акто бачка и климатика на празен ход ще е още по-голям разхода

.
Re: Проблемни обороти Avensis 1.8
Публикувано на: 19 Апр 2011 08:25
от diesel_power
yalek написа:Здравейте,
Имам един проблем с Avensis 1.8 бензин 2008-а. При включен климатроник на около 23 градуса оборотите на колата са стабилни, но при скорст по голяма от 70-80 км/ч, когато колата се движи по инерция, оборотите започват да слизат и качват от 800-1400 така, докато скоростта не падне поне до 60-70 км/ч или разбира се не включиш на предавка. При зададена стойност под 20 или над 28 градуса този проблем го няма. Промяната на оборотите е минимална.
Дали някой е забелязал този проблем да се проявява и при него. Забелязах, че това се случва при температура на околната среда малко над 20 градуса.
Чисто и просто престани да изключваш от скорост всеки път като вдигнеш 100 км и да караш на аванта.
Публикувано на: 19 Апр 2011 18:50
от Nixter
Имаше една подобна тема за менящи се обороти на празен ход. Потърсия я! При мен на празен ход на светофар през лятото, като съм включил климатика - тогава се усеща включването и изключването на компресора. Проявява се под формата на неравномерно обороти - стрелката пада и в момента, в който започне да претриса, веднага се вдига рязко. И после отново и отново... Зимата не включвам климатик -няма как да усетя подобно нещо. Още по-рядко пък изключвам от скорост и карам по инерция. Наблюденията ми са, че при сряла кола със запален двигател става това, а при движение по инерция не ми се е случвало или не съм се заглеждал в оборотомера. Не мисля, че трябва да предприемаш действия, ако проблемът ти е същия като моя.
Само да добавя, че менящите се обороти на празен доказано се появяват (за кратко) след като си разкачвал акумулатора. Тогава един вид се пренастройва компютъра или нещо такова.
Публикувано на: 19 Апр 2011 23:14
от yalek
Благодаря Nixter, но това за съжаление не е моя проблем. Мойте обороти просто полудяват. Подобен проблем имах на стар автомобил- температурният датчик се беше пробил и си сменяше съпротивлението(в един момент показваше 60 градуса а в друг -30). Сега обаче не мога да намеря дефекта. Твоят вариант на мене на оборотите е съвсен нормален - товар спад на оборотите, след което опит за стабилизиране по-високи и стабилизиране. Единствено не е добре, че претриса. Имал съм такъв проблем с друг автомобил всичи казаха стъпков мотор на дроселовата клапа. Аз просто я почистих старателно и си пуснах центровка на дросела през VAG-com интерфейса. Що се отнася за свалянето на акумулатора да това е вариант също, но и да не го свалиш или да не направиш центровка, пак ще се центрова след примерно 10на км, но ще поддържа сравнително високи обороти 1000-1100, може осезаемо да ги задържа по инерция- по този начин си намира или съпротивлението или номера на стъпката на оптималните обороти. Ако не си пробвал да почистиш клапата пробвай дано да ти помогне. Има и спрейове, но аз предпочитам на ръка.